530 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Ny med Nitro Ny med Nitro
Hej
Jeg er ny med nitro, så bær over med mine spørgsmål.
Jeg har købt en ACME CONDOR PRO som begynder model, for at se om nitro biler er noget for mig.
Motoren er kørt til efter anvisningerne, men det undre mig. Er det korrekt at motor topstykket skal blive nærmest glohed. Jeg kan overhovede ikke røre det uden at brænde mig når den har kørt lidt.
Næste spørgsmål er vist kun til ACME ejere. Karboratoren beskrives med 3 indstillings skruer, men min model har altså kun 2 (en lille stjerneskrue ved indsugning, og den store ved brændstof slange tilførselen). Er dette korekt ?
MVH
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 154
Der hvor "stangen" går over til gasservoen?
nov 2004
Følger: 1 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 3
Hvad med varmen, er det normalt. Jeg er jo bange for at den brænder så varm, at stemplet sætter sig.
MVH
dec 2003
nov 2004
Federe blanding, det får jeg ved at stille på den nål der sidder i forbindelse med brændstof indgangen på Karboratoren, korekt ?
Jeg syntes den ryger rigeligt, og hvis jeg holder modellen, og giver gas, kommer der også olie (tror jeg) du af udstødningen. Så burde den vel have en fed blanding ?
Tak igen.
dec 2003
F.eks: (link fjernet)
Så er du helt sikker på, hvilken temperatur din motor kører med.
Det er korrekt, at du indstiller blandingen på den nål du omtaler.
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 22 Svar: 162
Jeg har samme bil som dig, og der Skal komme olie ud af din udstøning det er helt nomalt.
okt 2004
okt 2004
nov 2004
Og jo mange tak Sopp.
Allan Ch
Ny med Nitro