{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

fra nitro til el ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel cen funfactor mt2 jeg overvejer at lave om til børsteløs og lipo.

Kan det lade sig gøre?? altså er bilen for tung til el??

Hvor stor motor skal jeg lede efter. er ikke lige helt stærk i det der børsteløs halløj der.

nogen der kan finde nogle links til noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra nitro til el ???
  • #1   18. jan 2009 Selvfølgelig kan det lade sig gøre, det kommer kun an på om din bil er solid nok til børsteløs motor.
    Der er noget mere drøn på de børsteløsse smiley
    Du skal nok lige snakke med kristian L om det, han har prøvet det før.
    http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=6318


  • #2   18. jan 2009 Okay cool. tak.

    må vist have sat mig noget mere ind i det. det er jo ikke ligefrem billigt sådan noget børste halløj :o)


  • #3   18. jan 2009 Det kan sagtens lade sig gøre. Men bilen holder nok ikke.
    Jeg har konverteret en savage, og den er så sygt meget vildere en med nitro.


  • #4   18. jan 2009 Frederik B, orh hvor er du ond !. På grund af du ikke selv kunne bruge den fordi den ikke er beregnet til offroad vil du sælge den videre til en, der for det samme problem som dig. Det er fandeme tarveligt !. Det er jo nærmest ligesom og smide bomben videre !

  • #5   18. jan 2009 Friis .

    Kan man ikke bare købe en motor der er knap så vild, så bilen kan holde til det.


  • #6   19. jan 2009 Jeg har lige GOOGLET den og der skal laves meget (rigtig meget!) om før den er køreklar!
    En bedre og i længden mere holdbar ide vil nok være at sælge bilen som den er og så købe den rigtige bil i elversion.

    Jeg har lavet nogle konverteringer/ombygninger og i intet tilfælde har det kunnet svare sig rent økonomisk, det har alene været for hyggen i projektet.

    Hvis du "bare" køber en børsteløs motor skal du også "bare" købe en børsteløs ESC (regulator) og en stak gode batterier (gerne LiPo) og så skal du også have en LiPo lader.
    Så skal du bygge gearkassen i bilen om så den ikke er 2 gears, flytte rundt på tingene så du får plads til batteriet osv. osv. osv!


  • #7   19. jan 2009 Henrik M

    Ja du har nok ret i at det kommer til at blive for dyrt.
    det ku også bare være man skulle tage sig sammen til at se om der kunne komme liv i den gamle nitro i stedet :o)


  • #8   19. jan 2009 Kasper Nørgaard E

    Tak.


  • #9   19. jan 2009 Ja. selvom der er noget særligt over en larmende motor der tager 20000 omdrejninger i min. :o)

  • #10   19. jan 2009 Earl Hickey, der er også et andet perspektiv i det her, de LiPo celler du skal bruge kan du også bruge til din AX-10´er.
    De er så små at du vil kunne lægge dem ud på forakslen i din AX-10´er, og samtidig så kraftige at de vil kunne sende din 1/8 bil over på den anden side af de 100 kmt smiley


  • #11   19. jan 2009 Sauron L

    Ja det er rigtigt. er godt nok også ved at være godt træt af at den er så toptung. altså AX10'eren


  • #12   19. jan 2009 hvor mange turns skal motoren være på uden at den bare kvadre det hele. uden at vide noget særlig om det vil jeg skyde på at en motor med mellem 7-13 turns må kunne gøre det.

    bilen vejer omkring 3,2 kg. som den står nu med monstertruckhjul, og har ikke flere gear mig bekendt i hvert fald.

    regner med den skal have nogle mindre hjul på. nogle stadiumhjul måske.


  • #13   19. jan 2009 Se, det er der det glipper, den motor du skal ha i din bil, er ikke nogen 540 motor.
    Så du kan ikke regne med turns i første omgang smiley
    Problemet er at jo stører motoren bliver (længere og tykkere) jo færre turns og flere volt skal den ha´ smiley
    I en stor motor bliver ledningerne simpelthen længere for hver turns og skal dermed også ha´ flere volt i forhold til en lille motor med samme antal turns.

    Og jo stører en motor er, jo langsommere køre den rundt og jo mere trækkraft har den.
    Dvs. at du kan godt få en motor du kan sætte direkte på diffet uden nogen form for gearkasse, og alligevel har den kræfter til at smadre din bil på få sekunder (jeg har sådan en motor)

    Så derfor ville det være smart af dig, først at finde ud af hvor stærkt du vil køre med den, og derefter tag en snak med Kristian, for hvis du kun vil trille af sted med kun 60 – 70 kmt, er det jo ikke nogen særlig stærk motor du skal ha´ i din bil smiley



  • #14   19. jan 2009 altså jeg har ingen forestillinger om at den skal kunne køre 200 km/t. bare sådan en 70-80 km/t. :o)

    Jeg prøver lige at skrive til ham kristian og hører ham ad.

    Tak for hjælpen.


Kommentér på:
fra nitro til el ???

Annonce