{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

EZ-start problem {{forumTopicSubject}}

Hej RcGalleri

Jeg har lige købt en ny motor til min Revo 3.3. Vi snakker om en OS 21TM motor. Der har jeg sat mit gamle EZ-start system på, men da jeg så ville starte den første gang var det som om EZ-start motoren ikke havde nok power til at starte motoren. Jeg var vist så lidt for ihærdig og fik til sidst brændt den af. :S

Men nu har jeg købt mig en ny og ville idag starte den, men den kunne stadig ikke få den i gang. Det er tydeligvis pgr. kompresionen, da den sagtens kan køre uden tændrør.

Nu spørger jeg så hvad jeg kan gøre for at give den EZ-starten mere power?

Mit gæt ville være et nyt batteri i "håndtaget"
(Bruger en 7,2V Racing pack med 3600 mah)

På forhånd tak
Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EZ-start problem
  • #1   24. aug 2010 Har du prövet at bruge en haartörrer og varme Os motoren lidt op inden du pröver ???
    Det vil nok faa den til at gaa lidt nemmere smiley


  • #2   24. aug 2010 har jeg prøvet, men det resultere bare i at EZ-motoren også bliver varm og slet ikke kan trække den...

  • #3   24. aug 2010 Öv, saa har jeg ikke lige andre lösninger end at smide det EZ hallöj over höjre skuldre og smide en alm träk start paa.... (hvilket jeg selv gjorde i sin tid, det EZ skrammel gav kun problemer)

  • #4   24. aug 2010 Nu kender jeg ikke din nye O.S. motor men står der i dens specifikationer den er kombatibel med EZ-Start systemet? Det kan jo nemt være at den simpelthen bare kræver mere kraft at drive end EZ-Start systemet kan levere...
    Ellers er det nok noget med at skulle skifte EZ-Start motoren ud med en som er kraftigere og men stadig kan "nøjes" med 7.2 Volt da jeg er skeptisk overfor om EZ-Start boksen kan klare en LiPo eller LiFe pakke selv om det kun er 0.2 Volt mere vi snakker om hvis ikke man går drastisk til værks og prøver en 3S pakke.

    Det kan godt være i dette tilfælle du ska overveje noget rotor start hvor du kan bruge en skrue/boremaskine som starter.


  • #5   24. aug 2010 Danny V:

    Motoren er kompatibel med EZ-start. Det er en motor som er bygget til Revo'en. smiley
    Det med at skifte motoren ud med en stærkere er måske en mulighed. Har du et bud på hvilken motor det kunne være?

    Vil helst ikke bruge alt for mange penge på det da jeg allerede har brugt mange penge på at renover den.


  • #6   24. aug 2010 hmm jeg vil være ærlig og indrømme jeg ikke ved ret meget om hverken el eller nitro motorer der er det bedre du spørger nogle af dem som virkelig ved hva der virker på el området til en eventuel udskiftning.
    Du kan prøve at søge i forummet efter nogle el guruer.

    Jeg vil være led ved at bilde dig noget ind jo.

    Håber det er iorden med ærlighed.


  • #7   24. aug 2010 jeg bruger lipo(2cell) i min ez-starter, der er massere a power. (men pas på hvis du gør det, startermotoren bliver varm meget hurtigt)



  • #8   24. aug 2010 Jeg ved godt det er en ny motor og en ny motor skal som bekendt køres til men har hørt et fif engang med at monter en kobberskive imellem top og cylinder så kompresionen sænkes indtil motoren den er kørt til efter x antal tanke og så afmonter den kobberskive og den er klar til at ez starteren kan trække den rundt ellers hør www.nitromekanikeren.dk ad han er specialist på Nitro området

Kommentér på:
EZ-start problem

Annonce