{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Problem med savage xs flux {{forumTopicSubject}}

Hey.

Min kammerat har en std. savage xs flux, og den har kørt fint de 5-10gange han har brugt den. Men lige pludselig er den begyndt at hakke/sætte ud når man giver den fuld gas, når den så har hakket lidt så kan den godt give fuld gas.

Den gør det både fra stille stående stand og hvis man køre og giver gas.

Har også lige prøvet at geare den ned uden det hjalp.

Den køre med dette batteri (Har også prøvet med andre og 2s uden det hjalp)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14340

Her er en lille film af problemet.
(link fjernet)

Nogle der har nogle bud på hvorfor den laver det nummer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med savage xs flux
  • #1   13. apr 2012 det batteri er langt fra stæk nok til bilen.. den trækker let mere. dvs det er første problem stilling.

derudover skal bilen geares til absolut laveste gearing til 3s offroad (nu skriver du jo ikke hvilken type kørsel der er tale om) dvs spurgearet os skal skiftes.

hvis det ikke er et af de 2 problemer, så er der en risiko for at du/han er endnu et offer for castle creation. De sct ESC futter af i flæng i den bil, et af problemer når de ikke ligefrem dør er netop hakkeri når man vil fremad. HVIS det er ESCen der er den skyldige er der kun at lave en reklamation. Men giv den lige en chance med et ordentligt batteri. bilen trækker over 100 amp på 2s...

• #2   13. apr 2012 forresten virker videoen ikke her, kan godt være en lokal fejl, bare lige en oplysning, så jeg kan ikke "se" problemet

• #3   13. apr 2012 Hmm hvilken batteri køre du med? For har ikke haft held med at finde større som passer...

Vi har også prøvet med dette, og det hjalp heller ikke.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13398

Det org. spurgear er 56T, og jeg har sat 60T på for ham. Og det hjalp heller ikke. Men det kan vel ikke være rigtig at den skal geares HELT ned, så kan den da ikke nå op på 100km/t som den skulle kunne køre?

Men i starten kørte bilen fint, og det er først efter lidt tid den er begyndt at hakke. Så det kunne godt tyde på at esc'en er stået af. (Godt jeg selv købte kittet)

• #4   13. apr 2012 de 100 kmt er speedruns, så jo, skal man køre andet end speedruns på 3s skal den geares helt ned. det er nøjagtigt det samme med mini revo f.eks. den er os gearet alt for højt til 3s, bliver alt for varm.
    Den rammer i øvrigt stadigt over 80 på 3s med laveste gearing.

hvis den os hakker på det 2s så er der gode chancer for ESCen er den skyldige. kontroller forbindelser, lodninger på stik etc, brug udelukkelsesmetoden indtil der kun er ESCen tilbage.

Jeg kører kun 2s på den, jeg har rigeligt andre biler der er hurtige, så den lille skal bare være sjov.

• #5   13. apr 2012 Jeg glemte at skrive at den bliver brugt til at basher rundt med, plus lidt "speedruns" frem og tilbage på store græsplæner....

Er det 80grader man siger at esc og motor helst ikke må kommer over?

• #6   13. apr 2012 Jeg havde hans bil skildt ad igår får at skifte lidt dele, og det hele så ud til at side ordenligt sammen. Så det tyder meget på esc'en måske er futtet af...

• #7   14. apr 2012 Nu har jeg prøvet med dette batteri også, og den hakker stadigvæk..

Turnigy 5000mAh 3S 40C Lipo Pack (DE Warehouse)
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14471

Så den må en tur forbi forhandleren.

Kommentér på:
Problem med savage xs flux

Annonce