1.692 visninger
|
Oprettet:
Kom til at kortslutte LiPo - hva nu? {{forumTopicSubject}}
Jeg kom igår til at kortslutte et LiPo-batteri - ganske kortvarigt, men alligevel med nogle flotte blå gnister
(I spørger sikkert alligvel, så historien, der fortjener dumebøde kommer her: stikkene sidder lidt for godt samme (deans stik). Snu som jeg er tænker jeg, at man jo liiiige kan stikke noget ned imellem de 2 stik og lirke dem fra hinanden. Nærmeste flade genstand der kan gå ned i sprækken er en kniv fra køkkenskuffen - og så stod gnisterne ud )
Men: skal batteriet bare kasseres, eller kan det god holde til et split sekunds kortslutning?
vh Simon
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 111 RC-enheder: 22 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 830
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 21 RC-enheder: 12 Emner: 5 Svar: 36
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 19 RC-enheder: 17 Emner: 34 Svar: 196
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Vi kan alle komme ud for at lave en svipser hehe.
Jeg har engang sat 2 stks lipo i serie med sig selv hehe. Det sydede og boblede lidt fra batt holder på merv før jeg fik taget dem fra. Det ene lipo klarede sig helt, men det andet der døde en celle.
Hvis lipoet ikke har pustet sig op, så prøv at kortslutte det lidt mere Ej det er gas
Hvis det ikke er pustet op, så ville jeg ikke bekymre mig hvis tallene på cellerne ikke er totalt skæve.
mvh k
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 16 Svar: 97
har ikke opbevaringsposer, men det ligger i køkkenvasken lige nu, det mest brandsikre steder jeg lige kunne komme på mens jeg var på job
tak for svar
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.842
Tag det roligt, dit batteri har det godt
Den smule kan det ikke tag skade af, kender en der skulle klippe et stik af, og klippede bække ledningerne på en gang.
Saksen var ikke meget værd bagefter, men batterier fik ikke brugt mere strøm end det tog opladeren at lade på 5 minutter
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 37 Svar: 601
okt 2005
Følger: 35 Følgere: 31 RC-enheder: 7 Emner: 12 Svar: 167
Det var enda for øjnene af damen, så nu forgår det sjovt nok i garagen.
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 58
Her var det også kun én af cellerne der døde, så nu er det bare et 3-cellers.
Jeg og mine øjne slap med skrækken..
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 136
samlingen mellem cellerne var død og kunne ikke loddes sammen igen men jeg kunne godt lodde tilgangs ledningen på der hvor balancerings ledningen sad mellem cellerne så nu har jeg et 5,2ah 1s hardcase batteri ikke op pustet og har ca 30 opladninger på det siden ingen tegn på tab i kapacitet eller noget:)
men hold øje med det de første 3-5 gange og eventuelt lade med lidt mindre ampere for at være lidt blid mod det hvis det er så kan du måske nå at se og reagere hvis det puster sig op.
/Alexander N
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 16 Svar: 97
Jeg var ude og køre med batteriet idag. Det virkede fint. Prøver at lade i morgen, men umiddelbart ingen skade sket
Kom til at kortslutte LiPo - hva nu?