{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Traxxxas differentiale {{forumTopicSubject}}

Min søn har en Traxxas Stampede. Bilen har gennem et stykke tid kørt med et Ezrun brushless 8,5T sæt, men med almindelige 7,2V elementer.
Vi besluttede at den skulle have lidt mere power og købte derfor et 5200ma 35C 7,4 volt lipo + lader.
Dette gav et rigtigt godt resultat, men efter ca 10-15min var differentialet part.1996 & 2388 kvast.
Er der nogen der ved om dette er normalt og hvad man kan gøre for at undgå det sker igen.
Skifter man til metal og hvilke dele, da jeg tror at den kun vil virke kortvarigt hvis jeg skifter de to ødelagte tandhjul.
mvh
Kaare


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Traxxxas differentiale
  • #1   8. aug 2009 Hej Kaare..
    Jeg ved ikke hvad der er normalt i dette tilfælde, men skal i ha´ fat i noget der kan holde, skal i købe et VLX diff og mellem tandhjul så for i ikke problemer mere smiley
    De er fuldstændig magen til dem der sider i jeres gearkasse bare i stål.
    Du kan jo se hvad jeg udsætter dem for, se speciel de sidste billeder smiley
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8114



  • #2   8. aug 2009 Hej Sauron
    Tak for dit svar. Jeg har set på dine billeder og det ser voldsomt ud, så hvis diffet kan holde, må jeg have fat i sådan et.
    Jeg ved ikke så meget om traxxas, da vi normalt køre HPI Largescale, Når du skriver VLX diff er det så hele "diff huset" med indhold du skifter, eller er det kun tandhjul?.
    Hvad med trækaksler og de små kødben det er jo også lavet af plastik, kan det holde, det ser sku' så spinkelt ud
    Er det Morfar der forhandler det?
    Når jeg indtaster reservedels nummer, kan jeg se at der oftest kommer to ens items frem, det ener nummer er dog efterfulgt af et x, er det fordi at det er stål ?

    mvh
    Kaare




  • #3   8. aug 2009 Jeg mener at den gearkasse, der sidder i de kulløse Traxxas VXL 2wd modeller hedder Magnum 272

  • #4   8. aug 2009 Morfars kan sikkert få det hjem, og ja det er helle diffet man skifter, det koster ikke det store smiley
    Og det er rigtigt ”X´et” betyder stål.
    De gange jeg har købt de ”sæt” har jeg købt det i The Toyz (USA)
    http://www.thetoyz.com/
    det er dem der har mest til Traxxas så som alu gearkasser og resten af din vogn som tun dele smiley

    hvad akslerne angår så er det smart at skifte Drive Yokes med dem i stål, resten skal nok holde smiley
    jeg ved godt at det ser spinkelt ud, men bilen er heler ikke så tung som din HPI Largescale.


  • #5   9. aug 2009 Hej Sauron

    Jeg har været hjemme siden igennem og har fundet de fleste af delene, men kun som løsdele og alu diffkassen og spurgear 86T er desværre "out of stock". Købte du din som en samlet enhed eller som stumper ?.



    Hej Michael

    Tak for dit svar.
    Jeg har tjekket lidt på Magnum 272 og det er korrekt at den sidder i bilerne, Ved du om den kan holde og hvordan kan man se om det er sådan en model der er monteret i ens bil?


  • #6   9. aug 2009 Hej Kaare.
    Nu er ståltandhjul standart i Slashen, men jeg har en 12-13 år gammel Stampede som jeg er i gang med at sætte i stand smiley
    Derfor har jeg købt de dele som jeg skulle bruge som løsdele, også fordi de er produceret af forskellige firmager, så man kan ikke få det som et komplet gearkasse smiley

    Og der er faktisk en grund til, pris forskellen på en komplet VLX gearkasse og det bedste af det bedste i løsdele er faktisk ikke stor smiley


Kommentér på:
Erfaringer med Traxxxas differentiale

Annonce