Hvad kan der være galt. {{forumTopicSubject}}
Min kammerat som jeg solgte min E-Maxx for nogen tid siden, har vist ødelagt noget, men jeg er ikke lige klar over hvad der er galt.
Fakta : Motor og esc er en Novak HV 4.5T mener jeg.
Symptom : Den køre som den skal i bak, dvs. den rykker den rundt så den laver et back flip.
Men fremad plejer den også at have samme power, men nu køre den kun morfar hastighed.
Og det virker som om den køre mere blødt ved meget lav hastighed ved bak, men at den hakker mere når du starter med at køre fremad. Og så lyder den også lidt mere grov i transmissionen, end den gjorde da han overtog den.
Så jeg er i tvilv om problemet er på motorsiden/esc eller på koblingsdelen.
Kunne godt bruge et par ledertråde til fejlfinding.
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 60 RC-enheder: 5 Emner: 16 Svar: 540
Eller byt 2 af de 3 ledninger om mellem motor og esc
dec 2006
Hmm Jimmy har da set det sæt på nogle forskellige Emaxx herinde enda nogle gorillamaxx? Umiddelbart ville jeg åbne for at se om noget var kørt i smadder i transmissionen
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
En E Maxx er stor og kræver sit at trække rundt.
At andre har puttet lignende i siger ikke meget - det kommer jo an på hvordan og hvor meget der køres med bilen.
dec 2006
Det mig der sover! Nu går jeg fandme i seng!
Det sæt de har sat i er et 6,5 Turn i og ikke et 4,5T
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 25 Emner: 91 Svar: 322
Men hvad er årsagen til dette, er det varme eller hvad får esc'en til fejle.
mar 2011
Nu skal jeg blot hjælpe ham med at få den fikset igen, og det lyder til at der skal en anden esc i. Og måske en der med nogle flere amp.
mar 2011
måske skulle man også overveje at sætte blæsere på motoren, for at hjælpe den af med lidt varme hvis det er her det går galt.
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 28 RC-enheder: 24 Emner: 88 Svar: 685
mar 2011
Jeg vil prøve at finde et nyt mitorsæt, som ikke futter af igen med den kørestil, men samtidige også giver så meget power som dyret kan holde til.
Og det fremgår jo ikke af teksten, at det trackstar combo, er det maks kv der kan hældes i en E-Max.
Så beklager at jeg irreterre dig ved at kaste andre options i luften.
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 28 RC-enheder: 2 Emner: 113 Svar: 1.488
Hvis den kun skal bruges til ón-road så er det Track Star sæt super.
Men til off-road vil den Track-Star motor komme på overarbejde.
Den har simpelthen for mange Kv.
En E-maxx født med brushless har en motor på 2200kv så jeg vil ikke anbefale højere kv end det.
Hellere lavere kv og så gear sig til højere fart.
Du kan altid lave en købe annonce hvor du søger E-maxx motorsæt.....
Mvh. Christian
mar 2011
apr 2007
RC-enheder: 1 Svar: 5
http://www.rcgalleri.dk/marked/elektronik/94795-genese_sensored_motor_combo_brushless_4s_120a
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
En e-maxx med en 6,5 kan holde men det er absolut den største motor esc holder til i længden hvis den får gas. Og der skal være blæser på før den holder til en 6,5.
En ezrun 150a kan holde men hvis du vil have en lækker esc med super gasrespons er det en lrp 8 esc.
Hvad kan der være galt.