Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRX Nitro Hjælp
  • #1   31. mar 2013 For det første skal den køres rigtigt til.
    Men kan du ikke lige skrive hvad det er du har gjort ind til nu.
    Hvordan tilkører du den

• #2   31. mar 2013 Jeg havde lidt samme problem for et par måneder siden da jeg skulle køre min nye force motor til og kombtil den konklusion at fabriks indstillingerne nok var stillet ind til tilkøring i varmere vejr end vi har herhjemme i dk lige PT så den kolde luft gør at der komme flere luft molekyler ind og dermed går den lidt mere lean end den har godt af.
    Min løsning var at fede den bare en lille smule mere ud og derefter blev den perfekt tilkørt uden at sætte sig.
    Ved ikke om det er løsningen for dig men det er ihvertfald værd at tage med i overvejelserne da det jo er ret koldt ude lige nu

• #3   31. mar 2013 (link fjernet)

• #4   31. mar 2013 For det første er det noget skidt at tilkøre i koldt vejr.. motoren skal op og blive omkring 100grader uden at den presses. Hvilket ikke er nemt i næsten frost vejr. Med mindre man mager den meget hvilket heller ikke er det bedste under tilkørring. At stemplet sætter sig er meget normalt sker forde den er meget stram i starten og det er det man skal slide samen på en skånsom måde hvilke ikke sker med en halv kold motor... så varm motoren op inden du starter den og pak hovedet godt ind, så længe temp er oppe omkring de 100 er chancen for at den sætter sig fast mMEGET mindre..

• #5   31. mar 2013 Hej. Var i gang med at tilkøre den, da det skete første gang. Jeg talte med en som racer med nitro motorer, og fulgte hans vejledning. Han indstillede den, og sikrede at den kørte som den skulle. 16 tanke i alt skulle den have haft, men på 6 og 8 tank, satte den sig fast. (4 tanke på idle, 4 med hiv i gas hvert 1 min. 4 med lidt gas og 4 mere med mild kørsel (ligesom en benzin)) det med at den sidder fast, har vist sig at være normalt på drx'eren. Den brugte 80 cc inden den satte sig fast, så motoren var varm.

• #6   1. apr 2013 At den køre er ikke ensbetydene med at den er varm nok. Hvor varm var den da?. For står den bare i tomgang i 4 tanke i det her vejr uden toppen pakket ind osv, så gætter jeg på den ikke er over 50grader hvilket ikke er sundt formotoren. Stresser plejl stangen osv og slider ikke motoren til i det tempo den burde..

• #7   1. apr 2013 Morten, tror du ikke det er bedst at du skruer lidt ned for visdommen?

Hvornår har du sidst set en kyosho karburator altså den type UDEN lsn nål, som på denne DRX rally bil? Hvis du seriøst anbefaler at tildække en rtr/trækstarts motor op til 100 grader under tilkørring så er du skyld i megen ødelæggelse...
    vis man ikke ved hvad man taler om så er det bedst at man tier stille...

Daniel. Du bør selvfølgelig gøre som manualen foreskriver og køre ca 3 tanke tomgang (uden tildækning, opvarmning, brug af flamme kaster eller skønsang)

Der efter justere nålen ind 1/8del omgang og lade stå endnu 3 tanke

Gentage ovenstående 5-6 gange...

• #8   1. apr 2013 Skrue ned ???? Så jeg skal give hvad jeg mener er dårlige råd bare fordi du synes det ?? (Tommy?) Om den har lsn eller ej ændre da ikke noger som helst.. om du bruger den ene eller anden nål for at få den op på drif temp ændre intet. Enste det vil ændre er hvis han begynder at give den max gas, men gør han det i tomgang under tilkøring da ??? Bøgerne kommer med typisk standart beskrivelser som på ingen måde er optimalt og da slet ikke i ca 0 grader temp..

• #9   1. apr 2013 Og om det er en rtr motor ændre heller intet. Det optimale er stadig at forvarme og sørge for at den holdes på drift. Temp.

• #10   1. apr 2013 Kors, folk må gøre som de vil,

Men vælger man at følge råd efter en som mener at manualen er direkte dårlig for motoren, så syntes jeg man bør stoppe op og tænke sig grundigt om. Jeg kommentere ikke ydligere i denne tråd, den er allrede blevet dum...

• #11   1. apr 2013 den optimale temperatur for tilkøring af en ny motor være mellem 80 og 120 grader C. Det betyder at vil man være helt optimal, skal motoren for-varmes med eksempelvis en hårtørrer. Dette gør også at det hele udvider sig lidt, og motoren er nemmere at tørne rundt. Hvis du tilkører din motor i vinterhalvåret, er det også en god ide at trække en thermosok el. lign. over kølehovedet når motoren er startet - for at holde temperaturen oppe

• #12   1. apr 2013 Tak for det så er vi fri for standart råd når der er en vej som er mere optimal..

• #13   2. apr 2013 Ja, Morten og Dennis har fuldstændig ret. Der er slet ikke plads til stemplet i en helt ny motor, med mindre motortemperaturen er omkring 100 grader. Kører man med motoren ved lavere temp. slides cylinder, stempel, krumtapsølen og ikke mindst plejlstangen MEGET mere!!!

Daniel: har du en temperaturmåler? Ellers brug spytmetoden, når du skal vide motorens temperatur: kom en lille klat spyt på toppen af motoren. Fordamper det i løbet af 2 sek. er motoren ca. 100 grader. Siger det "pfift" og spyttet fordamper med det samme, er motoren +125 grader varm.

• #14   2. apr 2013 Problemet er fundet.
    Det var nitro'en som var fejlen. Den kører nu, som den skal.

Kommentér på:
DRX Nitro Hjælp

Annonce