Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nitro folk - tjen penge
  • #1   4. jan 2011 Du skal selv lære det, man kan ikke køre med nitro uden at selv kunne indstille dem.

Det er ikke en set and forget ting, de skal vedligeholdes.

• #2   4. jan 2011 ja, men så kunne man evt følge med ude på sidelinien smiley

• #3   4. jan 2011 Man skal yde, for at nyde!

• #4   4. jan 2011 Når okay ærgeligt...

• #5   4. jan 2011 Havde ventet spændt på dagens indlæg. Kan det virkeligt passe at alle de svar du får her i forummet ikke kan bruges, så du nu skal betale for indstilling af din bil??

Hvorfor køber du ikke nitro-håndbogen og en temp-gun som du er blevet anbefalet? Eller bare sælger den bil og betragter den som et fejlkøb.

Tror du ikke el er vejen frem, så skal du spørge lidt mindre og køre lidt mere...

• #6   4. jan 2011 Hvad med forhandleren du har købt bilen hos, kan han ikke vejlede dig?

• #7   4. jan 2011 Eller en benzin, vis han har pengene smiley

• #8   4. jan 2011 jeg synes at nogle af jer og mange andre kommer med nogle grove kommentarer til hans forum emner. ja gu laver han mange emner men det er jo kun for at få hjælp. er det ikke det forummet går delvist ud på?
    han tilbyder endda en af os der har erfarring med nitro penge for at hjælpe ham. havde i selv regnet med at når i kom for at hjælpe at han så havde sat sig til at se tv?
    han ville jo ha jer til at lære ham det. det er sgu da for lavt at svine ham sådan.

sebastian: ville gerne hjælpe dig gratis men bor lidt langt derfra:)

• #9   4. jan 2011 Hvorfor har folk ondt i bagdelen over at han gerne vil have en nitro ? Der er sku ingen der kan det fra dag 1 om så de har læst 10 bøger, det skal læres og en rigtig god idé er at finde en lære mester.. en nitro motor er så simpel når først lige man har forstået det at det gør helt ondt... at rygtet her inde er anderledes skyldes nok nærmer fjolser med halvårlige motore i hænderne på folk der ikke ved noget om det.. mine motore skal hverken justeres konstant eller går ud... og sådan er det heldigvis normalt hvis man ved hvad man laver.... hvis ikke du finder en der vil gøre det. Så vil jeg foreslå dig at tage ud i en klub. De folk der holder til der er oftest langt dygtiger end en tilfældig selvlært hygge køre...

• #10   4. jan 2011 Patrick og Morten

Der er MASSER af folk der har de sidste snart 14dage prøvet at hjælpe, med links, videoer, henvisninger til det ene og det andet. Det bliver totalt ignoreret af brugeren, hvor så brugeren bare opretter et nyt emne.
    Han er belvet tilbudt at kunne komme forbi bla. Niels V (der er dog langt ser jeg nu) og det har han ikke engang gidet at besvare.
    Jeg forstår godt at folk er ved at være træt af det. Han erkender selv, efter 5-6 forum indlæg at han ikke gider læse hverken manualer eller andet der er foreslået.

Jeg er helt enig med Morten, man skal først lære det, og når man så har det lært er det "nemt" at klare sig ud af fremtidige problemer... men som Ricardas siger så fint, man skal yde for at (kunne) nyde.

//Dan

• #11   4. jan 2011 jeg vil give Dan h ret i at man skal læse sin manual for der står ALT hvad du skal vide om din bil men hvis du ikke vil det så går du ikke nok op i rc. jeg bebrejder ikke sebastian at spørge om hjælp da han er nybegynder men man SKAL læse sin manual hvis man har en.

• #12   4. jan 2011 Jeg vil gerne hjælpe dig hvis du kan komme til mig. smiley bor lige ude i Lejre så det er ikke så langt smiley

• #13   4. jan 2011 Eller måske bare prøve at gøre noget af det folk har foreslået ham i de andre emner, men det lader til han ikke rigtig gider læse besvarelserne. folk har kommenteret på hans video og sendt diverse links og kommet med masser af besvarelser. Han har fået at vide han ikke kan indstille den korrekt uden temp-gun.
    Men alt preller tilsyneladene af på ham, for han bliver ved med at spørge(?)

Jeg har foreslået ham at få hjælp fra forhandlere, eller købe en temp-gun samt nitro-bogen. Men han gider ikke engang svare... Sørgeligt

• #14   4. jan 2011 det er heller ikke rigtigt at man SKAL have en temp-gun for at indstille korrekt. alle mine biler er blevet tilkørt og indstillet til det korrekte helt uden temp gun.

• #15   4. jan 2011 dvs. at har du bare lidt forstand på motorer kan du sagtens indstille den uden

• #16   4. jan 2011 Patrick: Ok, sorry nu har jeg ikke så meget forstand på nitro. Men hvordan ved du om din motor kører for varmt eller koldt så - har du en magisk finger? He he

• #17   4. jan 2011 hehe ej dog ikke men det hænger ofte sammen med lyden men ellers kan du selv mærke det. hvis du brænder hul på et halvt second er den for varm. det gjorde min fazer men den var justeret korrekt. løsningen?
    den skulle ha 25% i stedet for 16%;)

• #18   4. jan 2011 Bo: Man kan saktens stille en nitromtor så den kører perfekt

Man magre den bare ud til den ikke firtakter mere og så stiller man den lige en anelse federe igen så kører den perfekt
    og hushk hvis du stiller på lsn bagefter så har det ingen indflydelse på toppen.

• #19   4. jan 2011 Claus H: og så er det ikke nødvendigt at måle temperaturen efter man har kørt i 45 feks. ? Synes jeg har hørt mange skræk-historier om at motorer bliver for varme når de har kørt noget tid eller det bare er varmt vejr.

• #20   4. jan 2011 skræk-historier opstår tit grundet fejl 40 fra bruger... en tempgun er ikke meget mere værd end den der bruger den.. justere ud fra den?? Man justere sin motor korrekt som claus nævner og derefter kan man bruge en temp gun til et vågent øje.. men på en normal køre dag, justere de fleste ud fra lyd, tager lige en temp og køre så resten af træningen den dag uden at tage temp..

• #21   5. jan 2011 Bo
    Takker så meget har jeg lært på 2år ved at støve rundt på nettet og det virker man skal dog huske at stille den en 1/4 omgang ud (fed) næste gang man skal køre igen.
    Har nu købt mig en hpi baja så det bliver nok som da jeg kørte knallert for 35 år siden da stillede vi ogaå på strålespids alt efter vejeret.

Kommentér på:
Nitro folk - tjen penge

Annonce