{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Lade tider og max strøm styrke. {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid brugt div "billigladere" som bare viste grøn eller rød diode alt efter om den var færdig eller ej. Men efter et par uheldige episoder hvor jeg er mødt op både til løb og træning nærmest uden strøm på. på trods af at de skulle være opladet har jeg nu købt en imax B6
Skønt nok med alle de muligheder, men jeg fatter hat af det...
Jeg skal bruge den til.
Min sender
- humppacks -
mine 2 batterier i min startboks -
glødestarter..

Der er ingen lipo batterier imellem, bare "normale" batterier..

Hvor meget skal man lade dem med når man er god ved dem og hvor meget må de max lades med når det skal gå stærkt...
Jeg regner med at der er en "formel" for hvor meget man max må lade med kontra batteriet kapacitet og hvad der er best for batteriet osv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade tider og max strøm styrke.
  • #1   20. jun 2009 Hvor mange mAh er de forskellige batterier?
    hvis der er fx 3000mAh, på et batteri, kan du lade det med 3A.

• #2   20. jun 2009 det kommer and på batteriets mAh Tal og hvad det max må lades med står tit på cellerne,

tomelfinger regl ved nimh er

standart charge=10% af mAh

fast charge=1C

dvs. standart charge, hvis dinne celler er på f.eks 2000 mAh

skal de lades med 200mAh i 10 timmer

og fast charge skal same bateri lades med 1C = 2A i en timme

håber det hjælp lidt:)

• #3   20. jun 2009 Skrev ikke mAh da jeg har et hav af forskellige..

Men net op det med de 10% var hvad jeg ledte efter :O) takker..

1C?? menes der så at man lader med batteriet kapacitet ? og dette tager de ikke skade af?

• #4   20. jun 2009 Det kommer and på bateriet, om det kan tåle det, det er ikke ale celler der kan tåle fast charge, det står på dem hvis de kan

• #5   20. jun 2009 men ja 1C, mine 5100mAh rocket packs ladede jeg med 5A på lidt over en time

• #6   20. jun 2009 Du kan roligt lade endnu hårdere end 1C på dine batterier hvis det er Sub-C celler - jeg lader gerne med 10A på mine 4200mAh celler, men det kræver at cellerne er gode og stikkene ligeså.

Skal du være god ved dem, må du lade med 1/10C som skrevet tidligere, men vær opmærksom på at så har især delta-peak-ladere svært ved at vide hvornår ladningen er færdig - der sker dog ikke noget ved at "glemme" et batteri, der lader med 1/10C, da den typisk vil kaste overskuddet af sig i form af varme - selvfølgelig har de ikke godt af at ligge flere dage og være glemt...

Typisk siger man at delta-peak (altså hvor laderen selv finder ud af at batteriet er helt fyldt op) virker fint i området mellem 0,5C -> 2C

• #7   20. jun 2009 jeg skal lige have på plads hved der menes med det her C ?? 2C betyder det at man lader med det dobbelte af hvad batteriet er på? altså så tager det ca 1/2time at lade det op fra totalt tomt?

• #8   20. jun 2009 Hvor meget må man aflade flg. med? altså hvor mange A?
    1800 mAh Ni-Cd 7,2V 6Cell
    1400 mAh hump-pac 5 cell mener den er 7,2 eller 6,4V
    Gp 2600 sender batterier

Sorry for at bruge dit emne smiley

• #9   20. jun 2009 Mortten K: Ja, C = kapacitet, så hvis du lader med 1C, tager det ca. en time, 2C ca. ½ time.

Lakridsen: Dine 1800 og 1400mAh celler er sikkert Sub-C størrelse og beregnet til store afladestrømme - du kan nok godt trække 10-15C kontinuerligt ud af dem, svarende til 18-27A for dit 1800mAh batteri.
    Dine GP2600 er AA-størrelse, og ikke beregnet til store afladestrømme - regn ikke med mere end 2-3C fra dem før de dykker voldsomt i spænding.

• #10   20. jun 2009 Super tak for svaret smiley

• #11   20. jun 2009 Rigtigt godt svar Jesper M, bedre formuleret end mit smiley

Kommentér på:
Lade tider og max strøm styrke.

Annonce