1.145 visninger
|
Oprettet:
Motor æder gløde rør {{forumTopicSubject}}
Da jeg var ude og køre i dag spiste min motor 3 gløde rør på en 5-7 tanke. Motoren er en go gx-7r som næsten kun lige er kørt til efter deres egen beskrivelse. Resultatet af det var at cylinder og stempel har fået ridser og der ved går meget stramt , tror måske det kan være noget af tråden fra et gløde rør der er røget der ned og har lavet ridser. Hvordan kan det være at min motor lige pluslig er begyndt at spise alle de gløde rør , har for nyligt stillet på lsn kan det have noget med det at gøre. Gløde rørene er go T3 på forhånd tak
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
Her beskriver bjarne lidt hvordan han gør det.. Fed motoren op altså skru både LSN og HSN lildt ud så den køre fedt... og følg så hans beskrivelse og lig nu nærke til at man MAX drejer 1/8 omgang af gangen... http://frcc.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=150
jun 2010
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 14 Svar: 47
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Du skal også være opmærksom på kompressionsforholdet.
Motoren kan æde gløderør hvis det er for højt - men også hvis det er for lavt. Det har noget at gøre med selve forbrændingens udformning - altså præcist hvor i forbrændingen temperaturen er højest.
Nu er det sådan at de nye GX motorer fra 'GO, rent faktisk kommer fra fabrikken med et for lavt kompressionsforhold. Dette for at skåne motor / plejlstang / plejlstangssøle når motoren køres til.
Jeg vil tro at du IKKE har fjernet den 0,5 mm alu shim som sidder sammen med de rigtige kobbershims ( toppakninger ) mellem cylinderen og forbrændingskammeret - right ?
Iøvrigt er det en 0,5 mm til det Europæiske marked og 0,6 mm til det amerikanske marked !!
Prøv at tage den ud. Du vil opleve at motoren går bedre i tomgang og er nemmere at justere.
Dette forhold er ikke noget der er nævnt nogen steder, men noget jeg har fundet ud af ved at beregne det optimale kompressionsforhold.
Andre fabrikanter er også begyndt med at levere motorerne med lavere kompression.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Har kørt med denne motor i et stykke tid. Og har både + og -ér.
Jeg tilkørte den på den hårde måde. alså få den startet jeg så 2L igemmen uden stop. Og var mega positiv overrasket. Rigtig god kompression nem at starte og indstille. Stempel og cylender helt jevnt og gladt slidt til. God effekt og køre ok længe på en tank (Hong nor X2 crt).
Du skal dog passe på, med at kun at køre med et ultra varmt gløde rør (go t3 elle ligne køre selv med rb nr 5 rør). Det gjore jeg ikke og det kostet mig en ny krumtap( da den bliver slidt hurtig på sølen ved plejstangen efter 2L + 2L tilkøring) Har kontaktet RC Model hvor jeg købte motoren, der fra fik jeg at vide deT med gløde røret, har skiftet lejer (2 stk) da der var kommet slør i hovde lejet, kan skyldes det øget slid på sølen, som så gjore at jeg hele tide skulle skifte plejlstang.
Det er nu over og har så ca kørt 2L uden at skulle skifte noget i motoren.
Har brugt 3 gløde rør siden jeg fik motoren alså 6L ialt, hvor de 2 stadig kan bruges.
Alt i alt så syndes jeg det er en god økonomi motor. Stumperne er ok billig samligne med andre nitro motor. Og de problemer jeg har haft med denne motor tror jeg kan undgåes ved at køre med ultra varm gløde rør. andet har der ikke været galt med den
Til Niels Så har jeg kørt med denne omtalte alu ring på 0.5mm (næsten) uden problem, skal dog siges at jeg lige har taget den af:).
Michael
jun 2010
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 14 Svar: 47
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Ved godt der er lige så mange måde at tilkøre en motor på som der er nitro bruger.
Har med stor success tilkørt et par motor "på den hårde" måde.
1 Start motoren og få den op i temp. Dvs. at jeg også indstiller karburatoren. Motoren køre ca 10% over tomgang og så op på 100-110 grader. 2 tanke. Her kan du godt gasse motoren lidt op, for at tempen kommer op
2 uden og stoppe motoren køre jeg så rundt stille og roligt, og "dapper" til gassen. Dvs. så omdr. kommer op på ca halv. Og her indstiller jeg motoren så den på ingen måde 4 takter. og lige så 100-120 grader. Kør på en del af banen så du ikke kan fristes til at komme op i max omdr kontrolerer tempen, da den godt kan svinge en del fra fuld til tom tank, når du ikke kommer op på max omdr. Kør tilsvarne mere aggressiv jo flere tanke du når op på.
Som sagt tog det mig ca 4 timer at tilkøre go´s r7ér.
Ved godt jeg får ørene tudet fuld af alverdens ting og sager.
Men kan kun sige at det har virket på min rb og go.
Michael
Motor æder gløde rør