872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Moderne ESC og PWM signal Moderne ESC og PWM signal

Jeg har lige købt en brugt båd med en brugt ESC i tilsyneladene god stand.
Jeg er ny til at bruge de meget fansy intelligente ESCér og kan ikke få den til at virke.
Jeg ved at en modtager sender samme signal til ESC som den sender til servoer. Signalet er et PWM signal med en pulsewidth på 0,5 - 2,5 ms. Umiddelbart kan jeg kun få 1 hastighed fra motoren og det er fuld fart (tror jeg) hvertfald ikke langsomt.
Jeg bruger li-ion batteri ikke lipo, det burde vel ikke gøre en forskel hvilken type batteri, det er jo bare plus og minus.
Jeg har også programmeret den korrekt via et programmeringsboard der fulgte med. til den.
Jeg har så yderligere programmmeret en PSOC microcontroller til at give mig mellem de 0,2 - 2,5 ms signal og kan styre en servo korrekt. Med dette signal kan jeg også kun få 1 hastighed ud af min ESC.
Kan det evt være motoren der er noget galt med? Det skulle jeg ikke mene, da så længe den drejer skulle det være i orden.

Hjælp mig hvis du kan, jeg er på bar bund med hvad jeg gør nu. Jeg ville mene at få den den korrekt pulsewidth så burde den sætte hastigheden ud fra det, men det gør den ikke.!!!! ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moderne ESC og PWM signal
  • #1   12. sep 2010 Jeg syndes det mere lyder som om du ikke har fået lavet start opsætningen på ESC´en.
    Men ok, det er sket at en ESC ikke har vile arbejde sammen med en bestemt modtager og eller servo tester, men det er alligevel sjælden at det sker.

Men hvis du nu også fortalte os hvilket udstyr du bruger kan det jo være at nogen også kunne svare på dit spørgsmål smiley

• #2   12. sep 2010 dette er båden jeg har købt:

http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=30440

Modtageren er en Futabu R152JE

Jeg har fulgt vejledningen til start opsætningen. Det eneste problem er at den beder mig fortælle hvor mange celler batteriet er på men at det ikke er LIPO celler jeg bruger. Det skulle dog ikke gøre forskel og slet ikke hvis jeg sætter den til at vælge automatisk antal celler.

Den kan jo så også godt køre 1 hastighed, men kun 1.

• #3   12. sep 2010 Aha, en Seaking-90A.
    Seaking´en burde ha´ den samme elektronik som Ezrunen, så opsætningen burde også være den samme, men jeg er ikke sikker, for der er lavet to typer Seaking ESC´er, men jeg går ud fra det er denne du har????
    (link fjernet)

For det er den type jeg ikke selv har haft fat i, men prøv alligevel denne opsætning.
    Men dit problem med at programere den kan måske skyldes at du skal trykke OK for hver ændring du laver.

Start opsætning af EZrun (husk at motoren skal være tilsluttet, ellers er der ikke noget der virker)

1 - Start ESC med setupknappen i bund, og slip knappen når den blinker rødt,
    2 - Tryk en gang på knappen for at sætte nulpunkt (ESC beeper 1 gang)
    3 - Speederen i bund og tryk på knappen en gang igen (ESC beeper 2 gange)
    4 - Bremsen i bund og tryk på knappen (beeper 3 gange)
    5 - Sluk det hele og pil ESC´ens stik ud af modtageren og sæt det i Programmerings kortet, husk at vende stikket rigtigt.
    6 - Tænd ESC´en og du kan nu programmer din ESC til det nu skal bruge den til, husk at trykke OK efter det du omprogrammer hver gang, sluk det hele efter endt Programmering smiley
    7 - Sæt stikket tilbage i modtageren og den er klar til at køre.
    God fornøjelse smiley

• #4   18. sep 2010 hej sauron
    Ikke helt som du siger det der :=) men det var problemet. Jeg havde ikke fået læst om kalibrering kun om programmeringen af den.

Den virker nu tak, og Studs er meget flink at handle med :=)

• #5   18. sep 2010 Simon K
    Hvad er det der er forskellen på Ezrun kalibreringen og Seakingen?????
    Det ville være godt hvis jeg fik det noteret til hvis der er andre der løber ind i det problem smiley

Kommentér på:
Moderne ESC og PWM signal

Annonce