583 visninger
|
Oprettet:
C H. Dansk RC Land-Rover Klub (Jylland)
9. mar 2010 Følger: 51 Følgere: 46 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 471
9. mar 2010 Følger: 51 Følgere: 46 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 471
Programering af Robbe Speed controller {{forumTopicSubject}}
Det drejer sig om Robbe Roxxy BL 950-6
Jeg er kommet så langt at jeg kan komme i programeringsmode, ved at holde gassen i fremad og sætte strøm til, efter nogle sekunder bipper den og er klar til programering, så slippes gassen og man kan skifte mellem 2 sek mellem bip og ½sek. mellem bip.
Den med 2 sek mellem bip skulle være med bak, men det kan den ikke ...
Er der nogen der har erfaring med sådan en Robbe til børsteløs ?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Men min stillede selv nulpunkt hver gang man tændte den, dvs. at man tændte dyret, ventede i to sekunder til regulatoren gav to bib, og så var den klar til at bruge.
Det du kalder programeringsmode er på min det samme som ”Find programkortet” så det kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg er så sløv at jeg ikke gider at høre på bib lyde dagen lang for at indstille den jeg smækker programkortet i og klare det på den måde.
Det er i øvrigt en ret fed fartregulator, der er omdrejnings tæller i den så du kan se hvad din motor har haft af top omdrejninger når du har været ude at køre, det giver dig en god ide om de specifikationerne som fabrikken giver, er helt ude på landet eller om der er noget om snakken
Hastigheds reguleringen på Roxxy´en er også fantastisk god, meget bedre en Ezrun´s, men den version Roxxy jeg har manglede ”håndbremsen” når man slap gassen.
Det er faktisk den eneste grund til at jeg køre med Ezrun, på alle andre punkter er Roxxy´en bedre, og det er klart en fartregulator jeg vil anbefale til skala skibe og biler der ikke skal bruge håndbremser.
Hvis Robbe har fået denne funktion ind på den nye version af Roxxy´en må du meget gerne sige til, for så er den noget nær det perfekte valg til en crawler
mar 2010
Følger: 51 Følgere: 46 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 471
Skal der ikke noget ekstraudstyr til for at se omdrejningerne, eller er det indbygget ?
Der er noget brems i den, men dragbrake tror jeg ikke der er i den.
Ha biplyde... jeg har drømt om biplyde i nat, det er et bippen i en uendelighed når man ikke rigtig kan finde den rigtige rækkefølge, men jeg må bare klø på
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
programkortet er lige netop det ekstraudstyr der skal til for at se omdrejningerne, og du slipper for en tur på sindssygehospitalet med bib på hjernen.
Og nej der er ikke dragbrake og instalbrake på den, kun almindelig brems.
Faktisk har jeg lidt svært ved at se hvad der er forskel på V1 og V2.
Biplyde, Hæ Hæ, efter Novak (Geden) svor jeg aldrig at købe en fartregulator der ikke kunne tage et program kort
Nutidens fartregulatorer er for avanceret og programkortet for billigt til at jeg gad spille mandfolk over for mig selv, så jeg tog tøsedrengens vej og købte programkortet med fartregulatoren
Programming Card til Roxxy 900-serien v2
Pris: DKK 199,75
http://www.modelskibet.dk/product.asp?product=4289
mar 2010
Følger: 51 Følgere: 46 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 471
Tak for linket, det vil jeg helt sikkert gøre brug af
Programering af Robbe Speed controller