664 visninger
|
Oprettet:
støddæmper hjælp {{forumTopicSubject}}
ey
har købt nogen olie dæmpere jeg sidder og er igang med at fylde olie i de 2 foran gik det fint med og uden problemer men da jeg så kom til dem bagved bliver den der gummipakning i toppen ved med at vende sig og ryge ned i dæmperen, er virkelig lost her aner ikke hvad det skyldes
aug 2009
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 57
aug 2009
dec 2004
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 46 Svar: 145
okay det vidste jeg ikke man skulle det må jeg gøre så.
mange tak for svar
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 1 Svar: 88
Man skal fylde olie i til kanten, og trække stemplet op og ned en 6-8 gange, så al luften forlader kammeret. Man kan se ned i olien, om der er luft dernede. Når det så er gjort, skruer man låget på igen, til der begynder at komme lidt olie ud af ventilhullet i låget. Så bevæger man langsomt stemplet op i huset, til det er helt oppe. Støddæmperen er presset helt sammen. Så skruer man låget helt på, og rengører lige dæmperen.
Dette giver dig den samme dæmper hver gang, og det er nemmere at eksperimentere med forskellige typer olier.
Når man kører stemplet helt op i huset, som man siger, giver det 0% i rebound. Der er nogen der kører den halvt op i huset. Dette er 50%rebound... Jeg anbefaler 0%rebound, da det er klart det nemmeste at have med at gøre.
Silas
aug 2009
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Hvis du har "ventilhullet" i låget på dine dæmper. Så er den korrekte måde at gøre som Silas har skrevet. Sådan gøres det på alle de dæmper jeg kender.
amadillos A
Ved ikke hvem du er, eller hvor god køre du er.
Men du er desværre meget forkert på den.
Der er ingen seriøse køre som bruger din metode. Og det er ganske få der bruger sådan en oliedæmper udlufter.
Og selv om man køre meget. Så er det en dårlig ide at have mange dæmper, med forskellige olie i. For olien bliver "slidt" og skal derfor skiftes en gang imellem. Og man skifter ikke pakninger hver gang man skifter olie.
dec 2004
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 46 Svar: 145
støddæmper hjælp