Fg Sportsline drejer rundt om sig selv ved spind. {{forumTopicSubject}}
Har sådan en baghjulstrukket bil som jeg har prøvet lidt af hvert med.
Problem.
Lige så snart baghjulne spinder en lille smule drejer bilen rundt om sig selv 180 grader og holder med næsen den modsatte vej. det er værst ved en 20-40 km/t men den styre stadig ikke optimalt ved 60-70 km/t. (Bilen er målt til 75km/t topfart).
Lidt specs.
Motoren er tunet med 28CCM cylinder kit, samba tunpotte og 990 kaburator samt 39/40 gearing.
skivebremers for + bag samt standart støddæmpere og fjedre og FG diff spærrefedt.
Jeg har prøvet.
at andre camber samt Toe fra uderst til inderst på bagvognen, samt et nyt sæt dæk.
Camberen gav lidt jo mere negativt jeg stillede den men langt fra nok.
Umildbart for at du kan danne dig et indtryk af hvad det er der sker så virker det som om bilen er ALT for tung i bagvognen og derfor kaster røven op foran i kørselsretningen når hjulne spinder det mindste.
nov 2008
Følger: 37 Følgere: 42 RC-enheder: 1 Svar: 19
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 6 RC-enheder: 9 Emner: 32 Svar: 120
Hvad mener du med om det går optimalt. Alle lejer og gear fungere som de skal, og det køre rundt uden modstand eller noget. mener du at diffet kan få den til at kaste røven op foran ?
feb 2004
Følger: 39 Følgere: 55 RC-enheder: 18 Emner: 18 Svar: 320
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 33 RC-enheder: 5 Emner: 35 Svar: 273
sep 2008
Følger: 107 Følgere: 102 RC-enheder: 10 Emner: 55 Svar: 168
jun 2010
Følger: 6 Følgere: 18 RC-enheder: 7 Emner: 1 Svar: 37
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 6 RC-enheder: 9 Emner: 32 Svar: 120
Diffet er ikke skyld i det, prøvede med at alle diff med normalt fedt i igår uden forskel.
Så siger i støddæmperer ? Kan bløde dæmpere / fjedre være årsagen ?
jun 2010
Følger: 6 Følgere: 18 RC-enheder: 7 Emner: 1 Svar: 37
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 6 RC-enheder: 9 Emner: 32 Svar: 120
apr 2008
Følgere: 2 RC-enheder: 8 Emner: 9 Svar: 82
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
Put noget alm. værktøjsfedt i. Sørg for at toe in på baghjul er 100% ens. Man måler normalt toe in med Fg gardinstag værktøjet.
Det er ligeledes vigtigt at dine dæmpere er justeret så alle 4 hjul træder lige hårdt på asfalten. Kan evt justeres med en vægt under hvert baghjul.
Hvis de ting er i orden vil den køre fint, hvis de er ude af justering vil den køre dårligt. Specielt mår du køre med en tunet motor.
At dæmperne er hårde eller bløde betyder ikke så meget for om den snurrer rundt når du giver gas. Bare de er ens for og bag. Dæmpernes hårdhed vil selvfølgelig betyde noget på køreegenskaber i sving.
Varme i dækkene er mega vigtigt på en baghjulstrukket. Et super opsæt er stadig røv og nøgler på kolde dæk.
Fg Sportsline drejer rundt om sig selv ved spind.