1.395 visninger
|
Oprettet:
Generel opsætning af biler {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt jeg begiver mig ud i et KÆMPE emne her. Men jeg kunne godt tænke mig at få en større forståelse for opsætning af biler. Primært offroad.
Her tænker jeg bl.a. støddæmpere (fjedre og olie) differentialer, dæk, camper, toe osv osv.
Er der nogle steder som indeholder noget info som er overskueligt at gå igang med?
Leder som sådan ikke efter setup sheets. Men simpelthen efter noget der forklarer hvad der sker når man gør det ene eller det andet.
okt 2009
Følger: 22 Følgere: 19 RC-enheder: 6 Emner: 20 Svar: 111
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 8 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 268
Mere´styring
Blødere fjedre i fronten samt tyndt olie og bag skal den have hårde fjedre
Acceleration skal den have tykkere olie i differne fx tyndt er 1000 og tykt er 10000 jeg køre lige pt Front 7000-5000-2000 i min
En lille smule toe out giver også mere styring, men det er ikke meget.
Du kan læse det heler her
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=297678273615077&set=a.221914331191472.54083.221906234525615&type=1&theater
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 762
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Der står det meget med generel opsæt.
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.882
Så hellere lidt toe-in, da den er mere retningsstabil
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 29
Toe = neutral toe (set oppefra)-->. | |---| | Neutral styring
Toe Out -> \ \---/ / - Følsom styring, dog kan den dreje DÅRLIGERE hvis karosseriet hælder. (Dette gælder primært på rigtige biler.) Eftersom at det bærende hjul i svinget (det yderste) vil pege væk fra svinget. Mere eller mindre ihvertfald. Men i dét du drejer ind, vil du med toe out opleve en mere responsive styring. Komplet omvendt med toe in, altså langsommere indstyring, men mere kraftig dreje egenskaber, når vægten/karossen hælder over på det hjul som bære bilen (det yderste igen.)
Affjedring på rc biler har jeg ikke forstand på som sådan, men det er en større ting at gå ind i, eftersom du også skal vide hvordan vægtfordelingen er. Men for at have en lige-balanceret affjedring, skal du selfølgelig lave den hårdere i den del af bilen, der vejer mest. Ved ikke hvor meget "kræfter" og krængning der er på rc biler. Så ved ikke hvor meget effekt det réelt har. Gælder sådan set også det ovennævnte.
Det er ihvertfald tommelfingerreglerne iforhold til de forskellige ting.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 29
Generel opsætning af biler