Tips til Savage flux søges {{forumTopicSubject}}
Hej.
jeg har fornyligt købt en Savage flux 1:8, den sidste "rc" bil jeg havde er 25år siden og det var en politibil med ledning,
så ja jeg er ny i RC verden.
jeg fik et tip fra sælger af bilen at her er det rigtige sted at stille spørgmål.
ville bilen være lettere at kontrolere hvis man satte 24mmhub på så man kan bruge større dæk ?
kan man få en bagvinge/downforce så den ikke går så let på baghjul ?
hvilke ting og værktøj ville gøre vedligeholdelse lettere ?
der følger jo kun for korte unbrako med og en anden til hjulene.
kan man evt købe et sæt i en beholder så man ikke skal have det liggende og flyde.
der er sikkert mere men jeg tror ikke jeg kender alle spørgsmålene endnu
jeg ved hjul og tandhjul skal efterses efter hver tur og barrerier må ikke komme under 3% det er alt jeg ved.
så hvis du ved noget vigtigt som jeg ikke har nævnt fortæl det gerne
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.878
Større fælge, lavere dækprofil?
Du kan bare finde nogle andre hjul, så vidt jeg husker, så kører den nok 17mm hex
Du kan få en wheeliebar til den.
Et lille skraldenøglesæt og du er godt i gang med værktøjet, resten kommer nok hen ad vejen
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.751
Hvis den skal være nem at styre i starten, så kør på lavere spænding, eller køb et castle link og juster ESCen til at være mere blød. Lad vær med at løsne slipperen som nogle måske vil foreslå, den fedter bare istykker så.
Bilen er rigtig fin stock, og starter du f.eks på 3s lipo så får du næppe ødelagt noget. starter du på 4s er det nok en god idé at skaffe et castle link, og justere gaskurven medvidere ned indtil du har lidt kontrol i fingrene. Glem alt om vinger og downforce etc. det hjælper intet for en begynder, og er efter min mening pointless på en monstertruck uanset erfaring.
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 320
ang hjul: jeg fik 24mm hex med i købet så når jeg vil have andre dæk på er jeg nysgerrig om det kan batale sig at sætte de 24mm på ikke ikke.
ang lipo batterier kan de tømme sig selv til under det punkt hvor de skal "snydes" til at virke igen ? kender ikke det tekniske udtryk
apr 2007
24mm hex er fint til savagen. men du finder ikke hjul der giver dig samme reaktion i luften som de lidt mindre "ballon hjul" (jeg køre med 24mm) derudover er prisen ofte en del højere da 24mm hører til largescale biler. min xl står med hjul for 1000kr + på billederne
smid de 2 3celles i parallel og kør, du finder hurtigt ud af hvor meget kontrol du har, og om du skal videre til 4s med det samme..
Castle linket skal bruges til at justere gas kurven hvis du ikke kan kontrollere den endnu, langt bedre end at råde med "profiler"
aug 2012
hvad mener du med reaction i luften ?
fluxen er kun beregner til max 2*3s så tror ikke jeg vil køre 2*4s lipo det lyder for vildt
apr 2007
se evt nogle af mine video, så ser du hvad jeg mener med reaction i lufen. du kan styre bilen i luften ved hjælp af hjulenes kinerti. De originale har enormt meget effekt i luften fordi de er forholdvis tunge, og specielt fordi de laver ballon effekten. det gør large scale hjulene med 24mm hex ikke nær så meget. derfor er der mere kontrol i de originale hjul i luften. på landjorden er det lige omvendt.
altså et valg alt efter hvad man helst vil have
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Det er også sjovere at køre med andre.
aug 2012
jeg vil lade de nuværende dæk sidde på et stykke tid, som i siger man skal lige lære det.
jeg har lige bestilt
0000153 Overlander Lipo Safe Sack
6203 HPI Body Clip (8mm/black/20pcs)
Z680 HPI Flanged Lock Nut M5x8mm (black/4pcs)
Z663 HPI Lock Nut M3 (6 Pcs)
RPM73352 RPM Center Skid/Protector Plate er det godt at bruge den eller bliver bilen for varm eller andet ?
jeg har i forvejen
2*2s lipo
2*3s lipo
maxam balance lader
casstlelink
lidt værktøj
loctite 243
er der ellers andet jeg burde eje for ikke at få for lange pitsstops/manglene dele ?
er tak for alt jeres infos
apr 2007
hent noget kugleleje fedt i din lokale mekonomen, silvan etc. og så åbner du gearkassen op og fylder godt med fedt derned (det tar under 10 min)
som sagt er bilen ret stærk fra fabrikken, selvfølgelig kan alt gå i stykker, men undgår du stationere ting så får du ikke brug for reservedele foreløbig.
aug 2012
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 52 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 50
Så kan du køre 6s LiPo uden at den går på baghjul (som jeg har hørt, har ikke selv en Flux), og bygge en 1:5 4WD off-roader med elmotor, som sikkert trækker fra FG'erne
Men ja, som de andre siger, start blødt og roligt ud, ellers kan der godt ske (fatale) skader på bilen (og sikkert også mennesker/dyr); bare indtil du kender bilen bedre.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 38
aug 2012
men hvis den er lettere at styre og ikke vælter så let i sving vil jeg helt klart gerne have 1:5 det virker heller ikke særligt dyrt bortset fra jeg så skal have andre dæk
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
apr 2007
XL er bredere end 1/8 da den har ca. 12mm længere hubs i hver side (~24mm i alt) Det hjælper på udseendet, men som Kristian nævner virker det forkert. Smider man så 24mm hub conversion på og et sæt baja hjul, så passer bredden meget bedre til bilen, men man mister en masse reaktion i luften. XL køre bedre, den flyver i princippet os bedre, men akrobatikken er svære da der er mere masse at flytte på. (backflip, frontflip etc)
1/5 versionen har jeg ingen erfaringer med, endnu
Dog tør jeg godt påstå at der er lig nul akrobatik i den, det er ren kørsel og kontrol, intet "fremvisning", det er den alt for lang og tung til.
Start med den ganske normale 1/8, hvis du så syntes der mangler noget, så begynd at kigge på alle mulighederne, men syntes det er synd at bygge om før du har lært bilen at kende. Jeg er glad for jeg byggede min om til XL, men der er flere punkter hvor jeg savner den gamle størrelse da den er mere "tjuhej" at køre med.
aug 2012
ang luft acrobatic, jeg vil fortrække god styring og stabil i luften
apr 2007
Tips til Savage flux søges