{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Lipo batteri 2 celler med viser 3 {{forumTopicSubject}}

Hej!!

Jeg har dette batteri:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578

Det er på 2 celler 7,4 volt 5000 mah og der sidder et 2 cellet balancer stik på som passer i stikket til 2 celler i min lader.
Når jeg så skal lade det op på "balancer mode" så viser laderen 3 celler. 2 af cellerne følger hinanden helt ens, mens den tredje er helt væk. --Det er stadigvæk et 2 cellet batteri--
Den bliver ikke færdig med at lade, den står bare i 120 min med 200 mah og lader uden at den tredje celle kommer i balance. (3 celler???!!!)
Men i hvert fald, jeg har ikke helt livet så jeg tager batteriet ud og tilslutter min lipo buzzer, som går helt amok over at en celle er under 3,3 volt..
Lige nu er jeg frustreret da jeg ikke har prøvet det med nogle af mine lipo batterier og jeg har prøvet en del forskellige mærker, volt og mah..:D

Er det nogle der har en logisk forklaring på hvad som sker?
Ps. Laderen er en IMax b6 med indbygget balancer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo batteri 2 celler med viser 3
  • #1   9. jan 2012 siger den 3s når du har holdt "start" nede og du skal bekræfte at det er det rigtige antal celler som den er sat til og det den ser?

• #2   9. jan 2012 Der siger den 2 celler, men når den viser den 8,4 volt på første "side". På anden "side" viser den 4,20 4,19 og 3,08.

• #3   9. jan 2012 Prøver igen. På første side når du lader viser den 8,2 og på næste er der 3 forskellige som beskrevet ovenfor.

• #4   9. jan 2012 Hvis din lader prøver at lade 3 celler selvom du har indstillet den til 2 så er den da helt fucked op.
    Selvfølgelig vil den 3de celle vise 0,0v på laderen for du kan kun aflæse 2 celler på dit balance stik.
    At din buzzer går amok lyder underligt, er du sikker på at den er til 2 celler. Igen, den kan heller ikke læse den sidste celle som ikke er der på balance stikket.

//Dan

• #5   10. jan 2012 Laderen lader ikke 3 celler, den lader kun 2. Jeg prøver at sende en mail til dem jeg købte laderen hos, for den er også gal når jeg sætter et andet lipobatteri til. Der viser den også 3 celler selvom der bare er 2..;S

• #6   10. jan 2012 Nu kender jeg ikke lige den lader - men starter man ikke med at vælge hvad man vil lade?
    Nimh / lipo / lipo balance/ discharge osv.
    Når du har valgt lipo balance skal du efterfølgende sætte spændingen, den er forskellig om det er 2S eller 3S, 2S = 7,4 V

Kig evt. den her, her indstiller knægten spændingen på laderen - og laderen http://www.youtube.com/watch?v=yc6fC6USDy4

• #7   10. jan 2012 Jo, selvfølgelig skal du sætte den til det antal celler du har. Det er derfor det er så utrolig mærkeligt at den viser 3 celler, og ikke lader en af cellerne op.
    Meget mystisk.
    Jeg har førhen haft morfars performance charger 5d, og der var ingen problemer... Og det er jo stort set samme lader..;)

• #8   10. jan 2012 Ok ja du forklarer bare ikke rigtigt hvodan du gør når fejlen kommer.

• #9   10. jan 2012 Okay. Så starter jeg helt fra starten af.
    Jeg har mit 2 cellet batteri, med et balancer stik som passer til et 2 cellet lipo batteri.

Så kobler jeg balancer stikket i laderen og det almindelige deans stik til også. Nu er begge kabler koblet til imax b6 laderen.

Så går jeg ind i lipo mode, vælger lipo balance, 5,0 amp og 2 celler - 7,4 volt. Derefter holder jeg start knappen inde i 3 sek, og nu skal jeg så bekræfte at det er rigtigt. Der viser den 2 celler, så indtil videre er alt fint.
    Så jeg bekræfter og begynder at lade. Nu lader den altså, og jeg går "en side til højre" for at tjekke hver enkelt celles spænding, og det er her at den viser 3 celler og IKKE 2 som den skulle gøre.
    2 af cellerne følges, og de ligger på 4,18-4,19 stykker, mens den "tredje" celler ligger omkring 3,09. Når de 2 af cellerne er på 4,20 volt hver og den "tredje" stadig er på 3,09 så tager jeg batteriet ud af lader og tilkobler min lipo buzzer. Den lipo buzzer jeg har kan tage 2 og 3 og 4 cellers lipo batterier.
    Den begynder at melde om "lov voltage" med det samme.

Man skal nok læse et par gange for at forstå det..:D ! Meget mærkeligt problem, og somsagt har jeg leget meget med lipo før og aldrig oplevet dette.

• #10   11. jan 2012 Den skifter volt på alle "3" celler, det som er så mærkeligt. Den må have "fundet på" en celle selv. Det er lipo buzzeren begynder at bippe betyder jo at laderen ikke lader den ene celle op.
    Somsagt prøvede jeg med et andet 2 cellet batteri, og der vidste laderen også 3 celer..:S

• #11   11. jan 2012 Hej

Længere oppe skriver Frederik jo at han også har prøvet med et andet batteri. Det lyder for mig nærmere som om at der er kuk i lednings forbindelserne på balancer stikket.

• #12   11. jan 2012 Hvor bor du Frederik?

Er der ikke en eller anden i dit nabolag der kunne prøve at låne dig en lader eller prøve at lade dig tilslutte din batteri pakke til deres lader. Du er velkommen hos mig i Aalborg. Du kan evt. også prøve med egen lader og andre folks batterier.
    Kunen du måske tage et godt foto af batteriets balance stik, laderens balance stik samt stikket på din buzzer.

Hvordan opfører din buzzer sig med det andet batteri du snakkker om?

Kommentér på:
Lipo batteri 2 celler med viser 3

Annonce