{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Programering af Robbe Speed controller {{forumTopicSubject}}

Det drejer sig om Robbe Roxxy BL 950-6
Jeg er kommet så langt at jeg kan komme i programeringsmode, ved at holde gassen i fremad og sætte strøm til, efter nogle sekunder bipper den og er klar til programering, så slippes gassen og man kan skifte mellem 2 sek mellem bip og ½sek. mellem bip.
Den med 2 sek mellem bip skulle være med bak, men det kan den ikke ...
Er der nogen der har erfaring med sådan en Robbe til børsteløs ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Programering af Robbe Speed controller
  • #1   27. aug 2010 Jeg har selv sådan en, men så vidt jeg kan se er der kommet en V2 ud på markedet, min er en 2-3 år gammel version 1 så jeg er ikke sikker på at de fungere på samme måde.
    Men min stillede selv nulpunkt hver gang man tændte den, dvs. at man tændte dyret, ventede i to sekunder til regulatoren gav to bib, og så var den klar til at bruge.

Det du kalder programeringsmode er på min det samme som ”Find programkortet” så det kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg er så sløv at jeg ikke gider at høre på bib lyde dagen lang for at indstille den smiley jeg smækker programkortet i og klare det på den måde.

Det er i øvrigt en ret fed fartregulator, der er omdrejnings tæller i den så du kan se hvad din motor har haft af top omdrejninger når du har været ude at køre, det giver dig en god ide om de specifikationerne som fabrikken giver, er helt ude på landet eller om der er noget om snakken smiley

Hastigheds reguleringen på Roxxy´en er også fantastisk god, meget bedre en Ezrun´s, men den version Roxxy jeg har manglede ”håndbremsen” når man slap gassen.
    Det er faktisk den eneste grund til at jeg køre med Ezrun, på alle andre punkter er Roxxy´en bedre, og det er klart en fartregulator jeg vil anbefale til skala skibe og biler der ikke skal bruge håndbremser.

Hvis Robbe har fået denne funktion ind på den nye version af Roxxy´en må du meget gerne sige til, for så er den noget nær det perfekte valg til en crawler smiley

• #2   27. aug 2010 Ja jeg har indtryk af at den styrer helt fint uden ryk og døde punkter.
    Skal der ikke noget ekstraudstyr til for at se omdrejningerne, eller er det indbygget ?
    Der er noget brems i den, men dragbrake tror jeg ikke der er i den.
    Ha biplyde... jeg har drømt om biplyde i nat, det er et bippen i en uendelighed når man ikke rigtig kan finde den rigtige rækkefølge, men jeg må bare klø på smiley

• #3   27. aug 2010 Glæd dig selv, og køb et program kort smiley
    programkortet er lige netop det ekstraudstyr der skal til for at se omdrejningerne, og du slipper for en tur på sindssygehospitalet med bib på hjernen.
    Og nej der er ikke dragbrake og instalbrake på den, kun almindelig brems.
    Faktisk har jeg lidt svært ved at se hvad der er forskel på V1 og V2.

Biplyde, Hæ Hæ, efter Novak (Geden) svor jeg aldrig at købe en fartregulator der ikke kunne tage et program kort smiley
    Nutidens fartregulatorer er for avanceret og programkortet for billigt til at jeg gad spille mandfolk over for mig selv, så jeg tog tøsedrengens vej og købte programkortet med fartregulatoren smiley

Programming Card til Roxxy 900-serien v2
    Pris: DKK 199,75
    http://www.modelskibet.dk/product.asp?product=4289

• #4   28. aug 2010 Ja det gør jeg sikkert når det sidste hår er blevet helt gråt smiley

Tak for linket, det vil jeg helt sikkert gøre brug af smiley

Kommentér på:
Programering af Robbe Speed controller

Annonce