Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holte's Startbox til Acme Condor
  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 1 Svar: 27
    #1   15. aug 2005 det skal den nok gøre ved at flytte hjulet til den rette position, men motoren sidder meget højt på sådan en, så du skal fræse / file hullet i bundpladen større for at hjulet kan nå op til svinghjulet, jeg har selv lavet det på min (som er kommet på pension efter købet af en rex-x) men bilen er meget lettere at starte med sådan en boks det er samme bundplade der sidder på både buggyen og truck'en så det burde den

• Frank D
    Frank D Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Svar: 4
    #2   15. aug 2005 Allan K
    Jeg læste et andet sted at du havde skiftet nogle af de dårlige dele på en ACME Condor ud med bedere dele fra andre biler.. hvad har du kunne finde der passet ?? jeg kunne godt bruge nogle stumper til min som kan holde til noget mere

• Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    jul 2005

#3   15. aug 2005 Jeg har skiftet al indmaden i gearkassen ud med dele fra en HPI rs4, akslen skulle dog lige tilpasses, men så kan jeg få alle tandhjulene løse, og koblingsklokken er af stål i stedet for alu, jeg har også skiftet støddæmperne med nogle bedre, jeg kan ikke lige huske hvad mærke det var fra, og så har jeg sat rigtige kugle lejer i ved hjulene og i differentialerne og i gearkassen, den org. gearkasse skifter ikke ret godt, og nogle gange starter den i 2nd gear, med den nye kan du meget tydelig høre hvornår den skifter, jeg fik dog ikke kørt ret meget med det, da jeg kørte ind under hjulet på min 1 : 1 bil og bukkede det hele, hvorefter jeg så købte en rex-x men jeg har rettet den anden op igen og mangler kun en tank, så er den kørende igen, jeg vil så teste de ting jeg har sat i den, og se hvor lang tid jeg kan køre uden problemer, den gearkasse jeg købte er også billigere end de org. stumper, jeg gav 405 for det hele, hvor det org. i dele koster 563 kr. lejerne kan du købe mange steder til 15 kr. pr stk. hvor leggodt skal ha' 120 kr. for 2 stk.så se dig lidt om før du køber stumperne til den, du kan spare mange penge ved at søge lidt på det, du skal bare kende målene på lejerne, men de står i manualen.

• Frank D
    Frank D Tilmeldt:
    aug 2005

#4   15. aug 2005 MANGE tak for dit svar
    Jeg havde håbet på du havde fundet en erstatning for differentialerne de dør som ingen ting..
    Jeg har læst mange steder at de nemt går i stykker..

og så var uheldet ude i går (søndag)
    Den begyndte at sige en høj hvine lyd og der var ingen træk på forhjulene.. så var differentialerne død til forhjulene.. jeg vil lige køre de sidste 5meter hen til min 1:1 bil og så stod den sku stille.. så var det ingen træk på nogle af hjulene mere.. men den kørte fint i gear kassen.. da jeg kom hjem og fik splittet det af, havde den spist tandhjulene op 

• Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    jul 2005

#5   15. aug 2005 der har jeg sat lejer i istedet for bøsninger, og så justeret det så det har maks. indgreb i tænderne med tynde juster skiver kaldet "sims" de er simpelthen for sjusket samlet fra fabrikken, men jeg skal nok gi' en melding her på siden om hvordan det holder efter jeg har lavet forbedringerne, jeg er selv meget spændt på det, og umiddelbart tror jeg det holder nu, men jeg har haft hver en stump skilt ad og finjusteret.

• Frank D
    Frank D Tilmeldt:
    aug 2005

#6   15. aug 2005 Jeg har lige bestilt nye differentialer så jeg kan få den til at køre igen.. så tror jeg at jeg sælger den.. den er simpelthen alt for skrøbelig til mig.. Jeg tror jeg skal op i en Savage eller lignende det skal være noget der kan holde til en flyvetur.. og det kan en Condor bare ikke i længden.. jeg har kørt ca. 1L nitro og den er ved at flade fra hinanden.. bøjet støddæmpere, skæve tårne, flækket udstødning, og mistet skruer.. jeg har ødelagt noget på den de 3 gange jeg har kørt med den..
    Den er simpelthen bygget for billigt.. men jeg er da spændt på at høre hvordan din holder sammen efter en tur på værkstedet

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 52
    #7   29. aug 2005 Hej Allan K - og andre,

Nu fik jeg laangt om længe start boksen fra Holte. De er ikke altid de hurtigste må man nok sige smiley

Kan de passe at i følge vejledningen der medfølger boksen, så vender bilen faktisk med bagenden den forkerte vej? Altså at man skal trykke ned på forenden for at aktivere kontakten, snarer end omvendt?

Kan du huske hvor meget du filede/fræste af, for at lave plads nok til boksens rotor kunne nå op til motorens svinghjul?

Mange tak for hjælpen
    John

• Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    jul 2005

#8   29. aug 2005 Nej det kan jeg ikke, men det jeg gjorde var at trykke pladen ned så hjulet var helt oppe, og målte så hjulets bredde ved at lægge en tommestok på pladen, og så fræste jeg hullet i bundpladen så det havde samme mål som det af hjulet der var ovenover pladen, hvordan den lige vender kan jeg ikke sige dig, den boks jeg har kan hjulet vendes og drejes på alle mulige måder, og den er lavet om til min rex-x nu, så jeg kan ikke lige huske hvordan den vendte, men prøv dig lidt frem.

Kommentér på:
Holte's Startbox til Acme Condor

Annonce