Ustyrlig Ustyrlig
Hejsa, jeg har lige købt min første rc, og beklager evt. Dumme spørgsmål. Bilen er en fg stadium truck og skulle være en ht edition.
Men jeg syntes ikke den er ret go til at holde hjulene på vejen, altså hvis jeg tager den ud af en grusvej så kan jeg ikke holde den på vejen bare ved de små bump, og synes ikke at mine hjul er ret hurtige til at falde på plads igen hvis de er blevet trykket op.
Hvis jeg står på køkkenbordet op løfter det ene forhjul op eksempelvis så er det lidt langsomt om at ramme bordet igen.
Men jeg ved intet om, om standarten bare er sådan, eller om det skal være bedre?? Jeg er jo kun automekaniker:) ikke rc mekker
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 25 RC-enheder: 8 Emner: 73 Svar: 293
De er jo ikke ligefrem kendt for at have den fede affjedring.
aug 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
apr 2005
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.629
aug 2010
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
aug 2010
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
hvad bil mærke arbejder du med ? kia hehe sry
hav en fortræffelig dag og god vind med fg'en
mvh k
okt 2007
Følger: 60 Følgere: 60 RC-enheder: 6 Emner: 15 Svar: 244
www.fg-hobby.dk
Det er en der hedder Martin der har den shop, og han har styr på det med FG'er.
Og der kan du finde næsten alt til FG..
Men link til 500 støddæmperolie får du her:
(link fjernet)
Cheers
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg må give kristian L ret i det han siger.
For der er faktisk ikke meget forskel på rigtige biler og RC, RC er bare noget mere primitive, men reglerne er de samme
Det er vognens egen vægt der skal affjedres med fjedre og dæmper olie så vognen ikke hopper rundt.
Hvis dine støddæmpere er for træge og er for langsomme, skal der tyndere olie på lige som på rigtige biler
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Du skal bruge silikone olie fordi at normalt olie indeholder tit nogle sager som äder o-ringe og lign.
Plus saa er silikone olie bedre til at holde sin viskositet, selvom temperaturen ändrer sig. Hvis ikke viskositeten er konstant, saa vil bilens egenskaber ändre sig under körsel. Fordi dämperne opvarmer olie under körsel
aug 2010
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Misforstå os nu ikke, men de kræfter der påvirke din FG´er er de samme som der påvirker din rigtige bil og din FG´er er endda ret tæt på at være og fungere som en rigtig bil..
Og for der ikke skal være løgn, er det der er sort tåge snak for os andre, være klar logik for en auto mekaniker
Kort sagt lad dig ikke forvirre af at det hedder en RC, du er grundlæggerne langt foran os andre
Så mit råd til dig er, brug din sunde fornuft og din uddannelse, tjek om den olie du bruger ikke æder pakninger og O ringe (lige som på en rigtig bil).
Køre med det rigtige Brændstof i den rigtige blanding (lige som på en rigtig bil).
Og hold tænd systemet rent og tørt (lige som på en rigtig bil).
Så vil din vogn køre som en drøm
Tjek lige de FG grupper der er her inde på siden med hensyn til køb af brændstof, olie og lign.
De burde vide det
apr 2005
Fg-forum.dk
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Det lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor tykt det originale var. Måske andre har erfaringer med viskositet på dæmperolien til netop din bil.
Du er iøvrigt ikke den første som stille dette spørgsmål til FG'ere, og det er helt klart dæmperolien du skal skifte.
Ustyrlig