{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Nitro indstilling {{forumTopicSubject}}

Hejsa. jeg har en revo 3.3 som jeg har lidt temperatur problemer med. jeg sys ik rigtig jeg kan få den til at holde en god temperatur. jeg skruer og skruer for at holde temp. nede. Hver gang jeg har kørt en strækning på 50 meter så er jeg nød til lige at tjekke temp. og det går mig lidt på da det sjove ligesom går lidt af. jeg har lige fået stillet bundskruen idag så den skulle stå rigtigt. men sys jeg har lidt problemer med at ramme "punktet" på topskrue. Nu har jeg skiftet tændrør for 2. gang inden for 1 uge fordi den blir for varm. sys bare jeg skruer og skruer for at gi den mere nitro. men lige lidt hjælper det. for den for meget, ja så sys jeg heller ik den køre særlig godt..

Nogen bud på mit problem?
Ellers blir den sku snart solgt til højest bydende:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro indstilling
  • #1   18. maj 2010 hvilket gløderør køre du med? varmt, medium, eller koldt?

  • #2   18. maj 2010 se nu spørg du mig om noget jeg ikke ved:)
    da jeg købte gløderør i torsdags sagde han at det jeg fik var det bedste til revo 3.3.
    Hva tænkte du på da??


  • #3   18. maj 2010 jo varmere vejret bliver jo kolder gløderør skal du bruge og omvendt, det har noget med trådens tykkelse at gøre med.

    jeg mener at have hørt at et varmt gløderør giver tidliger tændingspunkt, da den ikke skal blive så varm for at gløde og antænde blandingen og omvendt.


  • #4   18. maj 2010 Okay. det lyder da os meget rigtigt:) altså kan da se på gløderøret at det er en meget tynd tråd. men ellers ved jeg det ikke. undre mig bare over at temp. ik kan holde sig på et fornuftigt sted.

  • #5   18. maj 2010 Hvor i landet er du fra? Tror lige du skal have fat i en der ved hvad han laver..

    Men en nem måde at justere toppen på som sikkert er skyld i din varme. Er ved at fede den så meget at den 4 takter på toppen. Her efter justere du den 1/8 omgang ind hvergang du har kørt en tur med fuld gas og lyttet. på et eller andet tidspunkt stopper den med at 4takte og render nu rent, så justere du den lige 1/8 omgang tilbage igen og ser om den så 4 takter igen, gør den det så 1/8 omgang ind igen. Nu står den sådan ca korrekt og burde ikke være skyld i varme.. Nu justeres bunden..

    Men der er andre ting der kan være skyld i det, utætte slander, kaburator osv tjek alt for utætheder. Dette er tit skyld i at folk ikke kan få deres nitro motor til at gå korrekt.. Pak også motoren med flydende pakning ved kaburator + bagplade.. Så er du sikker...


  • #6   18. maj 2010 er fra falster. jeg prøver at fede den igen og drejer stille og roligt ind. ville ik mene at den er utæt da den kun er 2 mdr gammel. den har kun kørt ca 5 liter nitro. så den er da ihvertfald ikke slidt:) men tak for svaret. vil da forsøge mig. ellers må jeg lige ha fat i en på banen der kan hjælpe:)

  • #7   18. maj 2010 Hvad er temperaturen?
    Desuden skal du først indstille topskruen, og først derefter bundskruen, da topskruen påvirker bundskruen.


  • #8   18. maj 2010 2 månder har intet med utætheder at gøre.. Slanger kan blive utæt hvornår som helst..

    Kaburator, jeg pakker mine pro motore inden de kommer i, så er man fri for at stå og døje hvis nu og ja de er sku sommetider ikke ordenlig tætte fra start af :O)


  • #9   18. maj 2010 Niklas H. jamen den blir hurtigt over 130 grader. har rigtig svært ved at holde den på mellem 100 - 130. og det sys jeg er mærkeligt når den blir skruet og skruet på. bundskruen tø jeg ik selv at stille på da det gik helt galt sidst selvom jeg næsten ik rørte.

    Morten K: okay. troede ik det ku være utæt sådan lige:) jeg fik en til at stille den for 1 måneds tid siden og der kørte den perfekt. men det vil den så ikke mere:(
    Det skal da også siges at jeg ik har den vilde forstand på det. sys ellers jeg har læst en del om det og gør det stadig. men jeg opgir snart hvis det ik blir bedre. for så vil jeg hellere ha en på batteri så den bare køre. sys ik det er sjovt kun at køre 1 min af gangen før jeg er nød til at stille igen.


  • #10   18. maj 2010 .....er din slipperkobling spændt korrekt ....?

Kommentér på:
Nitro indstilling

Annonce