432 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

michael h
michael h
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Ustyrlig Ustyrlig

Hejsa, jeg har lige købt min første rc, og beklager evt. Dumme spørgsmål. Bilen er en fg stadium truck og skulle være en ht edition.

Men jeg syntes ikke den er ret go til at holde hjulene på vejen, altså hvis jeg tager den ud af en grusvej så kan jeg ikke holde den på vejen bare ved de små bump, og synes ikke at mine hjul er ret hurtige til at falde på plads igen hvis de er blevet trykket op.
Hvis jeg står på køkkenbordet op løfter det ene forhjul op eksempelvis så er det lidt langsomt om at ramme bordet igen.

Men jeg ved intet om, om standarten bare er sådan, eller om det skal være bedre?? Jeg er jo kun automekaniker:) ikke rc mekker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ustyrlig
  • #1   19. aug 2010 Det er vel bare standard på sådan en fg'er ;oP
    De er jo ikke ligefrem kendt for at have den fede affjedring.

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    aug 2010

#2   19. aug 2010 Kan kun stille på 2 ud af 8 fjedre.. Så hjælper nok ikke meget.. For tyk olie?? Hva er det for olie, hva bruger i andre af olie i dæmperne?

• #3   19. aug 2010 Problemmet med tyndere olie og blødere fjedre er vel bare at den går på bunden i stedet. den har jo ikke vildt lange støddæmpere.

• #4   19. aug 2010 Prøv at tjekke om dæmperne kan bevæge/dreje sig , der hvor de er skruet fast. Tit er skruerne strammet alt for meget og kan de ikke bevæge sig og derved får man den stive affjedring.

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    aug 2010

#5   19. aug 2010 Den kan allerede nu gå på bunden.. Jeg kan godt dreje dæmperne.. Mon jeg bare skal prøve med nogen ny dæmpere de køre lidt træg i det..

• #6   19. aug 2010 Af en eller anden grund, så hælder FG alt for tyk olie i dæmperne fra fabrikken af. På min Baja skiftede jeg til 500 olie, så kører de som de skal.

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    aug 2010

#7   19. aug 2010 500 olie?? Hvor kan det købes, kan man ikke bruge andre typer olie? Kendt fra biler evt? Jeg har jo sagt der ville komme dumme spørgsmål:)

• #8   19. aug 2010 Kan se du har fået hjælp Michael H, men alligevel lidt skræmmende at en mekker kan være så blank, no offense hehehe
    hvad bil mærke arbejder du med ? kia hehe sry
    hav en fortræffelig dag og god vind med fg'en
    mvh k

• #9   19. aug 2010 Du ´kan finde mange gode ting inde på

www.fg-hobby.dk

Det er en der hedder Martin der har den shop, og han har styr på det med FG'er.
    Og der kan du finde næsten alt til FG..

Men link til 500 støddæmperolie får du her:

(link fjernet)

Cheers

• #10   19. aug 2010 michael H
    Jeg må give kristian L ret i det han siger.
    For der er faktisk ikke meget forskel på rigtige biler og RC, RC er bare noget mere primitive, men reglerne er de samme smiley
    Det er vognens egen vægt der skal affjedres med fjedre og dæmper olie så vognen ikke hopper rundt.

Hvis dine støddæmpere er for træge og er for langsomme, skal der tyndere olie på lige som på rigtige biler smiley

• #11   19. aug 2010 Ang. andre typer olie.
    Du skal bruge silikone olie fordi at normalt olie indeholder tit nogle sager som äder o-ringe og lign.
    Plus saa er silikone olie bedre til at holde sin viskositet, selvom temperaturen ändrer sig. Hvis ikke viskositeten er konstant, saa vil bilens egenskaber ändre sig under körsel. Fordi dämperne opvarmer olie under körsel smiley

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    aug 2010

#12   19. aug 2010 Forstår måske godt jeres holdning, men har aldrig haft en rc før og ved ikke hvor gode dele man kan få og hvordan de burde virke og hvordan de kan komme til at køre, det ser jeg nu ikke noget flovt i.. Skruer meget i BMW og Audi, og det ved jeg udemærket godt hvordan skal køre jo..

• #13   19. aug 2010 michael H
    Misforstå os nu ikke, men de kræfter der påvirke din FG´er er de samme som der påvirker din rigtige bil og din FG´er er endda ret tæt på at være og fungere som en rigtig bil..
    Og for der ikke skal være løgn, er det der er sort tåge snak for os andre, være klar logik for en auto mekaniker smiley
    Kort sagt lad dig ikke forvirre af at det hedder en RC, du er grundlæggerne langt foran os andre smiley

Så mit råd til dig er, brug din sunde fornuft og din uddannelse, tjek om den olie du bruger ikke æder pakninger og O ringe (lige som på en rigtig bil).
    Køre med det rigtige Brændstof i den rigtige blanding (lige som på en rigtig bil).
    Og hold tænd systemet rent og tørt (lige som på en rigtig bil).
    Så vil din vogn køre som en drøm smiley

Tjek lige de FG grupper der er her inde på siden med hensyn til køb af brændstof, olie og lign.
    De burde vide det smiley

• #14   19. aug 2010 Lige en side hvor der er mange gode råd og mange timers læsning

Fg-forum.dk

• #15   19. aug 2010 Lige for god ordens skyld - jeg ved altså ikke om det er 500 olie der passer bedst i din bil også. Jeg har kun erfaring fra min egen Baja. Men hvis du køber f.eks. noget 500 så ved du hvad der er i, og så kan man jo købe noget tykkere eller tyndere ud fra det. (Så dyrt er det jo ikke)

Det lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor tykt det originale var. Måske andre har erfaringer med viskositet på dæmperolien til netop din bil.

Du er iøvrigt ikke den første som stille dette spørgsmål til FG'ere, og det er helt klart dæmperolien du skal skifte.

Kommentér på:
Ustyrlig

Annonce