737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

regler for motor(buggy) regler for motor(buggy)

jeg har fået at vide fra en herinde, at en nitro buggy må max have en 3.5cc motor ellers skal man op i truggy klassen. havde eller tænkt mig en LRP Z30X til min carson specter, men vil også gerne køre klub/løb samtidig

nogen der ved noget det ville være dejligt, evt. link til reglementet, for den kunne jeg godt tænke mig at se...:P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler for motor(buggy)
  • #1   20. apr 2011 dasu

• #2   20. apr 2011 Hej i jyllandscuppen er det lige meget hvilken motor du køre med, men hvis det er dasu løb er det et hav af regler, og hvis du vil køre der er det 21 motor du skal køre med.
    Det er lige meget om det er en truggy eller en buggy de køre begge to bedst med 21 motor

• #3   20. apr 2011 okay anders, har du et link til reglementet? jeg har hørt noget om at det er forbruget der er synderen

• #4   20. apr 2011 Ja når det gælder truggy så sluger en 28 motor alt for meget, det kan bedre betale sig med en 21, jeg leder lige efter nogle reglementer smiley

• #5   20. apr 2011 Regler for jyllandscuppen (alle klasser )
    Så har vi i DRCMU's 1:8 Offroad Udvalg haft møde omkring Jyllands Cuppen 2011.

På mødet var flg. personer tilstede:

Jan Larsen - DRCMU formand

Niels Vangsøe - Skanderborg

Carsten Lylloff - Skanderborg

Jesper Jakobsen - Skive

Varde Rc var desværre forhindret, men Niels havde fået besked om at de gerne vil afholde to løb.

Der blev vedtaget flg. ting, dog med forbohold for at det stadig kan ændres.

Løbs datoer:

•JC 1 12. -13. Marts - Varde RC
    •JC 2 28. -29. Maj - Skanderborg RC
    •JC 3 3. -4. September - RC Center Skive
    •JC 4 5. -6. November - Varde RC
    Der bliver lavet en Sportsmands klasse hvor flg. vil gælde:

•Tilmelding gebyr 50kr.
    •Alt der minder om 1:8 vil kunne køre her (inkl. Revo, Genesis m.m.)
    •3 x 5 minuters kvalifikation, 2 tællende.
    •10 minuters delfinale og 15 minuters finale.
    •Der køres samme dag som truggy.
    •Mulighed for at tvinge en kører op i "pro" klassen, hvis der køres tider der er sammenligende med denne klasse.
    •Dette vil ikke være en løbsserie hvor der køres om et samlet mesterskab, der vil kun være en stilling til de enkelte løb.
    Buggy og Truggy kører videre som nu, vi kalder det dog "Pro-klassen" og flg. vil blive ændret:

•De tekniske krav vil stort set forsvinde, så der ikke er regler der skal kontroleres.
    •Point systemet i den samlede løbsserie vil blive ændret, så de 10 bedste vil få point fra 100 og ned efter med et spring på 2, dvs. 100, 98, 96, 94, 92 ovs. Deltagere der er placeret dårligere end 10 vil får point fra 80 og nedefter, men et spring på 1, dvs. 80, 79, 78, 77, 76 osv.
    •TQ giver 3 point
    •Truggy kører stadig om lørdagen, og buggy om søndagen.
    Så bliver der lavet en 1:8 el-klasse, hvor flg. vil gælde:

•3 x kvalifikation á 10 minuter, 2 gældene
    •3 x finale á 10 minuter, ABC struktur
    •Alle 1:8 el-biler kan køre i denne klasse
    •Der køres om lørdagen
    Vi har flg. ændringer til løbsafviklingen:

•Den samlede kvalifikation bliver fundet på antal omgange, ikke på point.
    •Der skal være en langside, der er lang nok til at starte finalerne fra, foran køretårnet.
    •Det er en deltageres eget ansvar at ha' korrekt nummer på bilen, og at det er klart og tydligt.
    •Der vil være pokaler til de tre bedste i hver klasse, størrelsen vil variere alt efter deltager antallet.
    •Der skal være minimum 5 i en klasse for at den bliver oprettet.

• #6   20. apr 2011 takker meget. men hvad er klasserne som der står, er det buggy og truggy el nitro?

og er der en amatør-klasse? jeg er en l**t til at køre i klub, så der må være en for nybegyndere??

• #7   20. apr 2011 Ja det er den de kalder sportman klassen, og der må du gerne køre med den motor du tænker på(kørte selv 1.afd.).

• #8   20. apr 2011 Så mange regler er der nu heller ikke under DASU. Det er ganske simpelt og lige til.

21 motor - 3.5ccm
    Både til buggy og truggy. Man for intet ud af at have en større motor i sin bil, da man alligevel ikke kan få kræfterne ned på jorden.
    Så eneste man for ud af vilder motor, er en masse hjulspin og endnu mere slid på drivlinien.

• #9   21. apr 2011 ...og mere forbrug kim P? er der en grænse for hestekræfter?
    kim T: hovr er der af steder hvor man kører løb i ``sportsman´´ klassen? ville godt score lidt blær i skolen smiley

• #10   21. apr 2011 Hej Patrick.
    Som Anders L skrev.
    •JC 1 12. -13. Marts - Varde RC
    •JC 2 28. -29. Maj - Skanderborg RC
    •JC 3 3. -4. September - RC Center Skive
    •JC 4 5. -6. November - Varde RC
    Der bliver lavet en Sportsmands klasse hvor flg. vil gælde:

•Tilmelding gebyr 50kr.
    •Alt der minder om 1:8 vil kunne køre her (inkl. Revo, Genesis m.m.)
    •3 x 5 minuters kvalifikation, 2 tællende.
    •10 minuters delfinale og 15 minuters finale.
    •Der køres samme dag som truggy.
    •Mulighed for at tvinge en kører op i "pro" klassen, hvis der køres tider der er sammenligende med denne klasse.
    •Dette vil ikke være en løbsserie hvor der køres om et samlet mesterskab, der vil kun være en stilling til de enkelte løb.
    Man melder sig til inde på www.drcmu.dk hvor du også kan læse lidt mere om det.
    Og nej der er ikke grænse for hvor mange heste motoren må have,
    M.v.h.
    Kim T

• #11   21. apr 2011 Der er ingen grænse for hestekræfter.
    Men man kan godt få for meget, så det blot går op i hjulspin

Kommentér på:
regler for motor(buggy)

Annonce