{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Vandtæt esc {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der erfaring med at gøre en Ezrun 60A V2 ESC vandtæt.
Er det samme fremgangsmåde som med andre esc´er? Den har en programerings knap oven på som jeg ikke bruger da jeg har programerings kort til den. Jeg har købt noget Plastidiptil at tætne med, og kan jeg bare give knappen et par lag?
Og hvad med blæseren der sidder oven på? Kan den gøres vandtæt eller skal jeg afmontere den?
Jeg køre trail med en TP 450 Size 2415-07T Heli motor, der efter 1 time over hovde ikke er varm.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandtæt esc
  • #1   24. apr 2011 det kan godt være du ikke bruger knappen til at programmere med, med den skal så bruges til at calibrere ESCen til senderen smiley

ESCen skal skilles ad hvis du skal gøre det rigtigt. Og så skal der lukkes af mellem køletårn og printplade, men helst så lidt som muligt på selve kølepladen.
    Blæseren er ligeglad med vand.
    Knappen har jeg ikke forsøgt mig med. Teoretisk set er plastidip så flexibelt at du stadigt vil kunne trykke på den hvis du ligger et lag ovenover. Problemet opstår hvis det smutter ind under knappen..
    Efter du har samlet den igen giver du den en tur rundt i samlinger og lignende steder.

Det dumme ved EZ escerne er at printpladen stikker ud fra selve coveret, det gør det ekstra bøvlet at sikre det ordentligt. Du får det næppe sikret så du kan køre i dybt vand med den. Men sagtens så den kan overleve korte dyppe ture. Heldighvis er den rimeligt modstandsdygtig i forvejen.

God arbejdslyst.

• #2   24. apr 2011 Jeg kan tilslutte mig det Tass™ skriver.
    Du skal passe fan… godt på set-op knappen, limer den sig sammen er din Ezrun 60A ikke meget værd.

Hvis du kun vil bruge din Ezrun 60A til din til SCX´er tror jeg slet ikke at du har brug for blæseren, men lad den alligevel blive på og dæk den af når du giver ESC´en Plastidip.

Køleribberne må heller ikke få Plastidip, Plastidip isolere så køleribberne ikke kan komme af med varmen.
    Du skal også passe på at der ikke kommer noget ind imellem køleribberne og det de skal afkøle.

Det er altså kun selve print pladen du skal give Plastidip, ikke alt det andet smiley

• #3   24. apr 2011 Tusind tak for svarene, jeg må prøve at lægge ne tynd film over knappen før jeg giver den Plastidip.
    Jeg regner ikke med den skal dyppes helt i vand, men møder jeg et mindre vand hul på min trail tur, er jeg jo ikke meget for at skulle løfte den hen over smiley

• #4   24. apr 2011 Jeg har tit bare smidt den i en plastikpose og så med en elastik omkring når jeg kører trail med min SCX,, det er langt nemmere som alt det andet. Det samme kan du i øvrigt gøre med modtageren.

• #5   24. apr 2011 Når vi nu taler om modtagere smiley
    Så er det her noget der holder vand…… øhhh, eller slet ikke smiley
    Vandtæt Spektrum modtager
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14198

• #6   24. apr 2011 hvad med at du putter esc´en og/eller modtageren i wrap

• #7   24. apr 2011 Hvor har du købt plasti dip henne? Kunne godt tænke mig at modde noget af mit elektronik.

Kommentér på:
Vandtæt esc

Annonce