1.184 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Helmer
Helmer
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Batterilader Batterilader

Hej

Som så mange andre er jeg ny på fabrikken, har lige købt en E-Revo i fredags.
Damn det er sjovt, selvom man er 44 :):):) Knægten og slås om den :):)

Jeg har købt 2 ladere til batterierne og mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaring med disse ladere

Blitz PRO Batterioplader fra Morfars??
http://www.morfars.dk/rc/blitz-batterioplader-p-3383.html?osCsid=127efa52c906931fe84504e73e360e38

Jeg synes ikke det virker som om at batterierne har fuld power når de er ladt, det viker som om de blivet tømt hurtigt..

Laderen har samme software som denne.
http://www.youtube.com/watch?v=kvr-25yGeVk&feature=player_embedded

Jeg har samme oplevelse om det er LiPo eller NiMH
Ladede halt nye LiPo op i går, satte dem i bilen og satte en føler på så de ikke bliver afladt helt, den hyllede med det samme jeg tændte for bilen, satte dem i laderen igen også gik der 10 min så var de klar igen, så kunne jeg køre i 10 min, så beepede de.

Kan selvfølgelig også være mig der ikke betjener det hele rigtigt, er som sagt ny smiley

Måske der er nogen der har samme oplevelser eller er det bare ikke OK ladere??

Hilsen
Helmer
E-Revo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterilader
  • #1   31. aug 2011 Hej,

man bliver jo kun klogere ved at spørge smiley

Hvilken E-revo er det? Brushless eller med gammeldags kulmotorer?
    Hvad hedder batterierne/specifikationer?

• Helmer
    Helmer Tilmeldt:
    aug 2011

#2   31. aug 2011
    Det er den med kulmotorer, det blev den da den er vandtæt fra start, og det har vist sig at være en god ide smiley

NiMH batterierne:
    7,2V Batteripakke specifikationer:
    -7,2V 5000mAh NiMh batteripakke
    -6 celler
    -størrelse: 135 x 47 x 25mm (længde, bredde, højde)
    -vægt: 450g
    -kraftig silikone ledning (12 AWG)
    -Deans T-Plug stik
    (link fjernet)

LiPo batterierne:
    Team Orion med 4200mAh og output på 25C
    (link fjernet)

Det er lige så meget om de 2 ladere/ Software er gode nok??

/Helmer

• #3   31. aug 2011 Jeg kører selv med en brushless E.revo med batterier på 5200mAh og det giver ca. en køretid på 15 min. når den får gas.

Så hvis du giver gas i 10 min. med batterier på 4200mAh, så er de nok ved at være brugte. MEN hvis de er brugte/"tomme", så skal de jo lade i ca. en time med 4,2A. At laderen stopper efter 10 min. tyder på at der er en eller andet galt. Hvor meget bliver der ladet på (mAh)?

Lipo buzzeren er en god ting, når der ikke er cut-off på esc'en, men jeg har erfaret, at de godt kan være over-følsomme...

• #4   31. aug 2011 Der er et eller andet galt her smiley
    Den opladder du har er ganske fin, ikke den bedste, men god nok til dit forbrug.

MEN, det kan ikke lade sig gøre at lade et LiPo batteri op på kun 10 minutter uden det springer i luften smiley
    Så der må være noget som ikke er sat rigtigt, i f,eks din oplader så den slukker for hurtig.
    Eller din LiPo alarm som er sat så den tænder for hurtigt smiley

Jeg vil skyde på at det er din oplader der er sat forket.
    Nu kender jeg ikke noget til din oplader, men en almindelig fejl kan f,eks være at du har sat ”batteri størrelsen” for lavt, så opladeren slå fra for ikke at overoplade batteriet.

• Helmer
    Helmer Tilmeldt:
    aug 2011

#5   31. aug 2011 Takker for svarene..

LiPo batterierne blev ladet med balanced 7,2 V 4,2 A
    De ladede i ca 50 min første gang, laderen meldte dem klar, da jeg tog dem af laderen smed jeg dem direkte over i bilen satte LiPo buzzeren på og det ene batteri pev med det samme. Jeg tog batterierne af igen og satte dem i laderen og der sad de så i 10 min så meldte laderen dem klar igen, de blev sat over i bilen og LiPo buzzeren pev ikke.
    Jeg synes så efterfølgene ikke jeg kørte i særlig lang tid før at De pev igen.

Jeg har fulgt denne vejledning til LiPo, bare med 2 celler i stedet.
    http://www.youtube.com/watch?v=kvr-25yGeVk&feature=player_embedded

Men igen, det kan sagtens være en fejl 40....

/Helmer

• #6   31. aug 2011 Jeg er ikke klar over hvad det er, men hvis LiPo buzzeren piver, er batteriet ikke opladt. Og man kan ikke derefter lade et LiPo batteri op på kun 10 minutter.
    Så der kan være flere ting der ikke fungere helt som de skal, det kan være din oplader, LiPo batteri eller din LiPo buzzer.

Men udover det, er det en god ide kun at oplade et helt nyt LiPo batteri med kun halvdelen af det normale, de første 4 – 5 gange.
    Det er ikke noget der brænder batteriet af hvis du ikke gør det, men det for batteriet til at holde i lidt længere tid.

• Helmer
    Helmer Tilmeldt:
    aug 2011

#7   31. aug 2011 Ok

Jeg vil prøve at lade med halvdelen, kan godt være jeg er for utålmodig smiley

Tak for hjælpen

• #8   31. aug 2011 Søren Helmer L
    Så husk lige at se hvor mange mah og hvor mange volt din oplader putter i batteriet før den slå fra.
    Det skulle gerne stå på skærmen.
    Uden disse oplysninger kan vi ikke hjælpe dig med af lokalisere problemet smiley

• #9   31. aug 2011 Tillykke med den nye bil.

Husk at holde øje med temperatur på ESC og batterier! Det er meget vigtigt at holde køle-ned pauser mellem batteriskift, især når du kører med lipo, for de to motorer trækker altså en hel del strøm. Jeg har set flere esc/batterier brænde af med det motorsæt, incl min egen, og min var sikkert på grund af hurtige skift af batterier, så esc m.m. ikke fik lov til at køle ned.

• Helmer
    Helmer Tilmeldt:
    aug 2011

#10   1. sep 2011 Hejsa

@John
    Mange tak, det skal jeg huske smiley

@Sauron L
    Hvilke tal er det jeg skal kikke efter??
    Den er sat til 5000mah Cut of og 3,7 V pr celle
    Jeg lader med 4,2 A 3,7 V pr celle

Ellers giv mig et praj om hvad det er jeg skal kikke efter..

/Søren Helmer Lund

• #11   1. sep 2011 Søren.
    Det jeg godt kunne tænke mig at vide, er hvor mange volt der er på batteriet når det er fladt før opladning.
    Når et LiPo er helt fladt, plejer det at ligge på ca 3,2 volt per celle eller der omkring, det er noget du kan se når nu sætter batteriet til din oplader

Og hvor mange mah din oplader har puttet i batteriet fra det er fladt, til det er fuldt opladt.
    Og hvor mange volt batteriet slutter af med.
    Et LiPo batteri ligger på 4,2 volt per celle når der er fuldt opladt.
    Alt det bør stå på opladerens skærm efter opladningen.

Ligger dit LiPo langt over de 3,2 volt per celle efter du har kørt, før opladning er det din LiPo Buzzer der er skæv.

Ligger dit LiPo under de 4,2 volt per celle når du lige har opladt det, er det din oplader der er skæv.

Hvis de to volt angivelser passe, men der kun kommer 2000mah ind på dit batteri, er det batteriet der er skævt.

Hvis dine batterier er helt i orden, er det din vogn der er skæv.

Hæ Hæ, og hvis alt er i orden og alligevel ikke vil køre, gæt hvem der så er skæv smiley

• Helmer
    Helmer Tilmeldt:
    aug 2011

#12   1. sep 2011 He he

Kan ikke udelukke det er mig smiley

God pointe, jeg prøvede at discharge dem til 3V og så lade dem igen.
    Den lader til 4,2V pr celle, kan ikke huske A, så det vil jeg holde øje med næste gang.

Det var rigtig god info, tak for hjælpen.

/Helmer

• #13   1. sep 2011 Held og lykke.
    Skulle der være mere, så skriv igen smiley

Kommentér på:
Batterilader

Annonce