997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

holdbarhed på nitro??!! holdbarhed på nitro??!!

hej

jeg har fået noget tornado 16%nitro af en kammerat som er ca 2 år gammelt, men kan ikke finde nogen steder om sådan noget nitro brændstof kan blive for gammelt? det har selvfølgelig stået med låg på.

på forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  holdbarhed på nitro??!!
  • #1   7. dec 2009 hvis det har stået et et rum uden fugt med konstant temperatur samt låget har været skruet på så beholderen er tæt så er der ikke noget at være nervøs for det er for "gamelt" det kan det i princippet ikke blive hvis bare det bliver opbevaret rigtigt.

Altid sørg for at opbevare dit nitro i et rum med minimale temperatur udsving og minimal fugtighed som feks et fyrrum eller hobbyrum.

• #2   7. dec 2009 bare ryst den godt, så olien bliver blandet godt rundt i den

• #3   7. dec 2009 umidlbart har det stået i et skur men der ikke nogen der mener at selve bilen kan tage skade af og køre med det? har ikke prøvet og køre med det endnu. jeg har en hpi firestorm t10 med den 3.0 hpi nitro motor

• #4   7. dec 2009 Har den været åbnet? Så ville jeg ikke køre på det, hvis det har stået mere end ½-1 år. Men okay - jeg kører så også med motorer til over 3000 kr smiley

Jeg var endda bekymret her i foråret, om jeg nu kunne køre på den åbne dunk jeg havde tilbage fra sæsonen før. Så der blev smidt en gammel motor på, og så fik jeg prøvet det af. Det kunne det godt, men det havde også være opbevaret korrekt.

Men har dunken stået i frost? Har den stået i direkte solskin? For så ville jeg ikke køre på det. Tjek også om dunken var ordentlig lukket til, da du fik den.

• #5   8. dec 2009 og hvad skule der ske ved det? at træspritten fordampede så der var mere resin olie end sprit i ? og hvordan skule det skade en motor? er bare nysgerrig

• #6   8. dec 2009 Nitro tiltrækker vand. Vand ødelægger motorer.

• #7   8. dec 2009 den har nok været udsat for frost er jeg sikker på men var også bekumret for det med vandet i nitroen smiley men kan jo altid bare smide det ud hehe

Kommentér på:
holdbarhed på nitro??!!

Annonce