{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

støddæmper hjælp {{forumTopicSubject}}

ey

har købt nogen olie dæmpere jeg sidder og er igang med at fylde olie i de 2 foran gik det fint med og uden problemer men da jeg så kom til dem bagved bliver den der gummipakning i toppen ved med at vende sig og ryge ned i dæmperen, er virkelig lost her aner ikke hvad det skyldes

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  støddæmper hjælp
  • #1   15. jan 2010 man skal være tålmodig . man kan os lige smøre dem med en finger så kan de sidde bedre ells nye pakninger d gør man altid normalt når man skifter olie.......

• #2   15. jan 2010 husk at de skal stå natten over inden du skruger hatten på els er der luft i .............

• #3   15. jan 2010 amadillos A:

okay det vidste jeg ikke man skulle det må jeg gøre så.
    mange tak for svar smiley

• #4   15. jan 2010 Det skal man altså ikke... Hvad skal man så gøre når man er til løb, og man gerne vil skifte olie i dæmperen? vente til dagen efter!?!

Man skal fylde olie i til kanten, og trække stemplet op og ned en 6-8 gange, så al luften forlader kammeret. Man kan se ned i olien, om der er luft dernede. Når det så er gjort, skruer man låget på igen, til der begynder at komme lidt olie ud af ventilhullet i låget. Så bevæger man langsomt stemplet op i huset, til det er helt oppe. Støddæmperen er presset helt sammen. Så skruer man låget helt på, og rengører lige dæmperen.

Dette giver dig den samme dæmper hver gang, og det er nemmere at eksperimentere med forskellige typer olier.
    Når man kører stemplet helt op i huset, som man siger, giver det 0% i rebound. Der er nogen der kører den halvt op i huset. Dette er 50%rebound... Jeg anbefaler 0%rebound, da det er klart det nemmeste at have med at gøre.

Silas

• #5   15. jan 2010 det er korekt som jeg skriver men til løb har man en oliedæmper udlufter . elll man kør med dem som de er men så er det sidste luft ikke kommet ud ... os der kører meget har flere dæmperer med med forskellig olie i siger bare at hvis du ska gør det rigtigt skal der ikke være luft i det kan man ikke få ud da luftbobler er så små at det tar langt tid for luften at samle sig

• #6   16. jan 2010 martin H
    Hvis du har "ventilhullet" i låget på dine dæmper. Så er den korrekte måde at gøre som Silas har skrevet. Sådan gøres det på alle de dæmper jeg kender.

amadillos A
    Ved ikke hvem du er, eller hvor god køre du er.
    Men du er desværre meget forkert på den.
    Der er ingen seriøse køre som bruger din metode. Og det er ganske få der bruger sådan en oliedæmper udlufter.
    Og selv om man køre meget. Så er det en dårlig ide at have mange dæmper, med forskellige olie i. For olien bliver "slidt" og skal derfor skiftes en gang imellem. Og man skifter ikke pakninger hver gang man skifter olie.

• #7   16. jan 2010 synes nu også det lød meget mærkeligt og fik da også samlet dem og fik dem til at virke perfekt efter en del forsøg hehe smiley men mange tak for hjælpen

Kommentér på:
støddæmper hjælp

Annonce