4.432 visninger
|
Oprettet:
Indstilling af Karburator,Har jeg ret? {{forumTopicSubject}}
Har jeg ret?
RØD - Tomgang
BLÅ - LOW
GRØN - HIGH
(link fjernet)
? ? ?
nov 2006
Følger: 23 Følgere: 22 RC-enheder: 5 Emner: 49 Svar: 198
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 22
1) Find High og Low nålen på din karburator, de er markeret med et H og et L, drej dem begge helt i bund.
2) Drej L nålen 1 1/4 omgang ud
3) Drej H 1 3/8 omgang ud
4) Start motoren, du skal måske dreje L nålen den ene eller den anden vej før den starter.
5) Drej på L nålen til du syntes din tomgang er fin, når du drejer nålen ind så stiger tomgangen, når du drejer den ud så falder den og drukner måske din motor.
6) Giv motoren fuld gas og juster H nålen til du når de maksimale omdrejninger(BEMÆRK: Dette larmer RIGTIG meget, hør efter hvornår motoren rammer top omdrejninger og lad skruen stå der)
!!NÅR DU HAR GJORT DET ER DET MEGET VIGTIGT DU DREJER SKRUEN 1/16 UD FOR AT FÅ DEN RETTE KØLING AF MOTOREN!!
Note: Indstillingen ovenfor er kun til standard brug, der er meget der kommer an på hvordan en motor opfører sig, feks, Gearing, udstødning, fugt, temperatur, hvor højt du er over havets overflade
osv.
Her er nogle tips til at få din bil til at gå korrekt:
Hvis din motor hakker eller slet ikke kan nå maksimum omdrejninger:
Din H nål er drejet for langt ud, drej den ind i små hak, imellem hvert hak kører du lige en testtur, når den kører ordentligt drejer du den 1/16 ud for at få den rette mængde luft/benzin ind.
Hvis din motor går ud eller føles sløv fra bunden:
Din H nål er drejet for langt ind, drej den ud til den er MINDST 1 1/2 omgang fra bund, herfra kan du så justere den ind i små hak med prøveturer imellem, bemærk dog, at Dårlig kompression,
tilstoppet udstødning og meget stor gearing kan få din motor til at føles sløv.
Hvis din motor kører ujævnt med høj tomgang og dør hvis du prøver at sænke den:
Du har måske et hul i en pakning, det giver motoren falsk luft, en let måde at tjekke for falsk luft er at sprøjte WD-40 ved pakningerne til karburatoren og andre steder der er pakninger, hvis den
bobler er der hul i pakningen, udskift den.
Hvis din motor står i tomgang og dør lige så stille:
Din L nål er skruet for langt ud, drej den ind til du opnår den tomgang du vil have ellers stil på den store skrue nedenunder, drej den ind.
I SÅ FALD ?
Hvordan skal min tomgangs-skrue så indstilles?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Grøn Ok
Blå uhhhfff fejl
rød jep.
Blå er en blind prop. På de billiger og rtr motor er der en blindprop på karbo. Det er et såkandt bearbejdnings hul der er stoppet til.. den skal være plan med resten af siden.
low speeden sider i den side som servoen sider og trækker. Så sku det være klaret..
Om du kan bruge den forklaring til noget ved jeg ikke, det lyder fantastisk, man bare skal dreje løs uden at vide hvor ens fabriksindstillinger er.. 1 1/4 del ud hmm prøv med 3 1/5.. nå skidt med det, du fiksre den nok ;p
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 22
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Fremgangmåden der er beskrevet vil jeg dog ikke anbefale.. Lyder sku noget mærkelig.. Er de indtillinger fabriks indstillingerne til din motor??
Nå en fra min klub har lavet denne engang. Sådan som han har beskrevet det er en framgangs måde ud af mange, men den er udmærket, for en der ikke helt ved hvad han gør..
http://frcc.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=150
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Blå er IKKE en blindprop - det er justeringsskruen til Midrange området...Som Morten også skriver. visse karburatorer har en sådan. Samtidig med, har den en LS nål som sidder modsat Midrange nålen - inde i selve gasspjældet !!
Nogle ganske få - ældre - nitro karburatorer, har LS nålen siddende som midrange nålen - uden at have en decideret LS nål i selve gasspjældet - men de er sjældne at se idag.
Check min hjemmeside - info om nitromotorer - der er der tegninger som tydeligt viser placeringen af de forskellige dyser og nåle - hjemmesiden kan ses i min profil.
Og husk så lige een ting venner: når man har bakset frem og tilbage med selve den mekaniske tomgangsskrue - altså hævet eller sænket tomgangen, skal LS nålen justeres efterfølgende !. LS nålen sidder ( i de fleste tilfælde ) inde i selve gasspjældet og bliver altså flyttet ud eller ind når du justerer selve tomgangen...dette er noget MANGE glemmer eller overser...
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 22
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 7 Svar: 22
Indstilling af Karburator,Har jeg ret?