394 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Twist torque. Hvordan undgår man twist torque. Twist torque. Hvordan undgår man twist torque.
Hej. Jeg har en crawler king fra hpi på 55T. Men den laver en masse twist torque når man køre og give den gas!
Hvordan kan man undgå det?
Min mortor sidder i midten! Er der noget med at man kan undgå det med en mortor der sidder mere i siden og ikke i midten?
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 10
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 34 Svar: 161
Jeg bruger en del spacer på fjederen og et extra battery på siden. det hjælper en lille smule.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Jeg har ikke selv haft en crawler king, men på AX-10´eren satte jeg fjedre på der var i en bedre kvalitet end de oprindelige.
Ellers hjælper det meget at rykke vægten længere ned i vognen så den ikke er s¨å toptung.
Det med vægten er noget jeg roder meget med, så du kan se lidt på de biler jeg har.
Der vil du også kunne se et par af mine biler der faktisk ikke har nogen affjedring som f,eks Panser Smølfen, men som virker rigtig godt alligevel
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 2 Emner: 34 Svar: 161
feb 2007
Den gamle AX-var meget slem til det, indtil man satte bedre fjedre på, og rykkede batteriet ned på forakslen, så holdt den helt op med det.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 42
Problemet skyldes at motoren ligger på langs af bilen og ikke på tværs. Alle TC-biler er bygget med motoren på tværs fordi motorerne efterhånden har så meget moment at man ville store problemer hvis den lå på langs.
Den bedste løsning vil helt sikkert være at smide en mindre kraftig motor i, men problemet kan ikke afhjælpes helt. Det med vægten virker også som en skidt løsning. 400 gram i en sniper, gør i hvert fald at den ikke kan være konkurrencedygtig i en ræssituation selv mod andre snipere. Man kan eventuelt prøve med en blødere gasfinger.
feb 2007
Nu er det en crawler og ikke en TC han har.
Problemerne er ikke helt de samme.
På en crawler er det ikke motorens acceleration der vrider vognen, men trækket fra gearkasse og ned til akslerne.
Det vil sige at vognen kan vride sig bare der er træk på akslen, som f,eks, mens den står stille på en bakke
Og fordi crawlere ikke køre stærkt, har vi andre muligheder for at afhjælpe problemet som ikke kan lade sig gøre på en TC vogn.
Vi kan sænke vægten længere ned i vognens chassis, eller lægge vægten ud på akslerne.
Eller fjerne affjedringen helt som jeg har gjort på et par af mine biler
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Det viser sig dog at brushless motorer ikke har samme "problem", hvilket vi kan se på Awesomatix bilen, som er den eneste kardan-drevet konkurrence-TC på markedet lige nu. Den har både mulighed for at have motoren på tværs og på langs. De fleste kører faktisk med motoren på langs, da drivlinen således er mere effektiv, og der er ikke nogle problemer med torque-steer overhovedet, som der var med kulmotorerne.
Twist torque. Hvordan undgår man twist torque.