{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Unormalt slid af plejlstang? {{forumTopicSubject}}

Hej Rcg.

Jeg har en GO pro gx 7r som har kørt ca 1 1/2 gallon efter tilkøring, under tilkøring bliv jeg også der nød til at sætte en ny plejlstang i. Og jeg har lige sat den 4 plejlstang i. Det syndes jeg er lige i overkanten, er ellers yderst tilfreds med motoren, men hvad kan skyldes det unormale forbrug af plejlstænger?
Køre med Byron 25% RACE Gen2 Nitro.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unormalt slid af plejlstang?
  • #1   12. apr 2010 på hvilkenmåde bliver de slidt?

  • #2   12. apr 2010 det er sløret i bunden, mellem krumtappen og plejlstang. Det slør må ikke blive for stort.


  • #3   14. apr 2010 Ingen der kan komme med en ide?


  • #4   14. apr 2010 har du olieret dit luftfilter, normalt bliver det ikke slidt men mindre den har kørt meget eller er er lidt støv som er kommet med ind i motoren

  • #5   14. apr 2010 På min Lrp står der i manualen at man skal justere head clerens til nitro % ,det kan være fordi din ikke passer i afstand og detfor stor kompresion giver slid på plejlstangen eller fejl på din krumtaps tap

  • #6   14. apr 2010 Kuno:
    Ja jeg er meget ops på at inder og yder filtre er op to dait. da det også går ud over cylenderset, lejer og osv.

    Claus H
    Ja det har jeg kontroleret, der er de skriver på, som fabrikatet foreskriver til 25%. Det er det den er Født med.

    Tror jeg er ved at finde ud af det.. den 4. plejlsteng holdt til 2 tanke, Det kan kun være tolerancerne på kruntappen der er glippet for dem. Må ha skildt motoren helt af og målt den ordenligt op, inden jeg samler den igen, med de nye competition plejlstænger jeg har købt smiley normalt koster de 109kr og de nye fås til 110kr.. må da håbe de 1kr er godt givet ud ha ha


  • #7   14. apr 2010 Hej Michael
    Hvis du finder fejlen må du gerne skrive om det
    Mvh Claus


  • #8   14. apr 2010 michael p

    det er fordi din motor går for fed, hvis jeg har ret bliver dine motore ikke ret varme? måske lige 100 grader?

    hvis det er rigtigt er der alt for meget brændstof i kammeret, motoren går lidt fed men plejlstangen bliver helt enormt slidt, det er af samme grund man skifter efter tilkøring, nemlig fordi motoren går enormt fed under tilkøringen,

    så løsningen på problemet hvis hvad jeg skriver and temperatur er at give topskruen ind, det giver en bedre motor, længere køretid OG MINDRE SLID PÅ PLEJLSTANGEN, jeg vil anbefale 120-125, det er en fejl at tro man er god ved sin motor hvis man køre med en temperatur på 80 grader hele tiden, det giver som sagt enormt belastning på sølen og sølebøsningen i plejlstangen


  • #9   16. apr 2010 Hej Tommy 200.

    Der har du helt ret!
    Sidest jeg kørte var den 117 på midl. Dvs på halv tank. Men mit problem med at der er slør i en ny plejlstang, mellem sølen og sølebøsningen på plejlstangen. Det fatter jeg ikke, om det er de tolerancer go har? Kører også med rb, og der er det helt anderledes, de passer bare sammen.


  • #10   16. apr 2010 Har målt sølen på min krumtap. Målne er 4.94 (top og bund) og 4.98 (midt). målt i 90 grader. Og en ny plejlstang måler i hulet 4.99. Og man kan tydlig se at den overflade behandling krumtappen her er væk, værst i bundposition. Så hvis jeg skal ha den ud og køre igen er det en ny krumtap. Og det tror jeg ikke den får.

Kommentér på:
Unormalt slid af plejlstang?

Annonce