{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Generel opsætning af biler {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt jeg begiver mig ud i et KÆMPE emne her. Men jeg kunne godt tænke mig at få en større forståelse for opsætning af biler. Primært offroad.
Her tænker jeg bl.a. støddæmpere (fjedre og olie) differentialer, dæk, camper, toe osv osv.

Er der nogle steder som indeholder noget info som er overskueligt at gå igang med?

Leder som sådan ikke efter setup sheets. Men simpelthen efter noget der forklarer hvad der sker når man gør det ene eller det andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generel opsætning af biler
  • #1   26. feb 2012 føler lige med

  • #2   26. feb 2012 Jeg kan da fortælle nogle fif smiley
    Mere´styring
    Blødere fjedre i fronten samt tyndt olie og bag skal den have hårde fjedre
    Acceleration skal den have tykkere olie i differne fx tyndt er 1000 og tykt er 10000 jeg køre lige pt Front 7000-5000-2000 i min
    En lille smule toe out giver også mere styring, men det er ikke meget.
    Du kan læse det heler her smiley

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=297678273615077&set=a.221914331191472.54083.221906234525615&type=1&theater


  • #3   26. feb 2012 Udemærket "action-card"

  • #4   27. feb 2012 Dem som har Android mobiler kan hente en app som redder rc cheat sheet.
    Der står det meget med generel opsæt.


  • #5   27. feb 2012 Dog kan for meget toe-out give en ustabil bil.
    Så hellere lidt toe-in, da den er mere retningsstabil smiley



  • #6   1. mar 2012 Negativ Camber -> / |---| \= mere kontakt med hjulene i svingene, særligt forhjul når de drejer. Hvis ud laver negativ camber på baghjulene kræver det at hele karossen hælder før du får noget ud af det. smiley

    Toe = neutral toe (set oppefra)-->. | |---| | Neutral styring

    Toe Out -> \ \---/ / - Følsom styring, dog kan den dreje DÅRLIGERE hvis karosseriet hælder. (Dette gælder primært på rigtige biler.) Eftersom at det bærende hjul i svinget (det yderste) vil pege væk fra svinget. Mere eller mindre ihvertfald. Men i dét du drejer ind, vil du med toe out opleve en mere responsive styring. Komplet omvendt med toe in, altså langsommere indstyring, men mere kraftig dreje egenskaber, når vægten/karossen hælder over på det hjul som bære bilen (det yderste igen.)

    Affjedring på rc biler har jeg ikke forstand på som sådan, men det er en større ting at gå ind i, eftersom du også skal vide hvordan vægtfordelingen er. Men for at have en lige-balanceret affjedring, skal du selfølgelig lave den hårdere i den del af bilen, der vejer mest. Ved ikke hvor meget "kræfter" og krængning der er på rc biler. Så ved ikke hvor meget effekt det réelt har. Gælder sådan set også det ovennævnte.

    Det er ihvertfald tommelfingerreglerne iforhold til de forskellige ting.


  • #7   1. mar 2012 oh, og et differentiale bestemmer hvor stor forskel hjulene må køre med. smiley tag bagenden fx. (gælder os forenden) Det inderste hjul i et sving, vil altid få lyst til at dreje langsommere/mindre rotationer end det yderste. (Også derfor amatør driftere svejser det sammen bagpå fx. For at hjulene kun kan dreje lige hurtigt, hvilket os gør det nemmere at få bilen til at skride ud med gassen.)



Kommentér på:
Generel opsætning af biler

Annonce