1.226 visninger
|
Oprettet:
Hjælp søges til FG motor.. {{forumTopicSubject}}
Er der en venlig sjæl i det østjyske som er skrab til 2 takts motor, og som har tid og lysten til at hjælpe mig.
Den er fuldstændig død. Har fået helt nyt tændrør, og det slår gnist, så tændspole og tændrør er ok.
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.318
Du ved at der er gnist, hvad ellers ???
Drukner den (er tändröret vaadt)
Faar den ikke noget benzin ind cylinderen ??
Hvornaar er det begyndt, lige pludselig under körsel eller stille stand ??
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 148
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jep 100 % sikker at der er gnist
Den drukner ikke (Lugter heller ikke af benzin som hvis den drukner)
Der kommer benzin ind.
Har kørt med den uden problemer. Efter endt tur blev den skilt ad pga. vedligehold og rengørelse. Opdager så at pakning ml. toppen og indsugningen er revnet. Bestilte så et komplet pakningssæt, så alle pakninger er nu skiftet.
Og det er så efter dette at den ikke kan komme i gang. Skal lige nævnes at vi fik den i gang i går en enkelt gang. Den gik dog ud efter vi indstillede tomgangs skruen. Og nu vil den slet ingen ting.
Jimmy H:
Bundpakningen skudt ud? Har skiftet alle pakningerne. Men for at være helt sikker hvilken én er bundpakningen? Den mellem cyl. og krumtaphuset?
Hvad er en ok kompression? Min kammerat som hjalp igår synes at den komprimere mindre end hans. Men han kører med en 30.5 ccm så om det er derfor ved han ikke?
okt 2004
Fuck... er det nødvendigt
apr 2007
Eller indstilling at kaburatoren.....
Jeg ville starte med at kontrollere:
Vender stempel rigtigt (pilen paa toppen skal vende
mod udstödningen)
Juster begge skruer paa kaburatoren til 1,5 omgang fra lukket.
Skrue tomgangsskruen godt ind (er jo nemt at skrue ned igen naar den er startet)
Kontrollere at begge benzin slanger er monteret korrekt. (den paa toppen af kaburatoren er retur)
Sät en finger for hullet til tändröret og träk i snoren, hvis du kan holde luften inde i cylinderen saa vil jeg mene at kompressionen er forlav (me kan ikke siges helt bare ved at skrive over forum)
Det var lige det förste jeg ville kigge efter....
okt 2004
Kan huske at da jeg samlede den igen, kom jeg i tvivl om hvordan pilen skulle vende. Det kigger jeg lige på i aften.
Ang. det ved kompressionen, så er jeg ikke helt med på hva du mener med at "holde luften inde i cylinderen"
apr 2007
(Du skal ikke stikke fingeren ned i gevindet, bare tryk med fx tommelfinger paa toppen af cylinderen.)
Det er ikke en "bulletproof" made at göre det paa, slet ikke.... men nem og hurtigt, til at give en indikation
okt 2004
apr 2007
Den bliver jo trykket godt og grundigt mellem krumtappen og cylinderen.
Jeg skifter selv hver eneste gang, ogsaa selv om det kun lige har väret spändt sammen i 10min. Jeg har til dato aldrig skudt en pakning ud i en motor
(Det er maaske lidt overkill, men med prisen paa en ny pakning, saa"better safe than sorry")
apr 2007
Men nu du er igang, saa adskil kaburatoren, smid alle delene i en kop benzin (uden olie) og lad det träkke lidt i 10-15min.
Tag delene op og bläs dem rene og törre med trykluft. Husk at puste godt ind i alle hulle paa kaburatoren.
Saml kaburatoren igen, og sät alle indstillinger til std.
blandings skruerne stille du til 1,5 omgang fra helt lukket, og rimelig höjt i tomgang.
Hvis du har en Zenoah motor er den helt korrekt indstilling paa L skruen 1,25 omgang fra lukket. Paa CY er det 1,5 omgang paa begge skruer.
Men har endnu ikke oplevet en Zenoah som ikke kunne startes med 1,5 omgang paa begge.o
Saa skal den starte
okt 2004
Forresten hvor det bedste sted at handle FG stumper?
apr 2007
Det er vel smag og behag... hehe
Der er fx. www.iccom.dk og fg-hobby, og en hel masse andre forhandlere.
Selv har jeg faaet den bedste service hos Iccom, de er mere end alm flinke at snakke med. Der er styr paa sagerne og hurtig ekpedering... og rigtig gode priser
Kan du ikke finde det du mangelr i deres webshop saa ring til dem, Helle kan vist de fleste fg-numre i hovedet
okt 2004
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
(link fjernet)/shop/frontpage.html
okt 2004
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 200 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 107 Svar: 3.284
Hjælp søges til FG motor..