389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

John J
John J
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 52

Reparation Reparation

Hej,

Starter lige med at sige jeg ikke har så meget forstand på teknikken i maskinerne på Nitro motorene smiley

Jeg har har en Thunder Tiger MTA-4, som jeg har købt brugt - da jeg købte den prøvekørte vi den og den gik fint. Da jeg kom hjem lykkes det mig ikke og starte den.

Lidt senere knækkede snoren til trækket - jeg skilte den ad og vupti - ud røg fjederen naturligvis smiley

Spørgsmål: kender i til nogen forretninger/steder - der både har reservedele og også kan finindstille og få den til at gå uden store startproblemer igen?

Da ville jeg nemlig sende den dertil, og betale hvad det måtte koste både at få udskiftet den der "Træk-mekanisme" og også få den gået lidt efter mht. indstillinger.

Mvh
John

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reparation
  • #1   5. jul 2005 Holte-modelhobby er Thunder Tiger forhandler, og tror også de gerne vil hjælpe dig med indstilling og klargøring af diverse ting. Du kan evt. finde deres nummer på deres hjemmeside: www.holte-modelhobby.dk

• #2   5. jul 2005 Holte hjælper gerne. De har også et værksted hvor du kan få din bil laves hvis du ikke kan selv. Mod betaling selvfølgelig, tror jeg

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#3   5. jul 2005 Hejsa,

Jeg er fra Sønderborg.

Tak for alle de gode svar. Mit eget bud var også Holte Modelhobby - jeg har dog nu i to dage prøvet at ringe 45420113 men kommer konstant i deres beskedsvarer....

Men må bare prøve igen smiley

Mvh
    John

• #4   5. jul 2005 De har specielle telefon tider smiley De ligger på deres side mener jeg. www.holte-modelhobby.dk/shop

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#5   5. jul 2005 Kan det virkelig passe at med 1-3 timers intervaller i 2 dage - at man ikke kan komme igennem, mon?

Ville jo være lidt surt, hvis man senere, bare lige skulle høre hvor langt en evt. reparation var nået.

Men måske de har noget sygdom eller ferieafvikling - må have tolmådighed...

• #6   5. jul 2005 Jeg har også selv haft problemer med at komme igennem, jeg prøvede som dig med et mellemrum på 1 time, men først fra kl. 3 da jeg først fik fri der, men kom aldrig igennem, så skrev en mail til dem istedet og de svarede ½-time efter.

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#7   5. jul 2005 Så nu kom jeg igennem - lige netop nu. Vi aftalte at jeg nu har bestilt en ny trækstarter - når jeg får den, håber jeg ike jeg får de store start besværligheder som jeg havde før.

Ét tip er vel altid at give den en lille "snaps" (ud med gløderøret og så en smule brændstof ned) er der andre gode idéer?

Andre der har haft problemer med netop denne bil?

Mvh
    John

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#8   5. jul 2005 Michael I: man kan få indtrykket af du har stuur erfaring indenfor Nitromotorer og sikkert til at få dem til at gå godt, hvis de driller.

Mon du er sådan en, hvis alt andet fejler - man kunne sende den til og få den lidt efterjusteret. Mod en aftalt pris naturligvis smiley

• #9   5. jul 2005 Hi John.

Jeg ville melde mig ind i en klub hutigst muligt. Spare pengene på justeringen, og få hjælp i klubben.

Det bliver ikke sidste gang du får brug for ekspert hjælp.
    Jeg er selv medlem hos HRCR, og det er et godt sted at få hjælp og gode ideer. de fleste hjælper hellere end gerne.

Der findes små bøger om det tekniske, det kan du låne i klubben eller købe hos en forhandler.

Du må gøre dig klart, at nitrobiler kræver en del skruarbejde, for at holde sig i gang !!! - men ellers er det top-nice underholdning. Join the club !

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#10   5. jul 2005 Jeg er ikke bange for det tekniske. Det ligger mig meget naturligt og har da også haft mange forskellige RC biler igennem årene.

Men sådan det med lige at få den startet hvis den driller - det er ikke lige mig...

Jeg har en Condor Pro også (ved ikke om man kan kalde den en slags begynder Nitro) men den kører super...

Vil undersøge hvad kluber der er i nærheden...

Kommentér på:
Reparation

Annonce