{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Styr Servo flipper ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja, jeg er nok bare ikke for heldig med min FG, sidste gang jeg var ude at køre begyndte styr servoen at flippe ud ved kraftig acceleration, dvs fra stilstand til topfart med fuld gas, når den så er på vej op i fart så flipper servoen og bilen drejer til den ene side, sjovt nok er det altid det samme side den drejer til, giver man stille og roligt gas, og lader bilen stille og roligt komme op i fart er der intet.

Jeg troede først det var min on/off kontakt der lavede sjove ting og sager, så den blev rykket af, men fejlen er der stadigt.

Radioanlæg er Sanwa MX3-S 40mhz fm, og modtageren er også en Sanwa, den som passer til senderen.

Jeg begynder at mistænke min servo for at være defekt, men inden jeg smider 700 kr efter en Rhino 4 så vil jeg gerne have andres mening.

Styrservo er bare en standard Hitec.

Noget andet er jeg døjer meget med dårlig rækkevide, den begynder at glippe allerede ved 30-40 meter, nogen forslag til det ?

Alle batterier er fuldt ladet op.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styr Servo flipper ?
  • #1   19. jul 2011 Skift til 2.4 ghz.

Har du prøvet om den også gør det uden motoren er startet? Kan godt være tændingstøj der driller din modtager (skift til 2.4 ghz)

Kan også sagtens være servoen der er blevet 'gammel' og slidt.

• #2   19. jul 2011 Der er intet når motoren ikke kører, ej heller når man bare kører langsomt frem og tilbage.

Det går først galt ved kraftig acceleration.

Fejlen er først kommet her sidste gang jeg var ude og køre med bilen, der var intet før, og det var med samme radiogrej.

Skift til 2.4 ghz er ikke en mulighed da jeg ikke gider bruge en formue på et ordenligt anlæg smiley

Og det Sanwa jeg har skulle altså være ganske udemærket, bestemt ikke et billigt mærke.

• #3   19. jul 2011 Det er sjovt som alle siger det, men hvor meget hold er der faktisk i det ?

Jeg kører allerede med killswitch/failsafe på bilen, og der har ikke været noget før, det kom efter et møde med en lille kant.

Hvad folk så lige glemmer at nævne er det nytter intet at købe et billigt 2.4 ghz da det er det værste lort.

Og så er der flere der stadigt kører med 40mhz fm anlæg på LS bilerne uden problemer.

Jeg har sagt det før, og siger det igen, det er IKKE et problem med radiogrejet, hvilket man også kan læse hvis man giver sig lidt tid.

• #4   19. jul 2011 Skift din styreservo

• #5   19. jul 2011 Jimmy H

Tak, og bliv så venligst væk fra mine indlæg, tumpe !

Peter J

Det var også min tanke, men ville lige høre andres mening først, rart med en der faktisk kan sige andet end skift til 2.4 ghz.

Men ok det må være et tegn på manglende intelligens herinde, skift til 2.4 er det eneste folk kan sige, 2000 kr ud af vinduet og fejlen var der stadigt pga af servo'en havde fået et slag.

• #6   19. jul 2011 Jeg nægter at tro på mit radiogrej går i stykker ud af det blå, men derimod mere på servoen har fået et slag og nu opfører sig underligt.

Det er intet problem at bringe bilen til topfart sålænge man ikke bare giver fuld gas med det samme, så hvis det faktisk var støj så ville problemet være der både ved langsom gasgivning og fuld gas fra stilstand.

• #7   19. jul 2011 Og så lige at tilføje servoen kun flipper til den ene side, den begynder ikke at opføre sig tosset, og jeg har stadigt fuld kontrol over bilen når det sker, kan nemt styre kontra og bremse.

Jeg bestiller en Rhino 4 når fg-hobby åbner igen efter ferien og regner med den løser problemet, den standard hitec servo er alligevel noget bras.

Kommentér på:
Styr Servo flipper ?

Annonce