357 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Problemer med HBX Onroad Problemer med HBX Onroad
Hey alle fra RCG!
Jeg har lige monteret et YeahRacing Dark Drifter Lyssæt i min bil, og sat en Z33 Nissan Karrosse på. Da det var gjort, skulle jeg selvfølgelig prøve bilen! Der opdagede jeg noget mærkeligt...
Når jeg går omkring 5 meter væk fra bilen, mens jeg har fjernbetjeningen i hånden, begynder den at bippe, og køre frem og tilbage, og den drejer også af sig selv... Nogen der ved hvad det kan være?
Kan det være fordi jeg skjuler antennen under karrossen? Eller måske noget med Lyssættet, som er forbundet i ESP'en?
På forhånd tak for jeres hjælp!
Mads.
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 34 Svar: 1.080
Lyssættet tager strøm fra modtageren, så den muligvis får nedsat rækkevidde da der ikke kommer nær så meget strøm til antennen. At antennen sidder skjult inde under karossen er også en stor faktor. Prøv at have antennen stikkende ud af taget på bilen, og prøv igen.
Og der er ikke noget der hedder ESP i en HBX... Tror du mener ESC
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 6
apr 2008
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Nej der er ikke noget af den slags der virker godt, et af problemerne er også at den fjernstyring der følger med til en HBX ikke er særlig god så der vil aldrig komme noget godt ud af at formindske fjernstyringens mulighed for at ”fange” modtageren.
Hvis du vil af med antennen, er en god 2,4ghz fjernstyring den eneste mulighed der virker godt
Men det skal være en god 2,4ghz fjernstyring, de billige kan ikke bruges.
apr 2008
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
feb 2007
Jeg tror ikke at jeg er den rette til at fortælle dig hvilket anlæg du skal købe, de anlæg jeg selv køre med er 6 kanals fly anlæg som bilfolket normalt aldrig køre med.
Og så har jeg endda bygget mit anlæg kraftigt om så det kan det jeg vil ha´ den til at kunne
apr 2008
Jeg fandt en fjernstyring på morfars der hedder Spektrum DX3S DSM. Tror i den er god nok til at få det hele til at køre optimalt?
feb 2007
apr 2008
feb 2007
2,4ghz er oprindelig lavet til fly som ikke må få forstyrrelser af nogen form.
DSM er det første system Spektrum opfandt, de pralede med at systemet kunne håndtere op til 80 enheder på en gang
Men efter et par uhæld blev de nød til at forbedre systemet til DSM 2
Andre systemer har haft meget stører problemer, Futabas system kunne finde på af ”genstarte” midt i det hele, det tog 7 sekunder hvor man ikke kunne komme i kontakt med din flyver
Men i din bil vil du nok ikke opdage de fleste forstyrrelser der kunne komme, så du kan roligt køre sammen med de andre rødder, bare i ikke er over 20 stykker med den samme Spektrum DSM system der vil køre på en gang.
Men det skulle også være mærkeligt om du kom til at opleve det
apr 2008
Problemer med HBX Onroad