{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

glødestarter og gløderør hjælp. {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en bazooka nitro brugt af en nabo. der fulgte en glødestarter med lader til. det virker som om hverken glødestarteren eller gløderøret virker ordentligt. så er mit spørgsmål: kan jeg købe hvilken som helst glødestarter og gløderør? eller er de forskellige??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  glødestarter og gløderør hjælp.
  • #1   13. jun 2011 tror ikke der er forskel på glødestarterne, andet end kapaciteten på batterierne i dem.. men der er forskellige typer af gløderør og de har forskellige numre efter om det er et "varmt" eller "koldt" rør..

  • #2   13. jun 2011 Glødestarter model ligegyldigt.. Gløderør køb det der sidder der i hvis ikke du ved hvad du laver og motoren har kørt fint før med det.

    Så ja der er forskel. Der er turbo og normale og motoren er lavet til den ene type. Og udover det er der faktisk også forskellige versioner af turbo rør som har forskellige konuser og dermed ikke passer i alle motorerne.. Derefter er der mange forskellige varme grader af rør som strækker sig fra hvad man kalder kolde rør til ultra varme. Forskellen på dem er hvor nemt de gløder og dermed kan man flytte tændings tidspunktet.

    Så hold dig til hvad du ved virker, så længe du ikke har styr på det..

    Men hvorfor tror du begge dele er gået til ?


  • #3   13. jun 2011 Jamen det tror jeg fordi naboen siger at gløderøret nok skal skiftes grundet dens underlige måde at gå ud på. Glødestarteren dør for strøm sindsygt hurtigt. Selv med rotostarter vil bilen helst ikke i gang.
    Så lige et andet problem imens jeg har jeres opmærksomhed: hvordan kan det være at jeg ikke kan give bilen fuld gas før den er kommet op i fart? Er det luft eller brændstof der skal justeres?


  • #4   13. jun 2011 Det kan meget vel være justering af din motor, har lige kikket på dine billeder af bilen og karburator kan se at din justering ser meget mager ud.
    På billed nr.6 kan jeg se at MSN er skruet for langt ind, den skal være plan med karburatorhuset, grundindstillingerne for din motor er HSN 4 1/2 ud fra bund, LSN 8 1/2 og MSN plan med karburatorhuset.


  • #5   13. jun 2011 tak kim... kunne jeg så lige få den på dansk? smiley
    HSN... LSN...?!?!

    hvis du er i tvivl så tænk på det som om du skal lære en 4 årig kvantefysik smiley


  • #6   13. jun 2011 Okey smiley
    High Speed Needle, bestemmer hvor meget den får ved fuld gas
    Low Speed Needle, bestemmer i bunden
    Midrange Speed Needel , bestemmer i midterområdet(og den justere man helst ikke på, med mindre man ved hvad man gør) jeg har altid ladet den være.
    Men du kan læse om det inde på www.nirtomekanikeren.dk
    dete er en god side med masser af fif til justering.:-)


  • #7   13. jun 2011 kanon side kim! tark!

Kommentér på:
glødestarter og gløderør hjælp.

Annonce