2,4 gh sender til gammel Tamiya {{forumTopicSubject}}
Jeg har lidt forskellige gamle Tamiya biler fra 80'erne som alle kører med det gamle 27hz anlæg og en 540 motor eller Tamiya's gamle gold motor.
Jeg kunne godt tænke mig en 2,4 ghz sender i fornuftig kvalitet, samt alt det der skal bruges for at "konvertere" til denne standard. Jeg kan se der kun følger en servo med til anlæg hos f.eks. morfars, hvilket vel betyder at jeg skal have en ny ecs også? Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe og hvor for at få det rigtige grej
Så kort sagt, hvad skal jeg købe af grej for at stå med en modtager til alle biler, uden at skulle flytte noget over når en anden bil skal ud og kører og skal jeg samtidige udskifte til brusless og hvis ja hvilken skal det være for at matche den gamle gold motor?
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 26 RC-enheder: 2 Emner: 29 Svar: 288
Du kan sagtens bruge din gamle mekaniske regulator, med et nyt 2,4 Ghz anlæg. Du skal bare bruge 2 servoer, ligesom med dit gamle 27Mhz anlæg.
Venlig hilsen Claus
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 65 RC-enheder: 55 Emner: 85 Svar: 1.579
Spektrum har god kvalitet og rimelige priser på modtagere
sep 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Bare lige for at sikre mig jeg har fattet det:
Man kan bruge alle typer servoer til senderen?
Jeg køber blot en ekstra modtagerbox for hver bil?
Havde tænkt mig denne sender:
(link fjernet)
Og jo færre indstillinger jo bedre
Hvis jeg ønsker at skifte den gamle fartregulator ud på bilen med noget elektronisk, hvad kan så anbefales?
aug 2009
Følger: 37 Følgere: 39 RC-enheder: 2 Emner: 50 Svar: 561
jun 2008
1 modtager pr bil, den binder du med senderen, og som hver sin bil i senderen, så kan du gemme forskellige epa (end point) på servoer, specielt vigtigt med gamle mekaniske escére + dit styrtøj på hver sin bil
Du kan sætte alle typer servoer til modtageren, og når du skifter til en anden digital esc, så sættes den bare i din modtager i stedet for servoen du bruger i dag til den mekaniske esc
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
Et bud på en motor og esc kunne være http://www.morfars.dk/rc/brushless-system-ezrun-p-4690.html
Du skal passe på ikke at få noget der er ALT for sindsygt vildt til de gamle Tamiyaer - du rykker sumpelt hen det hele i stumper og stykker.
Sættet er her er ret prisbilligt og lige til at gå til. Det kan selvfølgeligt købes i udlandet (Hobby King) til en noget andet pris, men syntes sgu service og levering fra Morfars er 100% i orden, så giver gerne lidt ekstra for at: få leveret dagen efter, mulighed for support, samt ikke mindst er garanti ved en DK forhandler nu heller ikke så ringe endda.
jun 2008
2,4 gh sender til gammel Tamiya