Nitro motor - kan den mon reddes? {{forumTopicSubject}}
Hej RCG.
Jeg var ude at køre med min nitro bil igår, Inferno GT, da den gik ud, og jeg kunne ikke trække motoren rundt med træksnoren.
Jeg skillede så motoren ad, og det viser sig at plejl stangen ikke har fat i krumtamppen mere.
Har lidt billeder her;
(link fjernet)
(link fjernet)
Sådan ser den gamle krumtap ud, man kan se at noget er knækket af.
(link fjernet)
Sådan skal den se ud (pillet ud af en ekstra motor)
(link fjernet)
(link fjernet)
Noget er også flækket af selve stemplet, tror I det går?
Selve det der er knækket af krumtappen ser ud til at være støbt i, hvis nu jeg får drejet en stang i samme mål, hvordan kan den så sættes fast igen?
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 10 Emner: 9 Svar: 298
Så er det jo et spørgsmål, om det kan betale sig, eller som det er bedre at købe en ny motor.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 135
jul 2004
måske man kunne svejse noget i, hvis man havde det rigtige grej, og var dygtig! Men det er jo noget der skal passe virkelig godt, så det er ikke så lige til.
Har du set efter hvad en ny krumtap koster ? Jeg ved ikke hvad sådan en koster, men hvis det nu er 200-300kr. Kan det så betale sig at bruge en masse tid, og sikkert smadre motoren bagefter, fordi der ryger et stykke metal af, inde i motoren mens den kører med 30000omdr. ?
Nej, se om ikke du kan få nogle nye dele dertil, det er sgi ikke så nemt at fuske med sådan noget, der skal passe så godt, og render så stærk(-:
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 525
jo.. men ikke så det holder..
jeg har en spritny hyper 21 - 8 ports nitro motor til 700 kr hvis det er..
mvh Michael.
jun 2008
Men har heldigvis en motor til overs, men havde da håbet den kunne laves.
jul 2004
Du må have den anden motor i, tror ikke rigtig det kan gå at reppe på den der, så meget koster en ny jo heller ikke.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
jun 2008
Sådan en ny krumbasse koster 266, så er det bare om stemplet også er ude af balance med det der knækkede af.
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
Jeg så godt du havde en reservemotor, men skulle du nu ønske dig endnu en så du stadig har 2 kan jeg på det groveste anbefale dig en G.O motor her for du noget for pengene som er mere værd end alt det andet den billige ende.. Den kyosho motor du har har ikke verdens beste ry..
jun 2008
Men så bruger jeg bare min reserve motor, det er nu engang billigere.
Hvor får man sådan en G.O motor fra?
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 6 Svar: 34
Jeg vil tro din krumtap er helstøbt så der er kun én ting af gøre ... smid den ud og kom ny i som andre også skriver (hvis det kan betale sig at reperer den motor i det hele taget )
Mvh
Henrik T
Nitro motor - kan den mon reddes?