{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Udlån af brushless motor til projekt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg er ved at udvikle et elstart system til largescale benzinbiler, se en test af en tidlig prototype her:
http://www.youtube.com/watch?v=pn7ySNf-ZDE

Den børste motor jeg bruger kan ikke holde til det i længden, kullene bliver for varme, så jeg leder efter en brushless erstatning. Da jeg ingen forstand har på brushless motorer har jeg brug for lidt hjælp.
Derfor søger jeg en venlig person der vil hjælpe ved at udlåne en brushless motor og ESC til en test. Testen vil kunne foregå hos dig så jeg skal ikke nødvendigvis låne udstyret med hjem. Jeg bor i Herning og kører gerne et stykke vej.

De eneste krav til udstyret er at motorens diameter ikke overstiger 36mm og har en aksel på 3,17mm.

Så giv lyd hvis du vil hjælpe mig med dette spændende projekt.

Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af brushless motor til projekt
  • #1   29. jul 2010 Det lyder spændene, jeg måler lige størrelsen på mine motorer imorgen og ser om noget kan bruges (jeg bor i Give hvis det er)

  • #2   30. jul 2010 Du skal vel næsten have en motor med lav kv så det er masser af trækkraft.
    Det vil også gi en mindre varm motor.


  • #3   30. jul 2010 Lækkert med tilbagemelding!

    Med nuværende setup bruger jeg en Speed 480BB Race 7,2V og den bliver drevet af 12 NiCD celler (14,4V). Gearingen er 46:1 og benzinmotoren trækkes rundt med 720 omdr/min og det giver så 33120 omdr/min på elmotoren. Strømtrækket er 22A med 12,2V på motorens terminaler (NiCD cellerne kan nok ikke holde de 14V ved 22A).
    Elmotorens Kv er opgivet til omkring 3800.

    Kenneth, både ja og nej. Gearingen er jo 46:1 og den skal gerne op og løbe de 30.000 omdr/min mindst.

    Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring og folk foreslår en sensored motor da den skal bruge meget optræk fra stilstand. Men jeg er nu også interesseret i at prøve med en sensorless, enten flymotor og ESC eller bilmotor og ESC. En bilmotor er nok mere optimeret til bundtræk, og en ESC til biler har også tit en setting for throttle response som nok også spiller ind.


  • #4   30. jul 2010 Har lige tjekket hvad jeg har liggende, men kan se at hvis vi skal i de mere kraftige motorer er mine med 5mm aksler.

  • #5   30. jul 2010 Hørning er ikke farligt langt væk, men det lyder til at være en højkvalitets motor med tilhørende høj pris smiley Men jeg vil da gerne prøve alligevel, jo flere motorer jeg kan prøve, også i forskellige prisklasser, jo bedre forudsætninger har jeg for at vælge den rigtige motor til systemet.

    Jeg har ingen LiPo celler, så mine NiCD må være fine som test. De har siddet i min starterbox til 1:8 nitro. Det er Sanyo 1700SCR og er "vant til" stort strømtræk, startboksen bruger ca. 25A.
    Med 1,2V celler, kan jeg også lettere gå små trin ned i spænding for at teste hvor meget der egentlig skal til for at benzinmotoren starter.
    Det endelige system skal selvfølgelig bruge LiPo.

    Grunden til at det skal være 3,17mm aksel, er at pinion er for lille til at blive boret op til 5mm.
    Bo K, hvad er det kraftigste du har med 3,17mm aksel? Jeg vil tro en motor på omkring 3500-4000Kv der kan tåle 4S LiPo til 1:10 eller 1:12 biler vil være stærke nok.


  • #6   30. jul 2010 Benny B, ville du lade din motors aksel slibe ned for kun at låne den ud? Det må man da tage hatten af for smiley

    Jeg har en drejebænk hvor jeg kan montere en dremmel, det setup virker ganske fint til at slibe hærdede aksler ned til præcise mål.

    Har du også en ESC til udlån som passer til motoren?


  • #7   30. jul 2010 Jeg har desværre ikke nogen motorer med 3.17mm aksel der er så kraftige som den du efterspørger. Men springer man op i 5mm aksel er det lidt nemmere.

    Kan du ikke finde en anden pinion? (til 5mm)


  • #8   30. jul 2010 Jeg bruger industri tandhjul som pinion, modul 0,7, og dem jeg har fundet er kun Ø 8mm hvor der ikke er tænder, så med et 5mm hul, er der kun 1,5mm for pinolskruen at bide i, det er lige lidt nok. Jeg kunne selvfølgelig lave en ekstra stålring at sætte på, men jeg har også set mange motorer derude med 3,17mm aksel som er beregnet til 1:10 og 1:8 biler.

    Så jeg må nok desværre fastholde 3,17mm aksel som et krav til motoren. Jeg skal jo ikke kun lave 1 system, jeg regner med at lave dem på bestilling, derfor skal de være så simple som muligt, derfor går det ikke med 5mm aksel og ekstra stålring til pinolskruen. Press fit synes jeg heller ikke om.


  • #9   30. jul 2010 Ok det kan jeg godt forstå. Er ked af jeg ikke kan hjælpe så, men held og lykke med projektet. Glæder mig til at se (måske prøve smiley dit endelige resultat!

Kommentér på:
Udlån af brushless motor til projekt

Annonce