750 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Båd sejler ikke mere end 2 minutter. Batteri dødt? Båd sejler ikke mere end 2 minutter. Batteri dødt?

Hejsa!

Jeg købte igår min første "rigtige" båd af en bruger herinde. Vedkommende skrev den var købt i 2010 og kun havde sejlet en tur.

Jeg fik den hjem i dag, og smed den i et vandkar. Problemet er bare at den ikke holder mere end 2 minutter.. Så går den død. Har prøvet at skifte batterier i ESC'en (er det ikke det den hedder?) men uden hjælp. Når jeg sætter batterierne i laderen, lader den meget kort tid og skriver så de er fulde.. Hvad kan problemet være?
Båden vi snakker om er en Graupner Giant Racer med batterierne 2x Graupner Ecp-power 10N-3000RC 12V 3,0Ah

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Båd sejler ikke mere end 2 minutter. Batteri dødt?
  • #2   19. apr 2013 x-file - Hvad mener du med det?

• #4   19. apr 2013 Latterligt..

Jeg forstår dog stadig ikke at laderen siger batteriet er fuldt efter så kort tid?

• #6   19. apr 2013 Øh.. Hvad?! smiley

Siger "ANS man acs 67P+" dig noget?

• #8   19. apr 2013 Arh.. Det gav mig et hint..

Underbunden står der: Pri: 230V 50Hz 3VA
    12V - 16V 42VA

Sec: 9,8V - 3A (Der er et cigarstik med. Det må være den jo?)

Nedenunder igen står der: For 7,2-8,4V racingpacks (6,7 cells)
    Capacity: 1,2 - 3Ah.

Ergo, Så er det vel problemet? Mit batteri trækker 12 volt.. Min lader dur ikke? Eller hvad? smiley

• #10   19. apr 2013 Det kunne jeg næsten regne ud Robert H.

Det var da irreterende..
    Anyway, må jo bare på jagt efter en ny og håbe på det er løsningen.
    Er der nogle forslag til hvilken lader jeg så skal gå efter? Den skal bare være så billig som muligt!
    Og meget gerne med den type stik jeg bruger? Det er sådan et hvidt et? Hvad hedder det? smiley

Så langt så godt.. Tak for hjælpen til jer 2 so far smiley

• #11   19. apr 2013 Kan se det er en 'delta peak' lader, dvs den prøver at detektere en spændingsændring for finde ud af om ladestrømmen skal reduceres. Det kan godt drille for nogen batterier, så kan det hjælpe at cycle batterierne (gentage afladning/opladning). Ved normal opladning skal batteriet være lunt, når det er fuldt opladet. Af samme grund er der nogen ladere, der har en lille temperatursensor man kan placere på batteriet og som så kan sikre at batteriet lades helt op.

• #12   19. apr 2013 Min kommentar gælder NiMH batterier - men som Robert skriver er det rigtigt, at laderen ikke kan lade 12V pakker, kun 7,2-8,4V pakker.

• #13   19. apr 2013 Okay. Så langt så godt.
    Det er ikke fordi jeg er doven og ikke gider at gøre noget selv, jeg vil bare meget gerne have jeres bud og råd, så jeg ikke står med en lader der ikke virker igen.
    Kort sagt skal jeg vel bare gå efter en lader som lader 12v og en lader som i lader under eller kan indstilles ti 3A ikke?
    Og også tak til dig Lars smiley

• #15   20. apr 2013 Hej igen drenge.

Min far havde en 12v lader på 3,8A, som han bruger til sin båd.. Ikke en RC båd smiley

Anyway, vi fuskede lidt med nogle stik og fik den til at lade. Målte batteriet til 13v.

Dog sejlede den ikke mere end 20 sek. Fatter siger det måske bare er fordi det lige skal sejles til.. Det er jo et gammelt batteri. Nu må vi have kørt en masse opladninger i morgen og se hvordan det ender smiley

• #16   21. apr 2013 Lyder ikke særligt smart, invester hellere i en god computer-lader så du har styr på ladestrøm og ladetid. Dit NiMh batteri er i bedste fald ikke korrekt opladet, måske kan det reddes ved at 'cycle' det eller også er det bare defekt..

Kommentér på:
Båd sejler ikke mere end 2 minutter. Batteri dødt?

Annonce