534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

"nervøse træk" nitro bil. Batterier? "nervøse træk" nitro bil. Batterier?

Hej

Ja, ved sgu ikke lige hvordan overskriften skal lyde, for at være passende smiley

Den anden dag, da jeg var ude og køre lidt med bilen, blev den pludselig svær at styre, og kørte så ind i et buskads.

I dag var jeg så ude og prøve igen. Og inden jeg overhovedet fik gang i den, kunne jeg se, at det ikke var nogen god ide.

Det er som om, at servoen og gassen, laver nogle "nervøse træk" hvor hjulene fiser fra side til side i små ryk, og gassen går op og ned.

Der sidder helt nye duracell batterier i både sender og bil, der har kørt i meget kort tid. Men kan huske, tilbage fra "The Grasshopper" dagene, at bilen blev helt mærkelig når den var ved at være flad på batteri. Kan bare ikke forstå hvis det er tilfældet her.

Nogen der ved hvad det kan være?

Mvh Christopher N

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "nervøse træk" nitro bil. Batterier?
  • #1   28. apr 2010 Jeg kan sagtens dreje og gasse op og ned på senderen. Den står bare selv og laver de små numre der.

• #2   28. apr 2010 Altså, det kører ikke vildt godt, men der er forbindelse.

• #3   28. apr 2010 Du kan godt køre 10m væk, men ikke 3m ? smiley

Anyway. Ny modtager. Mener du en ny fjernbetjening?

• #4   28. apr 2010 Du lyder til at det kunne være forstyrrelser på anlægget. Hvis du ikke har det så køb et 2.4 Ghz anlæg

• #5   28. apr 2010 Tag et godt kig paa dine stik ved servo'er og batteri, sidder de ordentlig monteret?, er de begyndt at "irre" pga fugt?
    Rörer antennen i bilen ved noget metal ?
    Er antennen beskadiget?

are et par ting du nok lige skal kigge efter smiley

• #6   28. apr 2010 Okay, tjekker lige de forskellige ting der. Nej tror ikke det er et 2.4ghz, det er bare det der std. følger med en Bazooka. Så det er vidst bare noget billigt lort.

• #7   28. apr 2010 Det ku meget vel være sender/modtager problemer.
    Sender og modtager i rtr modeller,kan ofte være af meget ringe kvalitet. Ikke at alle er det, har længe kørt med mofars billige sender 250kr (fås ikke mere, men var til hbx), helt uden problem. Men har set det rigtige mange gange, på lig denne model du har. Så vil nok ikke købe noget ligne til det system.

• #8   28. apr 2010 Måske defekt krystal smiley
    De kan blive skadet af et slag.

• #9   28. apr 2010 Nu har jeg lige været ude og tjekke de forskellige ting. Og umiddelbart ser det ikke ud til, at der er noget galt.

Men hvad er en "modtager" ? Er det bare et andet ord for fjernbetjening? Eller er det noget der sidder på bilen? Bare så jeg ikke køber noget inødvendigt smiley

Men det mærkelige er, at jeg havde den nede hos en kammerat, for at han skulle indstille den osv. Og der kørte den rigtig godt. Så tog jeg den hjem, og dagen efter kørte jeg med den igen, hvor det med hækken skete. Så forstår ikke, hvad det skulle være sket på den hjemtur smiley

• #10   28. apr 2010 Ahh, nu har jeg fundet ud af hvad en modtager er. Den sidder nede i batteri-kassen, right? smiley

• #11   28. apr 2010 Sådan noget kan ske under kørsel, du ved aldrig hvornår det kan ske. Modtager en den dims med den lange ledning der sider i billen, hvor de dimser der styrer billen sider i med ledninger + den bims hvor dine batt er i, er også sat i dimsen med den lange ledning, alså modtagerer. Og senderen er den dims du har i hænderne, og prøver at styre billen med. Den har også en antænde der kan foldes/skydes ud!
    Håber det hjalp

• #12   28. apr 2010 ups og de kan tændes og slukkes.

• #13   28. apr 2010 Michael P

Så blev det vidst ikke mere pædagogisk smiley Men yes, har styr på det nu.

Takker

• #14   28. apr 2010 Nu kan jeg se, at den modtager jeg har, er udsolgt hos happysale. Det er en AM 27.175 mhz (synes jeg der stod..)

Men kan jeg fint bare købe en anden modtager, bare det er en 27 mhz? Eller skal det præcist være en 27.175 (eller hvad der nu stod..) ?

• #15   28. apr 2010 Det skal siges, at bilen gør det også selvom fjernbetjeningen IKKE er tændt. Den gør det altså også, når den bare står selv.

Ændrer det på, om det er modtageren eller ej, den er gal med?

• #16   28. apr 2010 Skift krystalerne til nogle andre og se om det er dem før du køber alt muligt andet. Det er det første du skal tjekke. Det kan også være en knækket antenneledning der er problemet samt hvis der er for lidt strøm på senderen ( så kommer signalet nemlig lidt i "klumper" )

• #17   28. apr 2010 Hvorfor er du egentlig ikke medlem i Midtjysk rc klub, vi er ved at lave den fedste nye bane i 3 niveauer og med en masse hop. Den ville være sjov til dig Buggy smiley

• #18   28. apr 2010 " Studs "

Nårh, ja okay. Kunne godt være jeg skulle prøve det først. Men det koster jo det hele smiley

Jamen jeg er på SU nu, så har ikke siiindsyg mange penge at gøre med. Så der er ikke rigtig til, at være medlem alle mulige steder smiley Men kan da være, når jeg engang, forhåbentlig, får et job smiley Lyder spændende!

• #19   28. apr 2010 jeg har haft nøjagtig samme problem - og det var 100% krystallerne -

jeg fandt ud af at i nabolaget var der rigtig meget "forstyrelse" ... og derfor lavede den "nervøse" træk ... hvis du tager den med ud et øde sted gør den så det samme ?? og sportspladsen er ikke godt nok - du skal 4-500 meter væk fra noget der kan minde om at have noget som helst trådløst kørende ...

jeg ville skifte til 2.4ghz eller forsøge at bruge andre krystaller også håbe på de er "uforstyrede".

• #20   28. apr 2010 Yes, okay. Må lige prøve at tage den med hen, et lidt mere øde sted, og lige tjekke efter. Men uanset, så tror jeg måske jeg køber et sæt med ny pistol, modtager, osv. For min pistol er ikke hvad den har været. Hjulet virker ikke optimalt.

Altså, det er til at køre med, men når man alligevel måske skal have ny modtager (hvis det er den..) kan man vel lige så godt bruge 300,- mere og så få sådan et sæt, der.

• #21   28. apr 2010 Du har ikke råd til nye krystaller ( 100 kr.) men du vil købe et nyt 27 Mhz sender og modtager ??? Så fatter jeg ikke en skid...
    hvis du skal smide penge efter et nut sæt så køb et 2,4 ghz sæt, det er fuldstændigt vildt hvad det gør for køreglæden smiley

• #22   28. apr 2010 Jeg har masser af 27 Mhz krystaller til at ligge......

• #23   28. apr 2010 " Studs "

Ja, sorry, jeg tror jeg fuldendte den sætning inde i mit hoved smiley

Det jeg mente var, at hvis jeg købte nye krystaller, og det så viste sig at være modtageren, så skulle jeg alligevel til at købe nyt af det andet, og så ville det koste endnu mere.

Men har fundet et 2.4ghz sæt, til 499,- (mener jeg det var...), så det er da ikke så galt smiley .. Ved så ikke hvordan kvaliteten er.

• #24   29. apr 2010 Nå sådan går det jo når det skal gå hurtigt smiley
    Kvaliteten er stadig bedre en 27 Mhz ville jeg sige, men skal det være billigt er det vel denne du har kigget på:
    http://www.morfars.dk/rc/kontrolsaet-champ-24ghz-p-4783.html
    Jeg ville dog vælge en der kan bruges til flere biler så du ikke skal bind'e den hvis du skifter mellem biler, som denne:
    (link fjernet)
    Selvfølgelig kun hvis du får brug for at kunne skifte mellem biler og jeg ville dog sige at de spektrum Morfars har nok er bedre kvalitet, men selvfølgelig også til en lidt anden pris smiley

• #25   29. apr 2010 Det er lige præcis den første jeg har kigget på smiley Jeg har ikke andre biler end denne, og har heller ikke planer om at få det. Ja det skulle da lige være nogle el-biler, hvis/når jeg engang får et job. Men så må jeg finde ud af det til den tid smiley

Men har fundet ud af, at det 100% er modtageren den er gal med.

Kommentér på:
"nervøse træk" nitro bil. Batterier?

Annonce