Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan virker en Brushless motor
  • #1   13. apr 2010 Her er da lidt at begynde med:
    http://da.wikipedia.org/wiki/BLDC-motor

• #2   13. apr 2010 okey så er jeg med. det er jo bare en 3 faset motor.

lækkert.

super ide at bruge verdens mest kendte motor type i en rc bil.

• #3   13. apr 2010 ja der er saamänd ikke meget hokus pokus i det...

HELT basic, har man jo bare flyttet magneterne ind paa rotoren (den del der drejer rundt) og viklingerne i statoren (huset, eller det der ikke snurrer rundt). Man erstatter saa kullene med lidt elektronik som styrer viklingerne...

• #4   13. apr 2010 den spænding man så får ud af sin esc må jo være ac eller hvad.

• #5   13. apr 2010 ja du kan godt kalde det AC... teknisk set er det vel et PWM signal
    Den tager en DC og tänder og slukker for den, alt efter hvilken vikling der skal bruge ström.

• #6   13. apr 2010 men det giver jo ikke en svingning ligsom ac giver den så kun en puls på hver vikling alt efter hvornår esc'en giver besked om det?

• #7   13. apr 2010 Du behöver jo heller ikke en ren sinus smiley

De motor jeg haar maalt paa (noget större end til RC brug), der starter den med at pulse med en lav spänding og skruer den saa op og ned saa spidserne af pulserne danner en sinus kurve. bemärk pulser ligger med mellem 40.000Hz og 100.000Hz.

• #8   13. apr 2010 de motor du tænker på er vel sat til en frekvens omformer. eller

for ved en frekvens omformor har du jo stadig en sinus puls. den bliver bare reguleret i hastighed med frekvensen.

• #9   13. apr 2010 Overskriften på Wiki hedder ''Børsteløs DC-Motor''.....
    Det er jo sådan set ikke helt korrekt. Børsteløs er jo bare direkte oversat fra Brushless. Den rigtige overskrift ville være ''Kulløs DC-Motor

• #10   13. apr 2010 Mike G >>

Tror du skal läre lidt mere om emnet inden du kommer med saadan et udsagn....

Kullös og börstelös er det samme smiley

• #11   13. apr 2010 Rune R >>
    Ja det er med en frekvens omformer.
    Der tager man AC spändingen fra lysnettet og laver det om til en DC spänding. Den DC spänding "klipper man i stykker" saadan at man faar en sinus kurve (hvis man kigger paa "energien" de pulser som man danner sinus kurven med)
    I princippet er det samme metode i en ESC smiley

• #12   13. apr 2010 en speedo i en RC bil regulere på volten ikke på frekvensen (nogle bestemte såkalte STOCK SPEC speedoer kan også reguler på frekvens når volten er reguleret helt i top)

• #13   13. apr 2010 Er du sikker paa at de kun regulere paa volten ?? og körer med en helt fast frekvens paa den sinus kurven der bliver dannet paa motorfaserne ??
    For det virker da ikke särlig logisk...

har selv kun arbejde lidt med frekvensomformere til motor paa omkring 500W og op til nogle kW

• #14   13. apr 2010 Det jeg mener er at dem jeg har leget med har ogsaa en fast switch frekvens, men det er jo ikke motorfrekvensen. Men derimod den frekvens hvor den "klipper" DC'en i stykker og danner den omtalte sinus kurve paa udgangen....

• #15   13. apr 2010 Lars- Ja jeg er sikker, de regulere på volten, meget muligt du har arbejdet med alt muligt men sådan fungere en RC speedo ikke slut prut, så må du jo tage det for en der ved hvad han taler om.

kan dog sige nogle har prøvet at lave speedoer der kun regulere på frekvensen, det resultere i monster grænsende til det mirakuløse konstante flip på radio grejet, temprature på regulatorne som solen ville være misundelig på og generalt så meget ustabilitet så det konservative folkeparti ville undre sig...

dog kan fx LRP stocspec og GM´s 120 også regulere på frekvensen, men det er alt for ustabilt og den skifter bare fra en fast frekvens til en anden, på de fleste af de specielle speedoer, men flere og flere ting tyder på disse typer bliver ulovlige til TC race snart

elllers må du jo skrive en fin mail til reto (LRP) og forklare ham han laver sine ting forkert (tror dog han i hemmelighed ville slå HÅRDT hælene sammen, heil´e og derefter smide røret på) de har rimelig styr på tingene, også noget mere end det du render og laver (som er det samme som jeg selv)

• #16   13. apr 2010 og hvis du vil tale mere om sinuskruver må du gå uden for... eller oprette et emne i OT, der er aligevel så meget ligegyldigt pis heletiden

• #17   13. apr 2010 jeg mener nu det er meget relevant med sinus kurver.

bruger dem hver dag.

når spøg til side. en ESC regulere altså ved hjælp af? DC, AC eller Hz

kan man måske få en tegning over det et eller andet sted. har ledt som en gal efter det på nettet, men synes ikke rigtig der gives nogen ordentlig forklaring

Rune R
    Styrings og regulerings tekniker af guds nåde

Kommentér på:
Hvordan virker en Brushless motor

Annonce