{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Forslag til 1:18 4WD brushless... {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en idé til dem der har en 4WD i skala 1:18. og er fikse på fingrene;
Skift HELE centergearkassen ud med denne;
http://avionic.dk/_dk/ProduktListe/Lists;Direct//p/DUAXM450ES?shop.product.id=DUAXM450ES
Så bliver den stærk, støjsvag og hurtig!
Fik først idéen EFTER jeg havde solgt min mini-LST... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til 1:18 4WD brushless...
  • #1   19. aug 2011 Det skulle da nok gøre den fint sløv smiley

mvh

• #2   19. aug 2011 Det tror jeg nu ikke du skal regne med. Den trækker en 10x5 propel uden gear på 3 celler. Den har styrke nok. Men nej den vil kun køre i omegnen af 50 km/t. Hvis det er høj topfart du kan lide, så forstår hvad du mener.
    Men ideen er tiltænkt offroad.

• #3   19. aug 2011 Jeg bruger 8000kv som det midnste i mine, med små 1000kv kan man ikke geare dem nok op til bare en normal hastighed.

mvh

• #4   20. aug 2011 Du glemmer at al det almindelige udvekslingsforhold mellem motor og udgange på centergearkasse forsvinder. det eneste sted der vil være udveksling er i differne. og det er vel typisk 1:2,5. det ville brænde en 8000 kv af hurtigt, men ikke en fly-outrunner. Samtidigt vil der kun være 2 tandhjulssæt i indgreb, hvilket givet en højere virkningsgrad i forholdet mellem motorens drejningsmoment og det faktiske drejningsmoment ved hjulene. Det giver længere køretider. En mini-LST vil køre ca. 50. Og det er rigeligt for så lille en bil på en jordbane der passer til bilens størelse.

• #5   20. aug 2011 Jeg kan gætte mig til at du anskuer emnet i lyset af din egen indgangsvinkel til 1:18 biler. Du vil gerne have dem op i nærheden af de 100 km/t, kan jeg se på din profil.
    Respekt for det, men det er ikke det område jeg vil ind på her, du kan derfor beholde din plads som den bedste 1:18 tuner herinde:-) jeg kan forstå du er en af de hurtigste.
    Min indgangsvinkel er en hastighed lidt højere end standard, meget lange køretider, og så få som muligt af dele i drivlinien der kan gå i stykker. Måske endda spare lidt vægt. Kan du følge mig her?

• #6   21. aug 2011 Jeg har da osse en super MT basher til offroad smiley
    Jeg rodede lidt med Mini LST2 i en periode, sjov ting, og som du beskriver, så egner den sig ikke til høj hastighed, men er en fed basher.
    Jeg kørte lidt med en T-Rex 450 motor på den, men Deres drivlinie er ikke vildt holdbar, så den slags koster en del med dem, en simpel Novak motor med sensor er nok det mest styrebare til dem "efter min mening"
    Når de fik mere power eller flere rpm gjorde den mere ustyrligt, og svære at få i frt.
    Så en lidt blødere opstart og lidt højere rpm gjorde at de kunne komme i fart, selv på grus lag.
    Men Prøv at smid en i din Mini LST, så få føelsen selv, måske ligger det bedre til dig end det gjorde til mig.

mvh.

• #7   22. aug 2011 Hej igen, ja tandhjulene var godt nok ikke neget værd. Har set man kunne få nogle stærkere som hop-up. Men nu solgte jeg den jo. Skal nok ikke have sådan én en anden gang. Så en mini revo vxl igår, fuck hvor er den syg...! Det skal nok nærmere være sådan én. Hvilken novak var det du havde i?

Kommentér på:
Forslag til 1:18 4WD brushless...

Annonce