Problemer med EZ-run {{forumTopicSubject}}
Mit EZ-Run 34A brushless set er begyndt at opfører sig underlig.
Når jeg giver gas står motoren står bare og hakker og og bilen bevæger lige langsomt og i hak fremad. Hvis jeg giver bilen et skub kører den normalt indtil man stoper igen.
Hvis bilen løftes kan den godt starte uden at "hakke".
Når den hakker bliver ESC´en hurtig varm.
Det er som om den mangler kraft til at starte.
Har været diverse indstillinger igennem med ESC´en. og har prøvet både med MIHH og Lipo batterier og det er det samme.
Jeg kan afmonter det "røde" til motoren stik uden der er nogel forskel hvilket kunne være der problemet ligger.
Jeg har desværre ikke en ekstra motor som jeg kan prøve med.
Her er et skem over hvor mange volt der kommer ud af min ESC.
Plus Minus Neutral Frem Tilbage
Blå Gul 0 0,4 0
Blå Rød -1,18 1,64 -2,1
Gul Blå 0 -0,4 0
Gul Rød -1,18 1,44 -2,05
Rød Blå 1,18 -1,66 2,04
Rød Gul 1,16 -1,46 2,16
Jeg kender ikke meget til hvordan en BL motor virker men er der nogler der kn se noget ud af disse tal - ser det normalt ud kan det være min motor det er galet med.
Hvad kan der være galt?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Er det motor ledningerne du mener, er det, det du mener er det måske nok motoren der er noget galt med.
Den skal bruge alle 3 faser for at kunne køre rundt og hvis der er en løs forbindelse i din motor vil den opføre sig sådan
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Motoren ved jeg ikke hvordan jeg kan checke men ESC´en kan jeg måle på og det har jeg gjort og det giver de værdier men jeg har ingen ide om det ser normalt ud.
Hvis de alle tre er faser burde der vel være ens strøm på kombinationer? hvilken kunne tyde på at det er ESC´en.
Kan man godt åbne motoren uden at der springer 30 små fjedre og dipidutter ud.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
For at få et sikket resultat skal du ha´ et analog3 faset vekselstrøm voltmeter eller en anden motor du kan afprøve di ESC på
jan 2008
Følger: 57 Følgere: 52 RC-enheder: 13 Emner: 92 Svar: 882
Problemer med EZ-run