3.174 visninger
|
Oprettet:
Kondensator montering ? {{forumTopicSubject}}
hej rcg, jeg har købt mig en kondensator og den skal selvfølgelig monteres da min bil flipper ved fuld gas,
kondensatoren skal tilsluttes plus og minus, men er det plus og minus på den side af regulatoren hvor batteriet også sidder til eller er det et andet sted den skal tilsluttes ?? og skal den sluttes til på en speciel måde ??
håber i kan hjælpe,
Takker på forhånd !
- Mark Petri
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
Husk dog at en kondensator har + og - tilslutning
Hvis man gør det forkert går den i røg
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 8 Emner: 3 Svar: 181
Når din motor trækker en stor strøm ved start, kan det være at spændingen til modtageren dykker, og så oplever du et "flip" - kondensatoren vil hjælpe med at kompensere for dette, ved at have en lille strømreserve i det splitsekund modtageren har brug for det.
Er det en kondensator med stor kapacitet, ville jeg sætte den til på samme side som batteriet - så får du et større skub, når du accelererer.
Du kan evt. sætte to kondensatorer til, det sker der ikke noget ved.
Alternativt kan du købe et bedre batteri - så vil du ikke opleve det dyk i spændingen, der forårsager "flippet", da det bedre batteri kan levere den strøm, der er nødvendig, til både motoren og modtageren.
Men det kan jo også være at "flippene" stammer fra noget helt andet.
Hvis dit antennekabel f.eks. løber parallelt med nogle strømkabler, kan der opstå støj på signalet til modtageren.
Jeg håber at det kan hjælpe dig.
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
apr 2007
I sådan et tilfælde vil en kondensator kun hjælpe lidt - den eneste rigtige løsning er at skifte til en BEC, der kan levere en større strøm.
apr 2007
Nogle bruger også en ferrit-kerne på modtagerledningerne, for at minimere støj.
Kondensator montering ?