{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Størrelse på bl motor? {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver stadig at blive klogere på bl motore og esc. Min båd har en ret stor fysisk motor i 3660 540 men 1620 kv. Jeg ville meget gerne ha lidt mere speed på med syntes ikke der er mange motore i den dimention. Kan jeg ikke vælge en der er fysisk mindre og med lidt flere kv? Har fået et 11.1 v 5000 mah 30 c batt og en 60 amp seeaking esc. Er der nogen der har et godt foreslag til motor?
Claus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på bl motor?
  • #1   29. jun 2010 Hobbyking har faktisk en hel stak motore i både 3660 og 3674.
    Så vidt jeg husker spænder de fra 1100 kv til 3400.
    Der burde du kunne finde en passende motor smiley
    Du skal bare være sikker på der er plads til den hvis du vælger en længere motor.

• #2   30. jun 2010 Jeg vil også sige Hobbyking, men du skal nok være lidt forsigtig med hvad du sætter til din lille Seeaking ESC.
    For der er nogle af de 3660 – 3674 motorer der virkelig kan sluge strøm, og jeg vil ikke så gerne anbefale dig en motor som med sikkerhed brænder din ESC af

• #3   30. jun 2010 Så vil jeg da lige se hos Hobbyking. Hvordan var det lige jeg fandt ud af hvor kraftig en motor jeg ku bruge til den 60 a esc? Jeg fandt for i øvrigt ud af Jeg havde fået et forkert promgram kort til min esc. Den var til en bil og ikke båd. Den var lige til dem som hjalp mig sidst jeg havde spørgsmål/problemer med min princess. Og igen er det bare fedt der er hurtig respons fra medlemmer når der er spørgsmål/problemer. Tak for det. smiley

• #4   30. jun 2010 Det er sku´ lidt svært at sige noget bestemt om hvad du skal kikke efter, for det komme også an på hvad det er for en propeller du har på, og hvor godt din båd glider igennem vandet.
    Med andre ord, erfaring med båden.
    Men hvis der stå ”Suggested ESC: 100A” under motorens specifikationer, skal du nok ikke bruge den smiley

• #5   30. jun 2010 hey, den seaking tager 6celler lipo right ? så køber du et mere af de 3cells du lige har købt så du kan smide 6celler til.
    prøv med den orginale motor, men sæt først en mindre skrue på.
    mere safe setup var nok hvis du købte dig et 2cells lipo magen til dit 3cells så du kunne smide dem sammen som 5celler ialt og så med std motor.
    3cells setup er bare ikke så effektivt som 4-5-6cells setup med rette motor.
    hvis du absolut vil købe en ny motor, så tag en 36/74 på samme kv som std og giv den flere celler end std fik samt en vildere skrue

• #6   30. jun 2010 Hvis det endeligt er, så har hobbyking os en del Båd ESCer til fornuftige penge :o)
    Men jeg vil gi kristian ret. stik den originale motor lidt flere celler, med så lavt kv burde den kunne holde til det, men ESCen skal selvfølgelig os kunne følge med.

• #7   30. jun 2010 Jeg havde jo først købt 2 batt på 4000 mah men kun 15 c. Jeg prøvede at serie forbinde dem så det blev 22.2 men det virkede ikke. Min esc sagde bare bib. Men jeg regner stadig med at købe et 5000 mah 30 c til. Men skal jeg stadig prøve serie forbinde? Jeg får jo også snart det rigtige program kort så jeg kan forsøge mig lidt frem. Jeg købte båden med motor og på deres hjemmeside står der det er en 2700 kv der sidder i. Men det er det jo ikke. For sent nu. Jeg lære også mere på den her måde. smiley

• #8   1. jul 2010 Det her: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8593&Product_Name=3660SL_3060kv_Brushless_Inrunner_(WaterCooled) er den eneste BL 3660 Vandkølede de lister, og den er i restordre.

Står til 55A cont og 65A Burst, så SKULLE passe til din ESC.
    men du skal nok have en ny skrue.
    Den kan køre op til 18V, så det går nok lige, med en 5S pack.

I første omgang ville jeg skifte fra 3S til 5S(6S hvis din motor klarer det) på din nuværende motor/esc. Hvis du så vil have mere, så overvej skift af motor og ESC.

• #9   1. jul 2010 Der er ingen grund til at begrænse valget til motorer der er vandkølede.
    De fleste vandkøle systemet kan flyttes fra motor til motor på samme måde som køleribbe. Deraf formodentligt os forespørgslen efter en 36 motor.

• #10   1. jul 2010 Tror lige jeg køber mig et batt først og prøver med 2 batt. Med hensyn til skruen sidder der en messingskrue på. Jeg aner ikke hvilken anden jeg skulle sætte på. Men jeg kan vel forsøge mig lidt frem med nogle i plastik. Det er vel ikke den store udgift. Har lige et andet spørgsmål med hensyn til bl motor. Jeg har en 1/18 off road med en 30 a esc. der sidder en 7800 kv moter som vidst lige er stået af. Så søger jeg lidt på nettet og finder motore fra 2000 kv til 8900 kv og 12 t osv. Jeg vil sige der var godt men fart i den motor der sad i og havde ikke plads nok til at prøve topfart med den 16 t gearing og 11.1 1500 mah 15c. Kørte bedst med 7.4 1800 mah 25c. Det var til at styre og kostede ikke så mange diff. Men hvilken motor skal jeg købe hvis jeg vil ha masser af overskud? Og hvad bruger man alle de forskellige kv til?

Kommentér på:
Størrelse på bl motor?

Annonce