792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Forespørgsel på handel fra USA til DK Forespørgsel på handel fra USA til DK

Er der nogen som har erfaring med handel mellem USA og Danmark?

Jeg er overvejer kraftigt at bestille en helt ny Mamba Monster 2200kv V3 fra USA af. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg kan komme til at betale ud over prisen og fragt.

Jeg har snakket med en fra skat.dk og han nævnte både told og moms. Jeg har selv tidligere købt et Seiko Kinetic ur fra USA af og der betalte jeg prisen samt fragten og ikke andet.

Need advice :o) på forhånd tak!
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forespørgsel på handel fra USA til DK
  • #1   27. aug 2010 Hej,

der kommer moms på faktura totalen, altså også moms på fragten + et fortoldningsgebyr på 160 kr.

Altså:
    faktura total x 1,25
    + 160 kr.

Mvh. Frederik

• #2   27. aug 2010 De gange jeg har handlet i USA, har jeg før handlen blev indgået aftalt med sælger, at han deklarerer pakken som en gave. Og i så fald en faktura er nødvendig, om at fremsende den i et separat brev.

I modsat fald kan du risikere at betale told og moms af dit indkøb og det gælder også for fragtprisen. Told og moms er vel ca.30-40 % oveni.

Mvh. Dennis

• #3   27. aug 2010 Alt over 1150 kr. skal du betale fragt, moms, told og fortoldningsgebyr.
    Alt under 1150 kr. skal du betale fragt og moms.

Sådan har jeg forstået reglerne.

• #4   27. aug 2010 Mange tak for jeres svar. Det lyder meget tæt på det jeg havde forventet :o)

• #5   27. aug 2010 Plejer at sige ca 1/3 del af total beløbet skal betales i told/moms. Så er man hvertfald sikker .-)

• #6   28. aug 2010 Det er dog ufatteligt. Det har været oppe så mange gange, og alligevel kommer der altid forkerte svar.

Du skal betale 25% i moms af totalprisen (varer + fragt) og dertil kommer et gebyr på 160 kr til Post DK for at foretage fortoldningen.

Dertil kan komme told på bestemte varegrupper, men RC er ikke omfattet af told.

Altså første svar fra Frederik P er korrekt
    Dennis M: Vrøvl
    Earl Hickey: Vrøvl
    Smashbash: Vrøvl
    Christian A: Vrøvl.

• #7   28. aug 2010 Iøvrigt Dennis M.

Der skal også betales moms af gaver. Dog er bagatel grænsen for gaver 360 kr, mens den for almindelig handel er 80 kr.

SKAT er dog ikke dummere end andre folks børn, og det er ikke særlig sandsynligt at TowerHobbies sender gaver til os............
    Så gavetricket kan kun anvendes ved køb hos private.

• #8   28. aug 2010 hæhæ.. måske det lige skulle siges at hvis din pakke IKKE bliver taget i tolden så slipper du smiley (med mindre du selv kontakter skat og VIL betale) ;O

men jeg plejer nu også at bruge 1/3 del reglen ;P heller regne med lidt for meget end for lidt ;P

• #9   28. aug 2010 Du køber for 100 kr. 1/3 del reglen siger så at omkostningen er 133 kr.
    Reelt er den 285,- kr.

Du køber for 10.000 kr. 1/3 del reglen siger så at omkostningen er 13333 kr.
    Reelt er den 12660 kr.

Hvorfor ikke bare ligge momsen på 25% oveni, og tilføje de 160 i gebyr.
    Så har man regnet rigtigt. Men selvfølgelig hvis man kun bruger 1/3 reglen slipper man for at addere 2 tal.....

Kommentér på:
Forespørgsel på handel fra USA til DK

Annonce