983 visninger
|
Oprettet:
FG start problemmer. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har lidt problemmer med at starte min FG´er.
den har kørt og staretet fint og da den så har stået stile et par dag kunne jeg ikke starte den.
når man starter den går den lige igang og så stiger den lidt i omdrejninger og så går ud. det heler tager ca 3 sekunder.
har renset kaburatoren efter den fik dette problem men det hjalp ikke. den får benzin og leve af.
mit gæt er selv tændrøret men har ikke fået et nyt hjem i nu.
har i nogle idér?
på forhand tak.
Mvh Per
feb 2010
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 15 Emner: 55 Svar: 637
prøv og cheke chokeren evt. men tændrøret kan måske være godt slidt for ikke at sige død da den stadig kan starte motoren i de sekunder du skriver.
hvad med kompeissionen. jeg ved godt at man ikke kan samligne en nitrobil med en benzin, men selv min nitrobil(er) kan heller ikke starte når eller hvis den mister komprissionen. også kun i 3 - 5 sekunder
check choker, tændrøret og komprissionen...
ellers er jeg løbet tør for idér sorry, håber det kunne hjælpe
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 5 Emner: 23 Svar: 60
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
feb 2010
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 15 Emner: 55 Svar: 637
feb 2010
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 15 Emner: 55 Svar: 637
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
Skruer man det ud, og tester det (tændrøret i hætten, sæt det mod stel et sted på bilen, hold nu ikke ved selve røret, får så får du sku et rap ) kan der ske 2 ting:
1. Det gnistrer
2 Det gnistrer ikke
Prpblemet er bare at når det gnistrer i den fri verden, så er det ikke sikkert at det gnistrer når det er under tryk (sat i motororen og bliver udsat for kompression)
Så en god ting er faktisk altid at have et ekstra tændrør ved sig, så kan man altid skifte det ud, hvis man tror det er tilfældet, hvis det hjælper, jamen så er alting godt, smid det gamle rør ud og køb et nyt. Hvis ikke, gem det gamle rør og tjek for utætheder et eller andet sted.
okt 2010
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 2 Emner: 10 Svar: 269
Hvis justeringen er i orden så tjek tændrøret. Nemmeste er at skifte til et helt nyt. Virker det ikke er det noget pakning. Som regl bundpakningen der er blevet utæt grundet for meget varme. Hvis dette er grunden ville jeg lige tjekke cylinder og blæserhus for græs og møg. Det kunne tyde på bilen ikke får nok køling.
FG start problemmer.