654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Morten A
Morten A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

FG baja affjedring FG baja affjedring

Hey folkens, jeg har en fg baja med standart støddæmpere men de er ved at være gået til, og søger egentlig nogen der er bedre da jeg ikke er helt tilfreds med dem fra standart. nogen der har nogle gode råd til hvad jeg skal købe? eller nogen der har erfaring med andet affjedring på en baja?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FG baja affjedring
  • #1   13. jun 2010 Jeg kører med standard støddæmperne. Jeg syntes de virker fint. Dog er olien der er i fra fabrikken alt for tyk. Jeg har hældt 500 olie i mine og det virker meget bedre.
    Så har jeg taget et stykke cykelslange og trukket over fjederen for at beskytte det lidt mod snavs og stensalg.

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    sep 2007

#2   14. jun 2010 okay det kan godt ske jeg lige skal prøve det, men kørte sammen med en hpi baja i weekenden og det spiller jo maz det affjedring der er på sådan en, det er jo noget i den stil jeg gerne vil ha min FG til at kan...

• #3   14. jun 2010 ..... tyndere olie.......
    Vandringen på affjedringen på FG'eren er ikke lige så lang som på "gyngehesten" så den vil altid være noget hårdere i det.

Men prøv med noget 500 olie før du smider nye dæmpere på.
    (...det er jo heldigvis billigt at prøve....)

Jeg har iøvrigt kommet tykkere olie i min 5B'er da der var alt for meget gyngehest i den efter min samg.

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    sep 2007

#4   14. jun 2010 jamen det tror jeg sq jeg prøver.... hvor kan det købes? og er ikke så skide erfaren indenfor det der med at skrue i støddæmpere, så hvor meget olie fylder du ca. i? og hvilke fjedre skal men eventuelt bruge til dem?

• #5   15. jun 2010 start med at prøve med de gamle fjedre, de giver en helt anden bil at skifte dæmper olie, specielt hvis den gamle er løbet ud eller blevet for tyk.
    du skal fylde olie op så den er lig med underkanten af gevindet inden i dæmperen, husk at køre op og ned stille med stemplet for at få al luften ud, eventuelt lad dem stå natten over uden at samle dem.

• #6   15. jun 2010 http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?products_id=2505&osCsid=9546771a2ded72970c05b7b6bcf3ef0e

En flaske er nok til alle sammen.
    Du piller bare toppen af, hælder det gamle ud og det nye i.
    Og gør som Bo skriver.....

Jeg har iøvrigt byttet om på fjedrene for og bag, så de stivere fjedre er kommet bagerst.

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    sep 2007

#7   15. jun 2010 mange tak for rådet drenge, det var sq til en kanon hjælp... så må jeg til at skrue lidt i min dejlige fg smiley

Kommentér på:
FG baja affjedring

Annonce