454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Velinion, brænder af? Velinion, brænder af?

Jeg går og overvejer lidt at finde et nyt brushless sæt til min HPI B(Rush)less, og har kigget lidt på Velinion sættet fra Traxxas, har dog hørt at esc'en har det med at brænde af, så ville høre om det er noget der noget hold i, og om sættet kan anbefales.
Har iøvrigt også kigget lidt på 5,5t sættet fra Ezrun, ville det være bedre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Velinion, brænder af?
  • #1   30. apr 2009 kan ikke forstille mig et sæt brender af, hvis du behandler det rigtigt, det er først når du begynder at pute andre motorer på osv. ez-run sætet er udmerket og en del billigere, men ikke bedre

• #2   30. apr 2009 hey jeg ville hellere have ezrun 60A esc end vxl esc. det er helt sikkert..
    hvis du rammer 170+ A med vxl esc i 6-7sek så risikerer du at den brænder af.
    jeg havde datalogger i som kun kan klare 50A konstant og 100A i spids.. så når den ikke døde er det netop fordi jeg kun kører under spids kategorien. (2stks 2200mah 30/40c som kører parralelt hvor det ene kører igennem datalogger). havde det været en ezrun 60A esc jeg kørte med så var der ikke sket noget.. jeg presser kun mine esc i speedrun så der er det kun spids A jeg kører under dvs under 10sek gasgivning som max. nok snarere max 7sek..

jeg kan kun anbefale mamba max esc som et godt alternativ, der kan du også hive 100A konstant og 200A i spids (mener jeg) kan sku ikke huske det, men jan H har kørt med alle de motorer som er nr større og mere sultne end den motor som brændte min vxl esc af med smiley plus jans bil er en ½ gang tungere næsten..
    så vælg mamba max esc eller ezrun 60A elelr exrun 120A..
    elelr hvis du vil have fart på og kan undvære bak, så køb en fly esc til 500kr som kan tage 7-8celler lipo og så en motor der er dobbelt str som vxl og så grin af dem med vxl smiley

• #3   30. apr 2009 "og kan undvære bak, så køb en fly esc til 500kr" og bremse smiley

• #4   30. apr 2009 ah, de fleste kan også bremse...

• #5   30. apr 2009 har aldrig haft nogle esc som bremser lige så effektivt som mine fly esc smiley de er perfekt til 4wd buggy 1:8 men til speedrun og rwd så er det lidt som at kaste anker i drivlinien så der er de ret så vilde. men jo de bremser ihvertfald hehe smiley

• #6   30. apr 2009 Jeg har et max. budget på 1000kr, for både motor og esc, men hvad vil i så anbefale? Har i evt. nogle links til de fly ESC'er, behøver ikke nødvendigvist at have bak, det skal bare gå stærkt:)

• #8   30. apr 2009 Kristian L - hvis den er så ringe, hvorfor har du så ikke lavet en sag ud af det eftersom du påstår du har bevis på det???

• #9   1. maj 2009 hey tass. eller skal jeg kalde dig tøss ??
    du virker som om du søger konfrontationer ?
    meget ennda jeg har naturligvis noget at have det i, men du kan jo ikke læse og forstå så gider ikke skrive det igen. udover det har jeg jan H som øjenvidne som filmede.
    havde jeg haft kvittering på den vxl esc så var den sendt til traxxas men eftersom det var noget jeg byttede mig til har jeg ikke kvittering.
    gider ikke betale en rød øre for at få lavet sådan en lorte esc..
    hvis du stadig vil diskutere så skriv en pm så kan du få min adr og kigge forbi til en personlig diskution.. ellers må du have en rigtigt god første maj og prøv at slap lidt af herinde og få evt fat i en kvinde så du kan få afreageret lidt på den gode måde smiley
    mvh k

• #10   1. maj 2009 du siger jeg skal slappe af?? men det er dig der benytter gestusser og dumme kommentarer...

grunden til jeg tar fat i dig er såre simpel, en formodning om et utroligt ringe grundlag. og det har du lige bevist er korrekt. (eftersom du ik vil uddybe)
    Du basere hele din udtalelse om at en genstand er vanvittig ringe og man skal holde sig fra det pga af 1 sølle tilfælde.

og det hele bunder så i at vxl esc'en er på 200a constant og 320a spids.
    Det er da fint nok hvis den er ringe, bare underligt du ik er villig til at tage debatten om det, og forresten nej. jeg kører sq ik 220 km til københavn bare for at høre din version men du er da velkommen her i fredericia...

Bevares, den kan da sagtens være røv ringe, og jeg kan være fuldstændig forkert på den. bare lidt svært at komme i dybden sådan her....

• #11   1. maj 2009 jeg har nu hørt om et par stykker har brændt en vxl esc (såkaldt no limit esc) så jeh holder mig til ezrun og har kun hørt godt om mamba

• #12   1. maj 2009 TASS: Tror roligt du kan regne med at Kristian har noget at have det i, da han tester/logger alt elektronik han kører med. Episoden har også været oppe her på siden da det skete. Det skete ca. en uge efter der var en anden der også havde futtet samme ESC af. Derfor jeg kan huske det så tydeligt.
    Var ellers selv vild med den VXL ESC, da de jo viser nogle imponerende tal på papiret. Men nu hører man så flere der futter dem af, langt under grænsen.

Nåå, men det var nu ikke for at starte en diskussion op. Det vil jeg ikke blande mig ind i. Ville bare lige nævne de ting der, som har været oppe tidligere.

Fortsat fantastisk 1. maj, folkens. smiley

• #13   1. maj 2009 Claus A - som sagt, det kan sagtens være jeg er forkert på den. men jeg har nu flere gange spurgt ind til sammenhængen, og endten er der ikke kommet svar, eller os kommer der dumme kommentarer.
    det kan ikke være for meget forlangt at man forklare sig på sine udtalelser

Der er jo en del mere med i spillet end det man måler af forbrug. Batteriet kan SAGTENS være skyld i en brændt esc, selvom max belastning ikke opnåes. bare for at give et eksempel.

• #14   2. maj 2009 hey tass sorry for lidt hårde kommentar, men havde sovet dårligt den nat og troede kun du ville bitche..
    men har skam skrevet klart og tydeligt at jeg havde datalogger i som du også kan læse i mit første inlæg i denne tråd.. og når dataloggerens rating er på 50konstant og på 100 i spids og den klarer turen så er det safe at sige at vxl esc brændte af på spids belastning på det dobbelte af hvad loggeren loggede.. loggeren sad imellem det ene battteri da der var to stks 3cells koblet til..
    udover det kan du hvis du har en vxl esc prøve at skille den ad for at se det største problem med den esc.. jeg vil vove at påstå du kan futte esc af med 50-60A konstabt strøm hvis ikke du har monteret blæser eller har gjort dig umage med at få airflow hen over den.. folk som har vxl esc kan også nikke gendkendene til at den bliver meget varm i bunden.
    den kan simpelt hen ikke komme ordentlig af med varmen fra fets på undersiden af printet så den varmer sig selv ihjel.
    mvh k

• #15   2. maj 2009 Det var ikke min mening at bitche, så hvis det blev opfattet således undskyld.. Kender kun alt for godt at man nogle gange skriver i lidt søvnig tilstand, og det skal du ikke bebrejdes for.

Det var lige netop den lidt dybere forklaring jeg var ude efter, og ja, kan sagtens se at det vil gi problemer hvis den ikke kan slippe varmen.
    Jeg er i øvrigt enig angående mamba, har den desværre ikke selv, men har dog haft dem mellem fingrene, det er fedt hardware.

Tak for forklaringen smiley

vh KJ / Tass

• #16   4. maj 2009 hey det er vist bare misforståelser Tass. så modtager undskyldning og returnerer tilbage med en Undskyld smiley
    mvh k

Kommentér på:
Velinion, brænder af?

Annonce