1.711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

4 eller 6 celle lipo til E.Revo 1/16 4 eller 6 celle lipo til E.Revo 1/16

Jeg kan ikke læse noget helt fyldestgørende i vejledningen til min rc med lipo batterier.
Kan min E-Revo 1/16 tåle 2 x 3 celle 11,1v 1800 mAh med parallel kabel eller er det kun 1 stk 3 celle 11,1v 1800 mAh?

Hvis den kan tåle 6 celler i parallel, kan den tåle den 2 x 3 celle 11,1v 1800 mAh i seriel?

Jeg forventer den kan tåle 2 x 2 celle 7,4v 1800 mAh både i seriel og parallel konfiguration, ikke sandt?

Med venlig hilsen
Henrik


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 eller 6 celle lipo til E.Revo 1/16
  • #1   12. jul 2010 maks 3s lipo der er ingen garanti for at at holder med 4s men mange køre med 4s

  • #2   12. jul 2010 den maks klare 3 s

  • #3   12. jul 2010 jeg køre altid med 4s

  • #4   12. jul 2010 Når i så køre med 4s ... er det både serie og parallel?

    mvh
    Henrik


  • #5   12. jul 2010 hvis du lægger 2*11,1 volt i serie får du 22,2 volt og en motor og esc der lugter meget brændt i kort til og så virker den ikke mere....

    Det er kun nogle af de helt store brushless sæt som manba monster og ezrun 150 a der kan tåle 22,2 volt....

    hold dig til 11,1 volt så er du sikker, det er også mere end rigeligt til sådan en lille let bil....


  • #6   12. jul 2010 Takker for svarene

    Vil holde mig til 7,4v

    mvh
    Henrik


  • #7   20. jul 2010 Så hvis man skal forbinde
    2 LiPo batterier
    fx 2s 7,4v 1600mah
    parallel = 3200mah?
    serie = 4s 14,8v? kan esc'en godt holde til det?


  • #8   20. jul 2010 den kan i hvert flad holde til 14,8 volt på nihm så hvorfor ikke også lipo....

  • #9   20. jul 2010 LiPo er jo "kraftigere"?

  • #10   20. jul 2010 så må jeg melde pas...... det burde give det samme antal volt til esc´en

  • #11   20. jul 2010 max 3 lipo celler... i følge traxxas.com



    VXL-3m (WATERPROOF) ESC SPECIFICATIONS
    Input voltage: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
    Case Size: 26.5mm W x 46.5mm D x 22mm H
    Weight: 38 grams
    Motors: Sensorless Brushless
    Motor Limit: None
    On Resistance: 0.0005 Ohms
    PWM Frequency 12,000Hz
    Peak Current: 326A
    Continuous Current: 52A
    BEC Voltage: 6.0V DC
    Motor / Battery Wiring: 16-Gauge Maxx® Cable
    Transistor Type: MOSFET
    Low Voltage Detection: 2-Stage indicators,
    switchable (on or off)
    Thermal Protection: 2-Stage thermal shutdown
    Profile selection:
    Sport Mode:
    100% fwd, 100% brakes, 100% rev

    Race Mode:
    100% fwd, 100% brakes, no rev.

    Training Mode:
    50% fwd, 100% brakes, 50% rev.

    Single-button setup: Yes, Traxxas EZ-Set®
    Battery Input Connector: Traxxas High-Current Connector
    Motor Connector: TRX 3.5mm Bullet Connectors




  • #12   20. jul 2010 LiPo er "kraftigere" i den forstand, at de kan levere en højere strømstyrke(Ampere) end f.eks. NiMh batterier. Men et batteri levere kun den strømstyrke der bliver efterspurgt. Så det er ikke såen, at smider du et batteri på, som kan levere 1000A, så sprænger din bil i luften smiley

    Anyways...
    Info på din motor siger den kan klare 2s og 3s LiPo batterier. Dvs.7,4v og 11,1v.

    Så du kan godt købe 2stk 3s batterier på hver 11,1v og Parrallel forbinde dem. Så køre du stadig med 11,1v med har dobbelt mAh, dvs. køretid.

    Var det svar på dit oprindelige spørgsmål? Ellers spørger du bare igen smiley

    Lille side note:
    Den BrushLess motor kan klare 25A vedvarende og 50A kortvarigt(esc'en er på 52/326A). Så hvis du køber 2stk 1500mAh batterier, behøber C ikke være højere end:
    25A / 1500mAh = ~16,667C.
    Når batterier sættes sammen parrallelt, så bliver den strømstyrke de hver især kan levere lagt sammen. Så 20C batteier er fint og du vil ikke få mere ud af 25c eller højere, udover din tegnedreng bliver mere tom smiley
    2stk 1500mAh 20C batteri kan levere 60A i parrallel som er noget over det din motor kan klare i Peak(meget kortvarigt).


  • #13   20. jul 2010 Klaus: Så den ville godt kunne holde
    til at have 2 x 2s lipo i serie?
    hvad så med 3s?



  • #14   20. jul 2010 2s LiPo = 7,4v
    3s LiPo = 11,1v

    2stk i Serie:
    2s = 14,8v
    3s = 22,2v

    Parrallel:
    2s = 7,4v
    3s = 11,1v

    Din motor kan klare 11,1v, altså skal du vælge at sætter dine batterier sammen parrallelt, da spændningen(volt) bliver for høj i serie. Medmindre du tager chancen og vil køre med 14,8v, det ved jeg jo ikke om du vil smiley

    Har du f.eks. et LiPo batteri på:
    3s 11,1v 1500mAh så vil det blive til:
    serie = 22,2v 1500mAh
    parrallel = 11,1v 3000mAh

    Jeg havde nok valgt noget 3s LiPo på 11,1v og så 2stk parrallelt, fordi så får din motor den spændning den er beregnet til og du får længere køretid(flere mAh).


  • #15   20. jul 2010 Mange tak for hjælpen smiley

  • #16   20. jul 2010 Kendder i så nogle steder hvor man kan få LiPo batt. til de små sataner?

  • #17   20. jul 2010 (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #18   20. jul 2010 Er det ikke dem hvor man skal skære i kassen?

    hvad med de her?
    http://www.traxxas.dk/batterier-c-30.html?page=2&sort=3a


  • #19   20. jul 2010 Aner det ikke, fandt dem bare hurtigt på morfars.dk smiley Men de skriver jo de er til 1/16 af din model. Ellers bare mail til nogle forskellige forhandlere.

Kommentér på:
4 eller 6 celle lipo til E.Revo 1/16

Annonce