{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. Ultramat lader.. {{forumTopicSubject}}

Hej Rcgalleri..

Jeg står nu og så skal købe mig en Graupner ultramat lader, og er dermed stødt på et spørgsmål jeg håber jeg kan få svaret på her.

For mig at se er den eneste forskel på ultramat 14 og 15, at 15'eren også kan aflade, hvorimod 14'eren ikke kan, er det rigtigt?, og er Ultramat 15 også en lader der tilsluttes stikkontakten, ligesom 14'eren, eller skal den tilsluttes en strømforsyning?.

Jeg har også søgt en del i forummerne/google/andre steder og syntes ikke at kunne finde svaret på mine spørgsmål, derfor opretter jeg emnet, så håber ikke det har været oppe 100 gange før :).

Johan E.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Ultramat lader..
  • #1   25. mar 2009 Ja, det er rigtigt, det havde jeg lige glemt den også kunne :). Men ved du om 15'eren er til at "plugge" direkte ind i en stikkontakt (indbygget strømforsyning hedder det vidst også), eller skal den bruge strømforsyning?.

• #2   26. mar 2009 ultramat 15 har indbygget strømforsyning så den kan køre både 240V og 12V

• #3   26. mar 2009 Forskellen på Ultramat 14 og 15, er at Ultramat 14 er bygget til brug på banen og er kun til 12 V, og kan lade med op til 8 A. men kan ikke aflade.

Ultramat 15 er bygget til hjemme brug, har indbygget strømforsyning så den kan køre både 240V og 12V, men kan ikke lade med mere end 5 A men kan til gengæld køre cyklus opladning (aflade/opladde)

Ellers er der ikke forskel på de to ladere, måden de to fungere på er den samme, begge to mangler balancer til LiPo.
    Så køre du med LiPo skal du ha´ en løs balancer til den smiley
    Har selv Ultramat 15 og er godt tilfreds med den.

• #4   26. mar 2009 Jesper L - Okay, så ved jeg at jeg skal have 15'eren :).

Sauron L - Super information, det kunne jeg lige bruge!.

Mange tak for hjælpen/svarende til alle :).

• #6   26. mar 2009 Her er lidt teknisk information om de 2 ladere:

Ultramat 14: Operating voltage: Driftsspænding: 12 ... 15 V/5 A DC eller 100 ... 240 C AC Netspænding
    Lademulighed: 1 ... 14 NICD-/NIMH-CELLER, 1 ... 5 LIPO-/LIIO-CELLER
    Ladestrøm: 100 MA ... 5 A

Ultramat 15: Driftsspænding: 12 ... 15 V/8,5 A DC eller 100 ... 240 V AC Netspænding
    Lademulighed: 1 ... 14 NIMH-/NICD-CELLER
    1 ... 5 LIPOCELLER
    1 ... 6 PB-celler
    Ladestrøm: : 0,1 A ... 8 A i Netdelsdrift (max. 50 W) 0,1 A ... 8 A i 12 ... 15 V
    DC-DRIFT (80 W)
    Afladestrøm ca. 0,1 ... 5 A (20 W)

Johan E.

• #7   26. mar 2009 Min Ultramat 14 fungerer altså fint til hjemmebrug. Den kan både bruges til 12 v. og 220 v.

• #8   26. mar 2009 Jesper K - Ja det er rigtigt. Den ovenstående information som jeg har postet viser også at begge ladere kan bruges til 220v, så ingen tvivl om det.. smiley

• #9   26. mar 2009 Hvorfor ikke med det samme købe en ultramat 16 - den ligner ultrmat 15 men har også lipo balancer. Den lader med op til 5 A på 240 VAC og 8 A på 12 VDC. Jeg har en ultramat 16 som jeg er godt tilfreds med.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. Ultramat lader..

Annonce