Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  død baja
  • #1   24. apr 2013 Hvis den slet ikke vil starte er det formodentlig ikke bundpakningen,

hvis kompressionen er ok så.:

Prøv med et andet tændrør.
    en anden carburator.
    en anden tændspole.

• #2   24. apr 2013 Det kan godt väre bundpakningen.

Men inden du begynder at skille noget ad, saa er der et par ting som kan give dig et hint smiley

1. Er der kompression?
    2. Er der gnist i tändröret?
    3. Bliver tändröret vaadt naar du har träkket i snoren?
    4. Er der samlet meget skidt ved pakingerne? (insulator, bundpakining, krumtapshus)
    5. Er der slör i akslen i kaburatoren?
    6. Er kaburator indstillet til std.?
    7. Er der slör, hvis du tager fat i svinghjulet?

• #3   24. apr 2013 den kan lige slå en prut og så er det slut

• #4   24. apr 2013 hmm hvis den lige kan slaa en prut......
    Saa lyer det MEGET som chokeren er slaaet til, kig lige om pladen paa chokeren blokerer indsugningen.
    Hvis ja, saa er chokeren slaaet til, og saa skal den netop kun lige slaa en lille prut og ikke mere.

Men ellers saa gaa lige listen igennem, jeg skrev tidligere smiley

• #5   24. apr 2013 1.JA 2. JA 3. JA

4-5-7 NEJ

6. Nej det er den sikkert ikke mere for jeg har prøvet at skrue i begge skruer men uden held. Skal lige se standard indstillingerne og så stille den og prøve igen ellers må jeg prøve med en anden karburator.

• #7   24. apr 2013 Hvis tändröret er vaadt, saa er det enten fordi den faar for meget benzin i forhold til luft. Eller at tändröret ikke virker naar det er monteret.
    (De kan godt gaa i stykker, saadan at de virker fint mens man holder dem mod motoren. Men under tryk i motoren saa virker de ikke.)

Saa start med at skifte tändröret.... og instille kaburator til std.
    1,5 omgange ud paa begge skruer saa skal den kunne starte. Evt med lidt gas, da den vil gaa rimelig fed...
    Ellers saa en anden kaburator...

• #8   24. apr 2013 LILLE Virgil Den har stået stille og kan ikke starte derefter

Lars A Det vil jeg prøve og så må vi se om det bliver en ny kabu men jeg vil sige tusind tak for råd også til de andre jeg vender tilbage med resultatet.

• #9   24. apr 2013 Hvis chokeren står rigtigt, skal du nok bare skifte tænderør, det er jo en del som bare skal skiftes en gang i mellem, og det er rimelig billigt, så hvorfor ikke starte med at prøve det, inden du er ude i en ny karburator, det er nyt, og det er nok bare den der ensretter pakning inden i den hvis det er noget... endnu en billig del..
    Jeg vil sige det lyder bestemt som noget med tændingen at gøre, nyt tænderør, eller indstille højden på den, slå den lidt tættere på så den kan lave en gnist..

• #10   24. apr 2013 Det var saa lidt..
    Som Thomas skriver, saa start lige med et andet tändrör og std indstillinger.
    Hvis det ikke hjälper saa vil jeg gätte paa kaburator. (kan ikke siges med sikkerhed uden selv at staa med bilen)

Skriv ENDELIGT hvad du ender med smiley Saa kan andre i fremtiden ogsaa läse traaden og faa raad smiley

• #11   24. apr 2013 Prøv evt at give den et pift bremserens i indsugningen før du hiver i snoren. Det kan virke som en kick start.

• #12   25. apr 2013 Tjek din stopknap! Den kan have sat sig fast inde! Husk at monterer støvhætte på den, sidder den fast, så hjælp den ud med en lille tynd skruetrækker.
    Det er en typisk fejl der sker smiley

• #13   25. apr 2013 Bo K hvis den kan slå en prut så er det nok ikke stopknapen

• #14   25. apr 2013 Havde ikke set den havde luft i maven og slog prutter smiley
    Læste kun trådstart, beklager!

• #15   18. maj 2013 Bedre sent end aldrig så er der sgu liv i bajaen igen og det blev til en ny kabu og endnu engang tak for hjælpen til dem som kom med inlæg her på siden

Kommentér på:
død baja

Annonce